Help! Valse pony gekocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:01

TamaradB schreef:
martine0503 schreef:
Ik geef gelijk toe. Ik heb niet alles gelezen, wel jouw berichten. Ik heb er wel een beetje een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant vind ik het super dat je het beestje bij iemand anders nog een kans wil geven. Aan de andere kant ben je niet bang dat het straks echt fout gaat. Als hij al compleet out of the blue je nichtje die je op je arm vasthoud en op grote afstand al aanvalt. Hoever moet het komen. Zou het misschien toch niet eerlijker zijn om hem in te laten slapen of naar de slacht? Helaas belanden bij de slacht ook shetten die niks mankeren en wel heel braaf zijn. Het beestje is overduidelijk niet happy en ik betwijfel of ie dat ooit wel zal worden. Ik vraag me af of er niet iets mis is in zijn koppie. Nogmaals ik ben er geen voorstander van om een dier zomaar van zijn leven te beroven, echter in dit geval lijkt het mij beter. Ook dit is een vorm van je verantwoording nemen.

Dit alles is absoluut niet aanvallend bedoeld. Ik hoop toch een reactie hierop van je te krijgen. Ga je voor een nieuwe eigenaar vind ik dat net zo goed. Kies je voor bovenstaande optie, ook goed. of laat hem lekker oud worden in je wei en verwacht verder helemaal niks voor hem. Al ben ik bang dat dat ook geen optie is ivm het zomaar aanvallen. Wat zei je dierenarts en die holistische arts hierover? Sorry als ik daar overheen heb gelezen.

Dank je wel voor je reactie. Het is gebleken, ook met de DA besproken, dat hij mij ziet als bedreiging. Misschien lijk ik op iemand die hem ooit pijn heeft gedaan, heb ik dezelfde manier van bewegen, of iets in die trant. Hij is bij mij vals, bij een ander niet. Het gaat tegen mijn hele gevoel in om deze pony te laten inslapen/slachten terwijl het een gezonde pony is, misschien zit er wat mis in zijn bolletje, maar niets wat iemand er met geduld (heb ik niet) en tijd niet uit kan krijgen, dus naar zo'n iemand ben ik op zoek.

Ok, dat maakt de situatie dan idd weer anders. De dierenarts kon dan wel gewoon bij hem komen, want ik had eerder begrepen van niet of kwam dat dan weer omdat jij erbij was?

GevlektBont

Re: Help! Valse pony gekocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:39

Hmm, ponylief zit inderdaad erg slecht in zijn vel, en goede beslissing om hem dan weg te doen. Maar, ooit gedacht over iets in de trant van kruidentherapieën? Hiermee kun je de pony beter laten ontspannen en gaat hij zich beter voelen..

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 00:02

martine0503 schreef:
Ik geef gelijk toe. Ik heb niet alles gelezen, wel jouw berichten. Ik heb er wel een beetje een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant vind ik het super dat je het beestje bij iemand anders nog een kans wil geven. Aan de andere kant ben je niet bang dat het straks echt fout gaat. Als hij al compleet out of the blue je nichtje die je op je arm vasthoud en op grote afstand al aanvalt. Hoever moet het komen. Zou het misschien toch niet eerlijker zijn om hem in te laten slapen of naar de slacht? Helaas belanden bij de slacht ook shetten die niks mankeren en wel heel braaf zijn. Het beestje is overduidelijk niet happy en ik

Ok, dat maakt de situatie dan idd weer anders. De dierenarts kon dan wel gewoon bij hem komen, want ik had eerder begrepen van niet of kwam dat dan weer omdat jij erbij was?

Exact, bij iedereen is ie moeilijk maar niet gemeen, alleen tegen mij doet ie gemeen.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:22

martine0503 schreef:
Ik geef gelijk toe. Ik heb niet alles gelezen, wel jouw berichten. Ik heb er wel een beetje een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant vind ik het super dat je het beestje bij iemand anders nog een kans wil geven. Aan de andere kant ben je niet bang dat het straks echt fout gaat. Als hij al compleet out of the blue je nichtje die je op je arm vasthoud en op grote afstand al aanvalt. Hoever moet het komen. Zou het misschien toch niet eerlijker zijn om hem in te laten slapen of naar de slacht? Helaas belanden bij de slacht ook shetten die niks mankeren en wel heel braaf zijn. Het beestje is overduidelijk niet happy en ik betwijfel of ie dat ooit wel zal worden. Ik vraag me af of er niet iets mis is in zijn koppie. Nogmaals ik ben er geen voorstander van om een dier zomaar van zijn leven te beroven, echter in dit geval lijkt het mij beter. Ook dit is een vorm van je verantwoording nemen.

Dit alles is absoluut niet aanvallend bedoeld. Ik hoop toch een reactie hierop van je te krijgen. Ga je voor een nieuwe eigenaar vind ik dat net zo goed. Kies je voor bovenstaande optie, ook goed. of laat hem lekker oud worden in je wei en verwacht verder helemaal niks voor hem. Al ben ik bang dat dat ook geen optie is ivm het zomaar aanvallen. Wat zei je dierenarts en die holistische arts hierover? Sorry als ik daar overheen heb gelezen.

Toch ben ik het hier echt mee eens..

Voor de mensen die zoeken op MP:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 01:24

Alexandra_ schreef:
martine0503 schreef:

Toch ben ik het hier echt mee eens..

Voor de mensen die zoeken op MP:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Dank Je Alexandra. Normaal gesproken ben ik niet zo pro slacht/inslapen. In dit geval echter wel. Ik voorzie een sombere toekomst voor deze shet. Hij is al diverse keren van hand naar hand gegaan en is daar niet beter uit gekomen. Ik vrees dat ie bij het nieuwe tehuis ook niet voor eeuwig zal blijven, al is er natuurlijk wel een kansje dat dit gebeurd. Een heleboel roepen van ja zoek een beter huis en ja als ik de ruimte had, dan had ik hem opgehaald. Oftewel nog niemand staat voor hem voor de deur. TS is al bang dat er iets gaat gebeuren wat niet goed te praten is. Ik denk dan neem je verantwoording voor het dier, hoe vreselijk het ook is voordat er echte ongelukken gebeuren bij een ander en redt op die manier een andere shet/pony die anders puur en alleen door de crisis bij de slacht beland. Het is heel nobel om zo'n shet te redden mits je alle kennis voor dit probleem in huis hebt. De markt is al slecht. Als dan de dieren met grote gedragsproblemen voorrang krijgen op de volledig gezonde dieren dan ben ik bang dat we in een grote Pennywereld gaan leven. Het is een mishandeld dier dus niet een slecht opgevoede shet die dan echt wel te redden is. Corrigeer me als ik het fout heb.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:26

Wat ik nog steeds niet snap in het hele verhaal. TS is bij hem gaan kijken bij de vorige eigenaar. Toen was er niets aan de hand volgens TS. En nu zegt ze dat hij vals is tegen haar omdat hij als bedreiging ziet. Hoe kan zoiets ineens naar boven komen en omslaan als een blad aan een boom? Als de pony in haar iemand zou zien die hem mishandeld heeft (zoals ze nu zegt) had hij dat dan niet ookal moeten hebben toen hij haar zag bij de vorige eigenaar? Is er misschien tijdens het transport of de eerste dagen bij TS al iets gig mis gegaan?

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:35

zou het een klophengst geweest kunnen zijn die niet goed is gecastreerd...
kun je natrekken via het bloed . Dat zijn lastige jongens nml die dan zogenaamd
""ruin"" zijn (dus niet)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:39

Ik kan me niet voorstellen dat de pony ts als bedreiging ziet,zo denken paarden toch niet??Het is denk ik gewoon dominantie en hij moet op zijn nummer gezet worden..Maar ik hoop dat er iemand een leuk plekje voor hem heeft :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:55

Sommige karakters liggen elkaar gewoon niet.

Als je normaal gesproken als mens heel duidelijk tegen paarden bent dat je geen gezeur pikt, dan kun je jarenlang daar prima mee weg komen en denken dat je met elk paard wel een fijne band van respect en vertrouwen op kunt bouwen, totdat je er ineens 1 treft die toch echt vindt dat hij boven jou staat en het niet pikt als je iets van hem wilt.

Zeker bij die kleintjes zitten er zat tussen die heel erg lief zijn zolang ze grofweg hun zin krijgen en weinig last van je hebben. Maar als je dan eens een keer wel wat van het dier wil (dat die opzij gaat, longeren, op zijn beurt wachten bij het eten geven.... enz) dan kun je een paar hoeken krijgen waar je u tegen zegt.

En voor je het weet ben je alleen nog maar bezig met elkaar corrigeren met een rotschop.....dat werkt dus niet :P

Ik las ergens dat de vorige eigenaresse hem ook wel eens een rotschop gaf, dat stalgenoten vertellen dat het zeker niet altijd gezellig was... klinkt gewoon als een enorm dominant ding dat niet te vertrouwen is.

TS heeft groot gelijk dat ze niet haar leven wil wagen voor zo'n etterbak.

Daar moet je echt zin in hebben, tijd voor maken, en helemaal voor willen gaan.

Ik zou er ook niet aan beginnen, problemen zijn er om aan te werken, maar serieus aangevallen worden dat is voor mij de grens, daar ga ik mijn geld en tijd niet in stoppen :n

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 16:23

Alfi2010 schreef:
Wat ik nog steeds niet snap in het hele verhaal. TS is bij hem gaan kijken bij de vorige eigenaar. Toen was er niets aan de hand volgens TS. En nu zegt ze dat hij vals is tegen haar omdat hij als bedreiging ziet. Hoe kan zoiets ineens naar boven komen en omslaan als een blad aan een boom? Als de pony in haar iemand zou zien die hem mishandeld heeft (zoals ze nu zegt) had hij dat dan niet ookal moeten hebben toen hij haar zag bij de vorige eigenaar? Is er misschien tijdens het transport of de eerste dagen bij TS al iets gig mis gegaan?

Geen idee! Spuitje Sedalin? Aanwezigheid van vertrouwde eigenaar? Vertrouwde omgeving? Hij is gebracht door vorige eigenaar en kwam rustig de trailer af. Eerste dagen niets ergs gebeurd.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:32

TamaradB schreef:
Alfi2010 schreef:

Geen idee! Spuitje Sedalin? Aanwezigheid van vertrouwde eigenaar? Vertrouwde omgeving? Hij is gebracht door vorige eigenaar en kwam rustig de trailer af. Eerste dagen niets ergs gebeurd.

Sedalin werkt niet een paar dagen hoor.
Die van mij was waarschijnlijk ook ingespoten. Ik heb hem opgehaald in Brabant en was ruim een uur onderweg terug naar stal. Maar bij aankomst kwam hij direct door het voordeurtje van de trailer naar buiten. Dit terwijl hij, toen we hem ophaalden, heel braaf was en ik me afvroeg waarom we moesten tekenen om hem mee te nemen op eigen risico.

Begrijp ik nu goed dat je twijfelt aan het verhaal van de vorige eigenaresse? Je hebt toch vanaf het begin goed en regelmatig contact gehad met haar? Of mis ik iets?

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 17:36

TamaradB schreef:

Citaat:
Sedalin werkt niet een paar dagen hoor.
Die van mij was waarschijnlijk ook ingespoten. Ik heb hem opgehaald in Brabant en was ruim een uur onderweg terug naar stal. Maar bij aankomst kwam hij direct door het voordeurtje van de trailer naar buiten. Dit terwijl hij, toen we hem ophaalden, heel braaf was en ik me afvroeg waarom we moesten tekenen om hem mee te nemen op eigen risico.

Begrijp ik nu goed dat je twijfelt aan het verhaal van de vorige eigenaresse? Je hebt toch vanaf het begin goed en regelmatig contact gehad met haar? Of mis ik iets?

Mijn reactie is vooral om te laten blijken dat de reactie mij steekt. Ik voelde me hierdoor aangevallen, alsof ik niet eerlijk ben geweest, ik weet eerlijk waar niet waar het mis is gegaan, wist ik het maar. Mijn reactie geeft verschillende mogelijkheden weer die het gedrag van de pony zóuden kúnnen verklaren, ik zeg niet per definitie dat het waar is. De eigenaresse vertrouw ik voor zover ik iemand kan vertrouwen die ik eenmaal heb gezien. Ik vind haar verhaal aannemelijk.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:38

Heeft zich dan nog niemand gemeld voor deze leuke pony?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:51

TamaradB schreef:
Mijn reactie is vooral om te laten blijken dat de reactie mij steekt. Ik voelde me hierdoor aangevallen, alsof ik niet eerlijk ben geweest, ik weet eerlijk waar niet waar het mis is gegaan, wist ik het maar. Mijn reactie geeft verschillende mogelijkheden weer die het gedrag van de pony zóuden kúnnen verklaren, ik zeg niet per definitie dat het waar is. De eigenaresse vertrouw ik voor zover ik iemand kan vertrouwen die ik eenmaal heb gezien. Ik vind haar verhaal aannemelijk.

Oké.
Nou ik denk dat je pech hebt met deze pony en dat het niet per definitie aan jou ligt. Heeft de vorige eigenaresse hem laten chippen? Is het mogelijk om achter de naam van de eigenaar voor haar te komen? Want als blijkt dat hij zo is verkocht dan heeft die eigenaresse iets verzwegen voor jou en kan je actie ondernemen om in ieder geval je geld terug te krijgen.

Vooralsnog ga ik altijd uit van het feit dat een pony niet zo is geboren en er iets is gebeurd waardoor hij zo reageert. Dat is de reden dat ik mijn shet gehouden heb. Is ook wel handig...zo'n "waak"pony op mijn weiland.;)

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 17:54

Yinnar schreef:
Oké.
Nou ik denk dat je pech hebt met deze pony en dat het niet per definitie aan jou ligt. Heeft de vorige eigenaresse hem laten chippen? Is het mogelijk om achter de naam van de eigenaar voor haar te komen? Want als blijkt dat hij zo is verkocht dan heeft die eigenaresse iets verzwegen voor jou en kan je actie ondernemen om in ieder geval je geld terug te krijgen.

Vooralsnog ga ik altijd uit van het feit dat een pony niet zo is geboren en er iets is gebeurd waardoor hij zo reageert. Dat is de reden dat ik mijn shet gehouden heb. Is ook wel handig...zo'n "waak"pony op mijn weiland.;)

Pony is gechipt maar door de laatste eigenaresse, geen gegevens van eigenaren daarvoor (op eentje na, maar die had hem samen met de vorige eigenaresse. Kan dus niets aantonen, zij geeft aan dat de pony bij haar dit gedrag nooit vertoonde.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:56

Misschien een idee om hem op bokt te zetten bij "eigenaar gezocht". Misschien dat iemand hem herkent?

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 17:58

Wil ik voor die 175,00 hem terug brengen naar een eigenaar die hem niet wil en daar en heel rechtsgebeuren voor in gang zetten? We hebben het er thuis over gehad; gaat meer kosten dan opleveren, en wat schiet de pony er mee op? Niks mijns inziens.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:09

Het was toch € 250,00 in totaal? Het is uiteraard jouw keuze maar ik dacht niet geschoten is altijd mis.

De pony zal er nu ook weinig mee opschieten want de kans op een goed en blijvend thuis bij een ander is niet heel groot in deze huidige tijd. Ik ben heel bang dat hij binnen nu en een jaar alsnog in de frikandellen belandt.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:15

TS wat jammer dat het zo loopt tussen jou en de pony. Misschien kun je een oproep zetten bij opsporing verzocht, wellicht herkent iemand hem en kan die jou meer vertellen over het gedrag en het karakter van deze pony . Of je er iets mee opschiet is een tweede ,je hebt de beslissing om hem weg te doen al gemaakt. Ik zou de pony enkele maanden geven om te wennen, maar dat is een persoonlijke keuze.
Succes !

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:42

Ts heb je al serieuse geinteresseerde?

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:07

ik heb deze problemen ook zo ongeveer.
Ik heb 2 maandjes geleden 2 pony's gekochten (shetlanders).
Ik heb ze gekocht via marktplaats. 1ste paar dagen maar even met rust gelaten.
1 week later gaan wandelen samen met een kennis ( weet veel van paarden en pony's en heeft er zelf ook 2 ) een pony is toen op hol geslagen en weggerend, de andere wilde natuurlijk mee, maar hebben we nog kunnen houden... de pony stond gewoon netjes te wachten bij de wei. alsof er niks was gebeurd.
dagen later begonnen de 2 te bijten.
ik weet niet meer wat ik moet doen, en heb ondertussen een advertentie geplaats op marktplaats en bokt.
moet ik die 2 houden? of verkopen? mensen zeggen ook dat ik iets met Natural Horsemanship kan doen,
maar ik ben nu best wel bang voor ze...
kan iemand helpen??
ik heb al super veel reacties en al biedingen boven de 200,00 zonder toebehoren ( alleen halster) ik heb ze gekocht voor 150 met 2 zadels en hoofdstellen enz..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:01

Daar begint al alle elende..............IK BEN BANG VOOR ZE. :=
En dat is PRECIES wat die kleine opdonders voelen :)) ,volgens mij hebben die ingebouwde antennes voor zoiets hihi
Maar nu is het natuurlijk makkelijk gezegd om niet bang te hoeven zijn,dus kun je niks met ze aanvangen dan zou ik kiezen voor een andere eigenaar en eerst een super lieve pony aanschaffen waar men iets van kan leren zonder "kleerscheuren" op te lopen. %)

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:22

TamaradB schreef:
Mandy_89 schreef:
Is het geen idee om de pony naar een paardenopvang te brengen? Hier in de buurt zit ook iemand die een opvang heeft, hij zorgt voor ze en maakt er weer evenwichtige dieren van. Daarna zijn ze te adopteren, en zolang niemand ze hebben wil blijven ze daar.
maar volgens mij moet je dan wel geld betalen om hem daarheen te kunnen doen.

Misschien heb je er wat aan.

Goede tip. Wie en waar? Heb je gegevens?

Hoi Tamara,

Zo te zien is het voor jouw niet echt bepaald naast de deur: www.paardenopvangachterhoek.nl
In Amersfoort zit er ook 1 weet ik. http://www.stichtingtrueillusion.com

Er geld wel een afstandsbijdrage.

Verder staat erbij:
Voor het afstaan/adopteren van een paard bij onze stichting komen alle paarden/ponys in aanmerking, die

mishandeld of verwaarloosd zijn
een lichamelijk gebrek hebben
op leeftijd zijn of met pensioen gaan
tijdelijk, door omstandigheden, een ander tehuis moeten hebben
gedragsproblemen vertonen

Mocht je verder nog vragen hebben dan laat het maar weten, succes!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:43

Heb je al reacties gehad op de advertentie?

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:18

funnyhorses schreef:
Daar begint al alle elende..............IK BEN BANG VOOR ZE. :=
En dat is PRECIES wat die kleine opdonders voelen :)) ,volgens mij hebben die ingebouwde antennes voor zoiets hihi
Maar nu is het natuurlijk makkelijk gezegd om niet bang te hoeven zijn,dus kun je niks met ze aanvangen dan zou ik kiezen voor een andere eigenaar en eerst een super lieve pony aanschaffen waar men iets van kan leren zonder "kleerscheuren" op te lopen. %)

ja ik weet nu niet wat ik moet doen, de eigenaar zei dat ik bij een van de pony's nog wel wat problemen kon krijgen maar die blijkt nu het liefste.
kan het zijn dat ze hun oude baasje missen ofzo?

en ik ben ook al aan het kijken naar een nieuwe maar toch..