Nieuw paard is groot probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

djuulsie

Re: Nieuw paard is groot probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:38

Daar kan zij niks aan doen

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:41

Nee inderdaad, de TS kan daar niks aan doen. Ieder is puur verantwoordelijk voor wat hij zelf op internet kwakt, niet wat anderen daar op zeggen.

Tja, het beste is natuurlijk altijd om dit soort dingen niet op internet te zetten, maar ik vind de manier waarop het hier door TS gezet wordt relatief goed gebruik van internet. Geen moddergegooi door TS in elk geval.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:25

Ik vind dat de TS er netjes mee omgaat. Ze heeft haar probleem op internet gezet zonder namen te noemen. Er zijn duizenden van dit soort topics op Bokt, alleen ging in dit geval haar stalgenoot raar reageren, dat kon TS toch ook niet in haar glazen bol zien. En daar reageren de posters hier dan weer op.

En nee, ik vind het gedrag van haar stalgenoot zeker niet normaal (er vanuit gaand dat ze volwassen is). Alleen al omdat je je toch niet zo laat kennen als je net in een nieuwe omgeving (pensionstal) bent? Als het psychisch minder met me gaat, ga ik zeker geen hysterische scènes schoppen bij mensen die ik amper ken, integendeel (maar goed, iedereen is anders). Dat, plus het feit dat het nieuwe stalgenootje niet echt maalt om hoe het paardje van TS toegetakeld is en wat er verder mee gebeurt (paard van TS is eerst zelf apart gezet), maar wel extreem reageert als haar eigen paard "apart" wordt gezet, doet mij eerder vermoeden dat haar emotie's niet zozeer echt diep lopen, maar dat dit eerder een aangeleerde manier is van haar eigen zin doordrukken. Dat soort kennissen heb ik ook gehad en hoe ouder ik word, hoe sneller ik nu met dat soort mensen klaar ben. Ze doen niets anders dan regelmatig onnodig een drama maken van hun werk- en/of leefomgeving, en dat vergt zóveel energie van de mensen om hun heen.

Okee, frustratiemodus uit. :o Veel succes TS, ik hoop voor je dat alles gauw weer normaal wordt en jij en jullie nieuwe stalgenoot misschien zelfs vriendinnen worden. :) Maar laat je vooral niet wegpesten!!!

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:16

je quote verkeerd: als ik zou zeggen 'zo paard zo baas' heb ik ook een rangordeprobleem ja :')

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 00:39

Joolien schreef:
Dat is de verantwoordelijkheid van diegene met het nieuwe paard is mijn idee. Ik zou aandringen dat het nieuwe paard uit de kudde wordt gehaald zodat jij er bij kan en dan moet de nieuwe zelf maar uitzoeken hoe zij dat aanpakken. Lijkt me niet jouw probleem en verantwoording.

Helemaal mee eens!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 01:18

Netjes dat het zo is opgelost. Hopelijk kan dit paard in de toekomst wel fijn functioneren in een kudde.

Over de suggestie van om en om : :n als ik het goed begrijp was er nog 1 de pispaal en met pony van TS al weggejaagd (succes gehad) was die hoogst waarschijnlijk aan de beurt geweest.

Ik heb zoiets zien gebeuren op een oude pensionstal, al was het daar een al langer aanwezige ruin die besloot dat alle merries van hem waren en begon de concurrentie er uit te timmeren. Helaas is hij niet apart gezet, maar werden de slachtoffers er uit gehaald door de eigenaren (begrijpelijk, maar niet juist). Die ruin ging dus gewoon door naar de volgende in de "rij" als huidige slachtoffer exit was.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 12:29

Hopelijk trekt het over een tijdje allemaal bij en kan het nieuwe paard weer de kudde in. Vervelend dit, voor alle partijen. Maar misschien is dit ook een les voor de stalhouder: wij hebben hier ook een aantal pensionpaarden staan, ook in een groep, en als er een nieuw paard bij komt, zeggen we heel duidelijk van tevoren dat de nieuwe in de groep kan, ALS dat goed gaat. Anders gaat hij apart. Desnoods adviseren we nieuwe klanten hun huidige stal nog niet op te zeggen, als ze apart zetten absoluut geen optie vinden. Nieuwelingen moeten zich aan de groep aanpassen, niet andersom.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:16

Speedster schreef:
Hopelijk trekt het over een tijdje allemaal bij en kan het nieuwe paard weer de kudde in. Vervelend dit, voor alle partijen. Maar misschien is dit ook een les voor de stalhouder: wij hebben hier ook een aantal pensionpaarden staan, ook in een groep, en als er een nieuw paard bij komt, zeggen we heel duidelijk van tevoren dat de nieuwe in de groep kan, ALS dat goed gaat. Anders gaat hij apart. Desnoods adviseren we nieuwe klanten hun huidige stal nog niet op te zeggen, als ze apart zetten absoluut geen optie vinden. Nieuwelingen moeten zich aan de groep aanpassen, niet andersom.

Dat is een nette oplossing en eerlijk naar alle partijen toe.

Hoeve_t_Wed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:08

Mooi opgelost zo!