Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
merrieveulen schreef:op mijn oude stal vertelde iemand mij over een hengst die ze 'ingereden' hadden. nu kende ik hun manier van werken, maar goed ik heb het toch aangehoord. het paardje had de hele winter op stal gestaan, nu en dan eruit en in de hondenkennel voor het uitmesten. was dus eigenlijk helemaal gek in de kop op die momenten, maar OK. ze hebben een zadel omgedaan, bit ingehangen, en er een ruiter opgezet, terwijl het beest vastgenoerd stond aan een biels, en dus geen kant op kon. na een paar keer zijn ze met twee man aan het bit gaan hangen (hengstje is zo'n 1,40 hoog en was graatje mager, ik heb hem zelf gezien en later nog tips gegeven voor het verder beleren), met een ruiter erop. hij steigerde natuurlijk als een gek, maar kon feitelijk geen kant op. gewoon volkomen overdonderd. op een gegeven moment hebben ze de ruiter een baksteen gegeven en daarmee mepten ze dan op het hoofd als het beestje omhoog wilde komen. goed, hij heeft het afgeleerd (en trots dat ze waren!), en is een keurig rijpaardje geworden voor zover ik gezien heb, maar wat een afschuwelijke manier van doen...
o0valerie0o schreef:Heb wel eens gehoort om dan een ei op z'n hoofd kapot te slaan. Dan heeft hij blijkbaar het idee dat hij iets heeft geraakt en z'n hoofd bloed, geen idee of het werkt. en probeer maar eens met een ei in je hand te rijden (als je niet weet op wat voor moment paard stijgert)
Urielle schreef:merrieveulen schreef:
Wat een afschuwelijk verhaal
merrieveulen schreef:mocht die hengst af en toe nog aan de longe, maar de merrie niet omdat ze bang waren dat het veulen iets zou gebeuren.
Urielle schreef:merrieveulen schreef:mocht die hengst af en toe nog aan de longe, maar de merrie niet omdat ze bang waren dat het veulen iets zou gebeuren.
Die kans zit er ook dik in als die merrie al een half jaar niet buiten is gekomen
Het arme beest weet van gekkigheid dan waarschijnlijk niet wat ze eerst moet doen...
Was dat diezelfde stal als waar jij toen bent weg gegaan, waar jij over op Bokt hebt geschreven, dat je aarzelde omdat je de paarden niet in de steek wou laten?