Pipodipo schreef:Gizeppie schreef:Sommige momenten van het rijden voelt het goed, andere momenten denk ik waarom ben ik opgestapt haha.. Ik wil heel graag.. Flynn heeft een leider nodig, omdat hij zelf onzeker is. Hij is nuchter als ik ook nuchter ben..
Ik ben een grondwerk mens, vrijheid blijheid persoon.. Dat betekent dus dat ik graag buiten met hem op pad ga.. Maar het is ook goed dat tie andere dingen leert.. Ik houd van gelijkwaardige samenwerking. Het dressuur vind ik wel leuk hoor, als het maar op een gelijkwaardige manier gaat. Daarom dat ik ook dressuur aan de hand met hem doe.
Je paard heeft leiding nodig, maar soms is het ook nodig om jezelf bij de hand te nemen en aan het werk te zetten op de paardenrug. Soms, als je gevoel niet meewerkt en je je lijf als het ware niet meer voelt, dan helpt het soms om dingen te doen die je weet en uit kan voeren. Met een beetje mazzel komt de ontspanning dan vanzelf en kun je weer met gevoel werken.
De tweede alinea vind ik wel veelzeggen, want vrijheid blijheid en gelijkwaardigheid is niet het eerste waar je aan denkt als je tools zoekt om met je angst om te gaan. Je kunt (of moet) je altijd afvragen of een paard behoefte heeft aan vrijheid-blijheid en of hij jullie ook als gelijkwaardig ziet. De meeste paarden gaan prima op een beetje leiding en er zijn er maar weinig die jou bij de hand nemen. Die laatste zijn echt heel bijzondere paarden en die moet je met een lichtje zoeken. Dat type paard is heel zelfstandig en die laten zich niet gek maken. Heb je zo'n paard?
Mijn paard heeft een leider nodig.. Als ik geen leiding neem gaat tie dingen zoeken van te schrikken of is ineens alles eng.. Maar je moet het hem niet opdwingen, door niet eerlijke handelingen. Ineens uit het niets slaan ouzo..