Ik zit al een hele tijd mee te lezen, maar ben het eens met broadway.
Ik vind dat je nogal wat tegenstrijdige dingen opschrijft. De eigenaar brengt een paard om in te laten rijden, maar je schrijft nu opeens dat je dat helemaal niet doet?
Ik kan me enigszins voorstellen dat als je een paard ergens brengt om in te rijden en na 6 weken heeft iemand alleen maar in de wei gestaan, dat je dan een beetje geïrriteerd raakt.
Ik zeg verder niet dat je hem wel had moeten inrijden, als je daar niet achter staat, maar de communicatie is dan wel erg onduidelijk geweest. Wat verwachtte de eigenaar nou precies van jou en wat verwachtte jij van de eigenaar?
Verder vind ik het extreme-angst filmpje eigenlijk niet zo extreem. Ik heb vrij veel paarden, die mensen-angst hebben, gezien bij andere trainers en/of zelf geholpen, maar dit is toch een redelijk standaard reactie (voor een paard met angst voor mensen dus
). Ik ben erg benieuwd waarom het paard volgens jou zo extreem bang is (dat je nu al ervan uitgaat dat er bijv. nooit iemand op zal kunnen zitten) want van wat ik (op de filmpjes!) kan zien, is dit redelijk normaal angst gedrag en is dat niet zo'n probleem om op te lossen voor een gedragsdeskundige.
Paardentango schreef:De eigenaar zei in augustus, dat was de laatste keer dat ik hem sprak, dat dit paard alleen maar ingereden hoefde te worden. Daar was/ben ik het niet mee eens. Eerst a dan naar b en dan naar c, en dit paard is nog niet eens bij b. Ik vond dat dit paard eerst overal zichzelf moest kunnen zijn en dan pas komt er eventueel een tuigje op.
Dat was een meningsverschil. Wat denken jullie. zadelen en op rijden?
Citaat:
Wat het aanleveren betreft van paarden, ik ben geen ruiter/trainer, wat ik doe is paarden voorbereiden in de basis waar iets mee mis is gegaan. Dat staat ook uitgebreid op de website en wordt vooraf ook uitgebreid besproken met de eigenaar(ares) als een paard hier komt. Er zijn genoeg ruiters/amazones die dat heel goed kunnen, en ik verwijs graag naar hen door. Schoenmaker hou je bij je leest zeg maar. Bovendien ben ik bijna 50 en ik stap zelf niet zomaar (meer) op een paard, als ik val dan is er geheid iets stuk. Ik sta op de grond en werk samen met amazones die dat wel kunnen (en durven).