Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ajpam schreef:Eczeem doe jullie vele malen erger voor dan t is. M'n shetlander heeft hele ergen eczeem(als ik niks doe heeft ze geen manen meer en bloed ze overal. Maar ik zalf er nu in met een nieuw soort zalf en ze heeft gewoon geen last meer!
Tinky12 schreef:Ik denk zelfs dat slacht bij dit paard een betere keuze zou zijn dan in laten slapen.
Paard houd er niet van om aangeraakt te worden dus beter geen gemuts met naalden.
TS...geen eenvoudige keuze maar niemand kan voor je beslissen,je moet het echt zelf doen.Je moet voor jezelf op een rijtje gaan zetten wat voor energie,tijd en geld je nog in dit paard wil steken.
Zet alle voors- en tegens eens op een rijtje en slaap er eens een nachtje over.
geerke schreef:nee...een paard wat nooit in handen is doe je een plezier met een trailerritje?
Gemuts met naalden?1 naald zal ze merken,daarna niets meer hoor.
_Inge schreef:Cer schreef:Heel hard gezegd, blijf dan doormodderen...![]()
Je wil de beste oplossing? Je wil de beste oplossing waar jij beter van slaapt. Ze moet naar zee ( weet je zeker dat ze er geen last meer van heeft dan, als ik zo even lees hoeveel je aan die jeuk moet doen), ze moet naar iemand met verstand van zaken. Jij bent er bang van maar wil TOCH nog met haar aan de slag en ze mag niet in onkundige handen vallen....
Persoonlijk vind ik nog steeds dat er eenvoudiger paardjes zijn die dringend een goed tehuis zoeken, maar die hoeven niks te verwachten omdat ze niets mankeren?
Gewoon blijven proberen dan, een paar deskundigen erbij halen, en hopen dat het paard niet langzaam nog veel gekker wordt van de jeuk #wateenfeest![]()
En misschien valt t wel alles mee, heeft ze niet zoveel jeuk maar maak je het erger dan het is. En doet ze niet zo lelijk maar heb je gewoon geen verstand van zaken en doe je het helemaal fout.. ook dat kan![]()
Dan zal t heus wel goedkomen
Het is ook nooit goed op bokt heslachten krijg ik een wervelwind over me heen , herplaatsen van haar is ook niet goed, deskundige erbij halen blijkbaar ook niet, ja een plekje aan de zee, heb jij die toevallig over?
We weten het allemaal zo goed maar goh ja we leveren commentaar en los het verder zelf maar op.
Nu zeg ik dat ik met haar aan de slag wil, met hulp en dan deze reactie.
En geen verstand van zaken, ik noem mezelf totaal geen prof, maar geen verstand van zaken is wel beetjeoverdreven.
Ik heb gewoon vooral geen klik met haar, dus zal harder mijn best moeten doen om tijd in haar te stoppen, samen met een deskundige, mijn partner heeft veel meer klik met haar maar hij heeft dus inderdaad geen verstand van zaken.
geerke schreef:er is niets mis met slachten....wel met het feit dat er een dier geslacht word waar 1 persoon geen ''klik'' mee heeft.(ik haat het woord ''klik'')
Happinez schreef:Bmamavan2, Amen !
Geerke , Grote kans dat het niet 1 persoon is ...., lastige dieren blijven vaak lastige dieren tenzij ze de juiste persoon treffen. En laat dat nou niet altijd makkelijk zijn om die te vinden, normaal al niet en al zeker niet als het dier nog meer mankementen heeft.
Ik snap serieus niet waarom alles gered dient te worden, er gaan zoveel gezonde dieren zonder gebreken zowel lichamelijk als geestelijk naar de slacht en daar hoor je "niemand" over.
Hoe lastig zo'n keuze ook is als blijkt dat de TS er geen heil meer in ziet zelf ( of met hulp ) meer aan te modderen met het dier, waarom moet een ander het dan nog maar even proberen ?
Bmamavan2 schreef:Ik sluit me bij jou aan Tinky12.
De beslissing wat er met dit paardje gebeurt, ligt enkel en alleen bij de ts.
Ik denk dat zij duidelijk voor zichzelf op een rijtje moet zetten wat het beste voor het paardje is.
I.m.o. zijn er 4 opties.
Optie 1: Paardje houden.
* Paardje vindt geen aansluiting bij de kudde
* Paardje heeft geen duidelijke leiding
* Paardje heeft verzorging nodig voor eczeem maar is niet graag onder de hand
* Paardje wordt niet gereden of uitgedaagd
Optie 2: Gedragstherapeut erbij halen
* Paardje moet zich, op wat voor manier dan ook, onderwerpen aan wat de mens wil
* Paardje leert zich misschien zo te gedragen, als dat wij mensen wenselijk vinden, maar gaat zijn hoofdje daarin mee?
* Ts moet dit wel willen en hier geld insteken
* Paardje kan misschien naar een ander thuis waar het nog steeds geestelijk en lichamelijk uitgedaagd moet worden
* Paardje moet voor eczeem behandeld blijven worden (kan hierdoor misschien terugvallen)?
Optie 3: Paardje weggeven
* Paardje komt hopelijk bij iemand terecht die er mee om kan gaan (meest ideale situatie)
* Paardje verwond een mens of ander dier
* Paardje wordt ruw behandeld omdat men denkt het eruit te kunnen slaan
* Paardje wordt verkocht en de hele cyclus begint opnieuw
Optie 4: Paardje in laten slapen/slachten
* Paardje weet niet beter, is pijnvrij en heeft ook geen stress meer
* Het is verdrietig maar zo komt het paardje niet in de handel en wandel terecht
En hoewel ik slachten/inslapen heel erg moeilijk vind, denk ik dat het in sommige gevallen de beste optie is.
Dit geldt voor paarden maar ook voor bijvoorbeeld zeer agressieve honden.
Waarom een een dier in de maatschappij houden dat een potentieel gevaar vormt voor anderen maar dat ook min of meer plek inneemt van een paard of hond die wel leuk, lief, behandelbaar is?
Waarom moet je, soms tegen wil en dank, met een dier blijven aanrommelen i.p.v. de moeilijke maar wel verstandige beslissing te nemen en te zeggen, hier stopt het?
En die beslissing is echt niet makkelijk maar wel dapper.
eva1979 schreef:Ik vind dat er wel erg makkelijk gedacht wordt aan het in laten slapen of slachten van een dier. Er lopen ook genoeg mensen rond die een gevaar zijn voor hun omgeving, moeten we die ook maar laten slachten? Wie zijn wij om dat te bepalen en wie zijn wij om te zeggen dat alles maar gered moet worden, het gaat om een levend wezen hoor. Ik vind het zo krom hoe sommige mensen denken en zich zo superieur voelen aan dieren terwijl wij vaak de oorzaak zijn van dat gedrag! Wat maakt jouw leven meer waard dan dat van een paard? Sorry maar ik vind sommige reacties ronduit triest en ik ben blij dat ik niet zo denk!