Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xyzutu2 schreef:Het leukste is dat nummer drie nu ook eindelijk wat tegengas begint te geven, wat ik helemaal geweldig vind, want dan kun je pas echt laten zien wat je voor trainer bent. Gisteren hadden alle paarden op stal de lente in hun bol, sommigen konden alleen maar galopperen, anderen alleen maar bokken en nummer drie zei toen we de longeercirkel in liepen: 'Ik ga alleen nog maar rechtsom!!!'
Dus ik zei: Goed plan! Begin maar alvast! Alle beloningen zitten vandaag op links.![]()
Na tien rondjes rechtsom zonder beloningen dacht ze WTF! en toen konden we ook weer linksom.
Monique1963 schreef:Altijd fijn als ze zelf zin hebben! Zeker nu het gras wat meer gaat groeien in het tussenpadLeuk filmpje Free! Heerlijk een paard dat zelf naar de bak komt om met je te oefenen. Top! En het rollen erna en bokken, zou dat gewoon lang leve de lol zijn of wil hij iets eruit bokken qua gevoel. Callas doet dit ook vaak en ik vraag me altijd af of ze nou gewoon lollig is, of dat het (ook al is het uit de verte) verzet is naar mij. Bijvoorbeeld ik doe ook wat jij doet, dus samen rennen, maar dan kan ze toch wel heel erg vrolijk zijn en ik weet niet wat ik daar nu achter moet zoeken, qua bokken.
ieris schreef:Oh apporteren staat hier nog wel op het lijstje. Als Dex wat hoger in z'n energie staat kan hij echt reuze enthousiast op de pion afspringen, dus ik kan me voorstellen dat hij dan helemaal z'n ei kwijt kan, haha.Freetorun , wat leuk zeg dat filmje!
Ik deed vroeger hetzelfde met een grote knuffel bij mijn andalusier, leek echt net een hond die kon apporteren.
Wat een verschil in stemming zeg, je zou haast niet zeggen dat het hetzelfde paard is, hij komt echt mega relaxed aangelopen, en dan dat einde!
Wel fijn dat hij zich nu meer durft te uitten!
kuenen schreef:Ik kwam dit filmpje tegen met info over schrikreacties, ik vond het wel duidelijk uitgelegd door Ross Jacobs. Fijne trainer overigens al is het geen CTMisschien heeft iemand er wat aan.
https://www.youtube.com/watch?v=qYwJH1pfDrM
freetorun schreef:Goede vragen trouwens! Ik weet het niet met 100% zekerheid, maar het volgende valt wel op: bij Dex is er een 'angst-bokken' en 'ik-ben-blij-en-vlieg-rond'. Bij de eerste serie bokken rent hij keihard weg, bokt vaak recht naar achteren en als hij eenmaal weer stil staat, geeft hij een soort 'stampende' trap (naar niks, gewoon in de lucht) met z'n achterbeen. Dit zie je bijvoorbeeld ook wanneer de paarden in de wei allemaal zijn geschrokken en weggerend, dan geeft hij ook die trap.
Wanneer hij 'ik-ben-blij-en-vlieg-rond' bok-sessie heeft, is dat anders. Dan zie je meer zijwaartse bokken, altijd ver weg uit mijn zone en 9 v/d 10 keer komt hij daarna weer op mij afgedraafd. Dat zou hij na angst-bokken niet doen. Want na angst-bokken staat hij stil, geeft hij die trap en staat dan even bevroren alles te overdenken, lijkt het. Geen idee hoe dat bij Calli zit, maar misschien heb je iets aan mij antwoord
[***] schreef:kuenen schreef:Ik kwam dit filmpje tegen met info over schrikreacties, ik vond het wel duidelijk uitgelegd door Ross Jacobs. Fijne trainer overigens al is het geen CTMisschien heeft iemand er wat aan.
https://www.youtube.com/watch?v=qYwJH1pfDrM
Heb het filmpje intussen even bekeken, is inderdaad een duidelijk filmpje over het principe
Had gehoopt ook wat meer info te krijgen hoe je het glas weer leeg krijgt, maar dat zat er niet in, haha. Maar de theorie over trigger stacking is ook op die manier goed uitgelegd.
Monique1963 schreef:Maar om eea topic gerelateerd te houden, bij Ct ben je dan vriendjes met je paard of leider?
VogeltjeM schreef:Monique1963 schreef:Maar om eea topic gerelateerd te houden, bij Ct ben je dan vriendjes met je paard of leider?
Ik zie mezelf soms als het een en soms als het anderuiteindelijk ben ik nog wel degene die bepaalt wat er gebeurt met mijn paard (waar hij woont, hoe zijn dagen eruit zien). En als we in een gevaarlijke situatie terechtkomen bepaal ik sowieso. Maar verder doe ik mijn best om zoveel mogelijk maatjes te zijn en ik doe oprecht mijn best om het hem leuk te laten vinden, en als hij iets echt niet leuk vindt doe ik het niet. Dus dat is misschien weer meer maatjes
Het een sluit het ander niet uit.
Monique1963 schreef:Maar om eea topic gerelateerd te houden, bij Ct ben je dan vriendjes met je paard of leider?
Monique1963 schreef:ik ga deze vingerclicker kopen. Iemand die nadelen weet over de vingerclicker ipv de polsbandclicker?
https://www.morinfrance.com/c-clicker-t ... opComments
xyzutu2 schreef:Lopen we naar de bak en het paard loopt een pas te ver naar voren? Meteen wandel-positietraining. Vraag ik terug en het paard stapt te snel achteruit? Meteen ontspannen-achteruitstap-training. Kijken naar het voertasje? Meteen niet naar het voertasje kijken-training. Stapt het paard weg als ik vanaf zijn hoofd naar zijn schouders wil lopen? Meteen stilstaan bij aanrakingtraining. Gaat de neus niet vanzelf in het halster? Meteen neus in halstertraining. Verkort het paard zijn hals iets als ik de teugels oppak? Meteen teugeltraining. Happen? Meteen in de anti-bijt-module.
.....
Terwijl er echt non-stop druk is, alleen dan in de vorm van voerselectie; hier krijg je wel iets voor, daar niet. De regels veranderen: nu krijg je hier wel voer voor en daar niet voor. En de regels veranderen weer! NU krijg je hier wel voer voor en daar niet. Lukt dat? Okee, dan veranderen de regels weer: vanaf nu krijg je hier wel voer voor en daar niet. En die voerregels kunnen echt elke minuut veranderen. Zodra iets goedgaat: tsjak, door naar het volgende level!