Varekaj schreef:Dat werkt ook niet altijd jammer genoeg. Ik kan oefenen wat ik wil, als ik iets 2 dagen of meer oversla is het weer terug naar 0. En om nou dagelijks de hele riedel schriktraining en al de rest door te lopen... Er zijn nog andere dingen op stal om te doen die moeten gebeuren. Hij krijgt bijvoorbeeld eten uit een oranje emmer. Emmer in de stal? Prima. Diezelfde emmer met eten in de bak of paddock? Pure angst...
Ik vraag me alleen af hoe je zo'n paard kan verkopen. Niet als zijnde doodbraaf en bomproof. Een flinke prijs voor vragen kan ook niet, niemand wil dat betalen voor eentje die doodsbenauwd is en waar dus eigenlijk een flink pak werk aan is. Zet je'm te goedkoop, krijg je een hele resem "zal ik wel ff doen"-kopers aan je deur die denken om goedkoop een paard op de kop te tikken, even het lastige eruit te rossen en dan voor fikse winst door te verkopen.
En toch is een koudbloed daar over het algemeen wel echt weer anders in als een warmbloed. Wanneer koudbloeden zo sensibel zijn, zijn ze vaak moeilijk trainbaar, met een warmbloed en helemaal met een PRE is dat wel echt weer net even anders. Het paard van TS zou ik zo mee aan de gang gaan, daar is wel echt een fijn paard van te maken naar mijn idee, maar ging dit verhaal over een tinker dan zou ik er liever niet aan beginnen. Het is echt een andere manier van sensibel.