Manieren om steigeren af te leren NIET NORMAAL!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eigenwijs23

Re: Manieren om steigeren af te leren NIET NORMAAL!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:01

nee alleen als ze pech hebben een lichaam van min 600kg. en trouwens ik heb de steigeraars die ik heb gereden nooit vastgebonden of met een gloeilamp geslagen.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:06

ik heb zelf ook een paard dat constand steigerde, ik heb een keer met te vlakke hand tussen zijn oren geslagen, sindsdien doet hij he tniet meer

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:07

braaf paard.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:08

idd, hij is slim, en had was gewoon puur een kwestie van uitproberen, en wie is de baas. Nu is hij superbraaf

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:18

gelukkig voor jou, en dat meen ik echt, maar zie het ook helaas vaak zat dat het anders gaat.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 00:12

op mijn oude stal vertelde iemand mij over een hengst die ze 'ingereden' hadden. nu kende ik hun manier van werken, maar goed ik heb het toch aangehoord. het paardje had de hele winter op stal gestaan, nu en dan eruit en in de hondenkennel voor het uitmesten. was dus eigenlijk helemaal gek in de kop op die momenten, maar OK. ze hebben een zadel omgedaan, bit ingehangen, en er een ruiter opgezet, terwijl het beest vastgenoerd stond aan een biels, en dus geen kant op kon. na een paar keer zijn ze met twee man aan het bit gaan hangen (hengstje is zo'n 1,40 hoog en was graatje mager, ik heb hem zelf gezien en later nog tips gegeven voor het verder beleren), met een ruiter erop. hij steigerde natuurlijk als een gek, maar kon feitelijk geen kant op. gewoon volkomen overdonderd. op een gegeven moment hebben ze de ruiter een baksteen gegeven en daarmee mepten ze dan op het hoofd als het beestje omhoog wilde komen. goed, hij heeft het afgeleerd (en trots dat ze waren!), en is een keurig rijpaardje geworden voor zover ik gezien heb, maar wat een afschuwelijke manier van doen...

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 09:54

dit vind ik ds een rotstreek. weet dat het vaker zo gedaan wordt maar vind het echt afschuwelijk. dat dier steigerde uit angst en onwetendheid en had waarschijnlijk veel te veel energie. dit is dierenmishandeling....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:17

Vreselijk....! Dat is een voorbeeld van het breken van een paard. Verdrietig Boos!

maud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:11

Mijn pony steigert ook wel eens, maar ik ga niet slaan want dat vind ik zielig.
Als ik voel dat ze gaat steigeren rijd ik gewoon vooruit zodat ze de kans niet krijgt om te steigeren.
Al die andere manieren vind ik echt niet kunnen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:36

merrieveulen schreef:
op mijn oude stal vertelde iemand mij over een hengst die ze 'ingereden' hadden. nu kende ik hun manier van werken, maar goed ik heb het toch aangehoord. het paardje had de hele winter op stal gestaan, nu en dan eruit en in de hondenkennel voor het uitmesten. was dus eigenlijk helemaal gek in de kop op die momenten, maar OK. ze hebben een zadel omgedaan, bit ingehangen, en er een ruiter opgezet, terwijl het beest vastgenoerd stond aan een biels, en dus geen kant op kon. na een paar keer zijn ze met twee man aan het bit gaan hangen (hengstje is zo'n 1,40 hoog en was graatje mager, ik heb hem zelf gezien en later nog tips gegeven voor het verder beleren), met een ruiter erop. hij steigerde natuurlijk als een gek, maar kon feitelijk geen kant op. gewoon volkomen overdonderd. op een gegeven moment hebben ze de ruiter een baksteen gegeven en daarmee mepten ze dan op het hoofd als het beestje omhoog wilde komen. goed, hij heeft het afgeleerd (en trots dat ze waren!), en is een keurig rijpaardje geworden voor zover ik gezien heb, maar wat een afschuwelijke manier van doen...

Wat een afschuwelijk verhaal Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:39

En dan nog beweren dat je van paarden houd. Yeah right Gestoord

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:43

paard zal dan vast niet meer steigeren, maar sommige methodes misschien ook niet eens overleven... maar het probleem is opgelost en daar ging het om he

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:11

Heb wel eens gehoort om dan een ei op z'n hoofd kapot te slaan. Dan heeft hij blijkbaar het idee dat hij iets heeft geraakt en z'n hoofd bloed, geen idee of het werkt. en probeer maar eens met een ei in je hand te rijden (als je niet weet op wat voor moment paard stijgert)

bonbonz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:54

o0valerie0o schreef:
Heb wel eens gehoort om dan een ei op z'n hoofd kapot te slaan. Dan heeft hij blijkbaar het idee dat hij iets heeft geraakt en z'n hoofd bloed, geen idee of het werkt. en probeer maar eens met een ei in je hand te rijden (als je niet weet op wat voor moment paard stijgert)

Haha dat was het eerst wat ik dacht toen ik dit las Knipoog

maar hoe dan ook ik vind dit echt niet kunnen ik heb mn paard nog maar pas en ben vast de aller aller ergste guppie wat mn paard betreft maar ik zie ook heel vaak dat mensen hun paard tussen de oren meppen als hij stijgerd en als hij dan weer op 4 benen staat krijgt hij vaak nog een knal omdat de ruiter zo kwaad is ja sorry hoor maar waar doet hij het dan voor????

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 01:19

Urielle schreef:
merrieveulen schreef:

Wat een afschuwelijk verhaal Misselijk

ja dat geloof je toch niet? het is dat ze het zelf vertelden, want ze zijn er trots op als ze een 'wilde hengst' aankunnen. terwijl ik het beestje meegemaakt heb tot hij naar hun stal ging, en hij was altijd zoooo makkelijk, maar ze hebben het zelf zover laten komen. ze hadden in dezelfde tijd ook een drachtige merrie van die leeftijd, die stond dus ook altijd binnen. bewegen mocht ze niet, nat het 'inrijden' mocht die hengst af en toe nog aan de longe, maar de merrie niet omdat ze bang waren dat het veulen iets zou gebeuren. het veulen is een paar dagen na de geboorte doodgegaan.
ik kan verhalen vertellen over hen, (die ik zelf gezien heb met eigen ogen) die het daglicht echt niet verdragen. zulke mensen mogen geen paarden hebben...

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 01:33

ik heb 2 x op een écht steigerend paard gezeten, andere keren waren gewoon omhoog komen maar niet gevaarlijk hoog.

De 1ste keer was op een paard van manege, die stond dus kaarsrecht, ik weet niet eens meer wat er gebeurde. En 1 x op een pony van vriendin, de eerste keer steigerde hij ook bijna kaarsrecht, blijven zitten en daarna wou het weer doen en gewoon een volle tik en goed voorwaarts rijden.

Ik zelf zou een tik tussen zijn oren ofzo geven, lijkt me het meest effect hebben en is niet meteen zo, erg Vork

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 01:42

mijn eigen paard heeft het ooit één keer gedaan, toen had ik een poosje niet gereden en hij was pissig op mij, op dat moment ook niet onterecht. mijn paard heeft veel karakter, en als ik hem te weinig aandacht geef werd hij boos. nu dus ook, en hij stond rechtop. ik heb een schreeuw gegeven, en hij heeft het nooit meer gedaan. maar goed dat is dan een paard dat ik door en door ken, en die ook precies weet wat hij aan mij heeft.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 05:22

merrieveulen schreef:
mocht die hengst af en toe nog aan de longe, maar de merrie niet omdat ze bang waren dat het veulen iets zou gebeuren.

Die kans zit er ook dik in als die merrie al een half jaar niet buiten is gekomen Clown
Het arme beest weet van gekkigheid dan waarschijnlijk niet wat ze eerst moet doen... Scheve mond

Was dat diezelfde stal als waar jij toen bent weg gegaan, waar jij over op Bokt hebt geschreven, dat je aarzelde omdat je de paarden niet in de steek wou laten?

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 08:31

jeetje wat absurt.Zat het echt met verbazing te lezen,echt niet normaal

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 00:59

Urielle schreef:
merrieveulen schreef:
mocht die hengst af en toe nog aan de longe, maar de merrie niet omdat ze bang waren dat het veulen iets zou gebeuren.

Die kans zit er ook dik in als die merrie al een half jaar niet buiten is gekomen Clown
Het arme beest weet van gekkigheid dan waarschijnlijk niet wat ze eerst moet doen... Scheve mond

Was dat diezelfde stal als waar jij toen bent weg gegaan, waar jij over op Bokt hebt geschreven, dat je aarzelde omdat je de paarden niet in de steek wou laten?

nee, wel bij familie daarvan (zonen). ik heb wel een keer bijna staan janken, toen ze een merrie lieten dekken door diezelfde hengst (broodfok). die hengst is 1,45 m, en de merrie misschien net een meter hoog. ze zakte zowat door de benen, ik heb die vent goed laten weten hoe ik daarover dacht. maar het heeft wel meegespeeld in de redenen dat ik daar wegwou.
overigens worden de paarden nu wel beter verzorgd, gelukkig staat alles op het land nu ze er niet meer zoveel hebben. en met zowel de hengst als de merrie is al tijden niets meer gedaan, maar ze staan wel bij elkaar dus de merrie zal wel drachtig zijn.
het probleem is, dat ik er niets aan kan en kon doen. bij één familielid ben ik een keer geweest, en daar wilde ik direct de AID voor bellen, maar het was afgelegen en ik had geen adres. verder staan de paarden er goed genoeg bij om niet in beslag genomen te worden, en verder is het mijn verhaal tegen het hunne.

wat wel eng was trouwens, ik heb een paar maanden terug een veulen gekocht op een markt, (zie onderschrift) en die zou vervoerd worden door een vriend van mijn huidige stalhouder. alleen die had de wagen vol, dus er werd vervanging geregeld. bleek het één van die zonen te zijn! ik schrok me dood, maar ik had geen andere optie. 30 kilometer lopen was niet mogelijk, zeker niet na zo'n dag stress voor dat arme veulen. ik stond erop hem zelf in en uit de trailer te begeleiden, omdat ik weet hoe zij dat normaal doen, en alles is normaal verlopen. ik vond het ook aardig dat ze dat wilden doen. maar goed, imo blijven het 'mensen die geen paarden mogen hebben'.

Agnessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:41

Dit is echt het meest ernstige wat ik ooit heb gelezen Verdrietig Verdrietig Dit kan gewoon niet dat iemand zoiets schrijft echt niet normaal Huilen

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:22

nou, tik tussen de oren geven helpt bij mijn paard niet Knipoog ik heb het gister even geprobeerd (meneertje was in een protest-bui) maar hij schud een keer met zijn hoofd en komt vrolijk nog een stukje verder rechtop staan....

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:49

die van de gloeilamp is dan nog het minst erg! want dat doet wijnig pijn.. maar dat van die laatste gruwlijk!!!

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:52

nou ik zou niet graag een gloeilamp gebruiken. levensgevaarlijk dat kapotte glas. dat is netzoiets als met een opengeklapt mes rondrijden.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:00

Deze manieren lijken allemaal erg gruwelijk ..
maar als je zo'n wild paard heb enz....

en je weet echt niks anders meer nam ik het voor lief als je er perse op wilt rijden.
Liever dit dan ik onder een paard, hartstikke plat Tong uitsteken