TamaradB schreef:martine0503 schreef:Ik geef gelijk toe. Ik heb niet alles gelezen, wel jouw berichten. Ik heb er wel een beetje een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant vind ik het super dat je het beestje bij iemand anders nog een kans wil geven. Aan de andere kant ben je niet bang dat het straks echt fout gaat. Als hij al compleet out of the blue je nichtje die je op je arm vasthoud en op grote afstand al aanvalt. Hoever moet het komen. Zou het misschien toch niet eerlijker zijn om hem in te laten slapen of naar de slacht? Helaas belanden bij de slacht ook shetten die niks mankeren en wel heel braaf zijn. Het beestje is overduidelijk niet happy en ik betwijfel of ie dat ooit wel zal worden. Ik vraag me af of er niet iets mis is in zijn koppie. Nogmaals ik ben er geen voorstander van om een dier zomaar van zijn leven te beroven, echter in dit geval lijkt het mij beter. Ook dit is een vorm van je verantwoording nemen.
Dit alles is absoluut niet aanvallend bedoeld. Ik hoop toch een reactie hierop van je te krijgen. Ga je voor een nieuwe eigenaar vind ik dat net zo goed. Kies je voor bovenstaande optie, ook goed. of laat hem lekker oud worden in je wei en verwacht verder helemaal niks voor hem. Al ben ik bang dat dat ook geen optie is ivm het zomaar aanvallen. Wat zei je dierenarts en die holistische arts hierover? Sorry als ik daar overheen heb gelezen.
Dank je wel voor je reactie. Het is gebleken, ook met de DA besproken, dat hij mij ziet als bedreiging. Misschien lijk ik op iemand die hem ooit pijn heeft gedaan, heb ik dezelfde manier van bewegen, of iets in die trant. Hij is bij mij vals, bij een ander niet. Het gaat tegen mijn hele gevoel in om deze pony te laten inslapen/slachten terwijl het een gezonde pony is, misschien zit er wat mis in zijn bolletje, maar niets wat iemand er met geduld (heb ik niet) en tijd niet uit kan krijgen, dus naar zo'n iemand ben ik op zoek.
Ok, dat maakt de situatie dan idd weer anders. De dierenarts kon dan wel gewoon bij hem komen, want ik had eerder begrepen van niet of kwam dat dan weer omdat jij erbij was?

,volgens mij hebben die ingebouwde antennes voor zoiets hihi