mieky18 schreef:soms zie je wel eens mensen die met
sporen rijden en er dan vervolgens ook nog weer een zweep bij hebben...
Ik rij ook met sporen en soms daar ook nog de zweep bij....
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

mieky18 schreef:soms zie je wel eens mensen die met
sporen rijden en er dan vervolgens ook nog weer een zweep bij hebben...
maarjaa,, ik sla alleen als het nogdig is !! en beloon haar als ze het goed doet ! 
KiWiKo schreef:Dat bedoel ik Cassidy![]()
als je de hele tijd aan het praten bent, hoe moet een paard dan weten wanneer er een commando volgt........ en als het kwartje niet gelijk valt dan krijgt het dier op zijn sodemieter
terwijl de mens in dat geval niet duidelijk is geweest.
zo krijg je dus "beschadigde" paarden

amosjuh schreef:dus jij zegt, een mishandeld paardje wat te bang is voor je , ga jij gwoon een tik geven, nou sorry hoor maar dat vind ik niet normaal

Miirthe schreef:Nooit.
Althans, ik heb ook nog nooit een hap/trap of een poging tot van der gehad. Krijg ik die wel zal ik er toe geneigd zijn zelf een tik terug te geven, ook al slaat het nergens op.
Ander fout gedrag negeer ik altijd.
Citaat:onnodig en wreed omdat ik vind dat je het recht niet hebt om een paard te slaan en dat ook nooit nodig is

odetteke schreef:Citaat:onnodig en wreed omdat ik vind dat je het recht niet hebt om een paard te slaan en dat ook nooit nodig is
Nee, en hij heeft het recht niet om op mijn tenen te gaan staan en er niet gelijk vanaf te gaan. Negeren gaat dan ook zo moeilijk

Citaat:Sporen zijn voor de verfijning van de hulpen, niet om het paard voorwaarts te krijgen....
friesjeessss schreef:ik ga liever de confrontatie aan als ik al in het land sta, (ze staat nu alleen, ivm met veulen dat er net een paar dagen bij weg is) anders moet ik nog onder de draad door, en dan kan ze dus makkelijker aanvallen, als ik laag bij de grond ben (bukken)
in het land loop ik ook wel naar haar toe als ik ga rijden oid, en als ze dan aanvalt, stemverhef + zweep omhoog, als ze een ''goede'' bui heeft, heeft ze zoiets van oeps, laat maar, en dan doet ze normaal, bij een slechte bui, probeert ze het nog een paar keer, en bij afstand gaat ze heel erg tekeer, ik blijf dan gewoon staan, en ze krijgt een tik, ik ga nooit het land uit voordat ik heb gedaan wat ik doen moest, ze wint dus nooit