Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sander_lotte schreef:dblijham schreef:Misschien een idee om hem door de juniorix wat lucerne te geven.
Lucerne, is dat ook iets wat in België gangbaar is? En om welke reden raad je dit aan?
Ik heb via pb de tip gekregen op Wiesencobs van Marstall te geven, zijn hier ervaringen mee? Er is een Belgische Bokker die iemand heeft gevonden die dit aan huis komt leveren, dus dit is ook een optie...
Heeft het nut om te proberen om de zemelen eens droog aan te bieden of te mengen onder de Juniorix? Of geeft dat geen meerwaarde als Turbo dit wel zou eten?
sander_lotte schreef:@ geerke: Dat het ingewikkeld is heb ik ook al ondervonden, maar mijn idee is dat de dierenarts toch meer ervaring heeft en dus beter weet wat het beste is en wat niet. Hij zal ook beter weten welke wormen resistentie hebben opgebouwd enz en welke middeltjes dus niet meer zo efficiënt zijn.
Ik zie dat dus niet lukken dat ik mij er zo in ga verdiepen dat ik bijna meer over wormen weet dan mijn dierenarts.
Ik heb ook nog 2 dochters van 23 maanden en 8 maanden die héél veel tijd en aandacht van me vragen, ik werk 4/5 en mijn vriend heeft vorige maand het immobiliënkantoor waar hij werkte overgenomen, dus die is maar héél weinig thuis. Ik ben dus al blij dat ik het nu allemaal gedraaid krijg én tegelijkertijd ook nog tijd kan vrijmaken voor de pony's die gelukkig aan huis staan, dat is ook al tijdsbesparend.
Ik heb het al moeilijk om te weten welke inentingen de paarden wanneer moeten krijgen, en dan zijn er nog de wormenspuiten. Als ik dat allemaal goed doe ben ik al blij als de dierenarts mij helpt met zelf te beslissen welke merken het beste zijn op dat moment.
Als Turbo niet snel beter wordt ben ik wel bereid om mij meer te gaan verdiepen enz, maar voorlopig wil ik wel nog vertrouwen op mijn dierenarts.
Geef jij trouwens enkel Ivermectine? Vroeger heb ik dat ook vaak gekregen van de DA, maar ook heel vaak Noromectin.
Wendy schreef:Als ik je berichten zo lees, dan snap ik niet zo goed waarom het meeste voer uiteindelijk in je andere pony gaat, zeker als ze apart staan? Want zo te lezen eet hij nog steeds gewoon te weinig.
Natuurlijk kost het ook gewoon veel tijd voor een verzwakt paard om echt aan te sterken, dat is wel iets om in je achterhoofd te houden.
Bizar dat de dierenarts niet wilde komen trouwens!
Varekaj schreef:Vermageren gaat zowat altijd veel sneller dan aankomen. Hier staat er ook eentje die momenteel gevoelig is voor wegsmelten zeg maar. Pas als ze weer 100% in hun vel zitten kan je weer gerust zijn.
Varekaj schreef:Het kan idd snel gaan. Diegene die hier staat is door God weet wat (ik denk de kou) op 2 weken tijd van schraal naar bijna skelet gegaan. En die kreeg al bijgevoerd. Daar gaat intussen ook een fikse lading in hoor.
Meer dan wat je nu doet en afwachten kan je niet.