we begrijpen elkaar niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 13:59

:) , ja ik ga het zeker op regelmaat proberen, zowiezo toom ikhem helemaal op en dan bekijk ik het weer of hij en ik er klaar voor zijn. Ik ga niks forceren maar ook weer niet laten slabakken.
Ik ga alleszins mijn wandelingen rustig opbouwen, ben al heel wat gewend door mijn Haflinger dus hoop ik op succes. Desnoods stap ik af en gaan we samen tevoet verder ;)

Ben ook heel blij dat ik doorgezet heb, thanks ;)

Eduard007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:20

Ik zou je willen uitnodigen om een dag te komen kijken of meedoen bij de clinic van Chris Irwin.
Ben je in staat om naar noord Holland te komen?

Je mag ook even pben voor meer info.
Jammer dat je zo ver woont!

Groetjes

Eduard007

Re: we begrijpen elkaar niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:21

Ps dat is 12,13 en 14 april in Bakkum te noord Holland

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 14:49

Sanneloes schreef:
Ik zou je willen uitnodigen om een dag te komen kijken of meedoen bij de clinic van Chris Irwin.
Ben je in staat om naar noord Holland te komen?

Je mag ook even pben voor meer info.
Jammer dat je zo ver woont!

Groetjes

Dankje voor de uitnodiging, is wel heel ver idd. Geeft veel stress ook vrees ik. Het liefst ga ik niet meer op verplaatsing met hem.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:06

TS; super voor je! Cesar Milan zegt altijd tegen de hondenbezitter, dat je niet de hond krijgt die je wilt, maar dat je de hond krijgt die je nodig hebt. Volgens mij geldt dat ook voor paarden! Sterkte met jouw ontwikkeling!

sumber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:03

*\o/* *\o/* Ik ben het met gast 636 eens! In zwitserland reed mijn dochter paard. Een prachtige buitenrit, dwars door de alpen. toen ik het paard aaide, na de rit, keek hij me aan en deed zijn ogen dicht en schuurde tegen me aan. Hij had lief geluisterd naar mijn dochter van 9. Het voelde helemaal niet als domineren maar eerder genegenheid. toen ik daarna hem wilde mee nemen naar zijn wei luisterde het paard geweldig zonder tegenstribbelen of wat dan ook. Ik teken ook voor genegenheid tonen. /3

MissChrys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:11

mindful schreef:
ik ben van nature rustig en reageer ook door te blijven staan als hij schrikt.

Op de cirkel gaat hij er soms als een wind vandoor, vooral wanneer ik hem van hand laat veranderen. Als ik hem niet blok tegen de afspanning loopt hij gewoon als een gek door.
Hij vertrekt zelden in stap, altijd volle sprint.

Laat hem maar rennen en rennen en rennen.
Hij wordt vanzelf een keer moe en kan niet anders dan zich overgeven. Vanuit daar kun je dan verder werken.

Wij hadden ook een druktemaker op stal.
Wegrennen voor de zweep met longeren.
Wij hebben m zijn gang laten gaan totdat ie moe werd en het begon te accepteren.
De keren daarna met longeren geen gemiet om de zweep meer.
Hij liep alsof er nooit iets gebeurd is.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 14:00

Leuke verhalen! Ondertussen zijn we een hele tijd verder en WE BEGRIJPEN ELKAAR <3

Het blijft werken maar er is een heel groot keerpunt geweest.
Door veel you tube te raadplegen ben ik heel toevallig op horsenality terecht gekomen en ik kon mijn eigen ogen niet geloven! Een ontdekking hoe hij in elkaar zit en hoe ik er moest mee omgaan :)

We zijn er bijlange nog niet, ben de piste nog niet uitgeweest op zijn rug, wel ernaast.

We zijn weliswaar parelli fans geworden en dit heeft me enorm geholpen!

MissChrys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:31

goed bezig!!! :D

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:03

Fijn!!!! Succes verder met elkaar!

Marloes25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:30

wat goed om te horen! top dat je je zo hebt ingezet om je paard beter te begrijpen

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 11:21

Wauw dit is van lang geleden! Ik post nu graag nog eens wat omdat we al heel wat watertjes doorzwommen hebben en ik eindelijk een doorbraak heb.
Het was in eerste instantie al heel moeilijk om een geschikte persoon te vinden die met dit paard goed overweg kon en ook een toekomst zag.
Er zijn dus heel veel prof's over de vloer geweest.
Nu heb ik iemand die rustig en duidelijk kan zijn, die goed uitlegd en resultaat boekt, zowel voor mij als paardlief.
Ik ben zelfzekerder, rustiger, geduldiger en vooral met minder druk gaan werken wat tot beter resultaten leidt.
Heel af en toe krijg ik nog een knouw in mijn arm na het werken als hij te dicht in mijn ruimte kom en bezig ben om de poort te openen, dat is nog een frustrerend momentje dat ik denk WAAROM?
Er zijn dagen dat hij erg fris reageert en ik er niet op kan, rijden is nog altijd een werkpunt of beter gezegd een momentpunt :+
We zijn nog niet aan het einde vh alfabet maar het vordert gelukkig wel!
Nog nooit in mijn paardenleven heb ik zoveel naast het paard gelopen ipv erop maar wat een rijkdom aan info ik nu heb is niet te vergelijken met 4 jaar geleden.
Ik wil mijn titel duss graag aanpassen ;)

Afbeelding

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 15:00

*\o/* _/-\o_