Amaris schreef:rensiepensie schreef:Nou daar was zeker geen sprake van. Stond 24/7 buiten in zomer, en winter 8 uur per dag buiten. Met andere paarden. En gewoon op hooi.
Juist door de adviezen zoals die van jou heb ik twee jaar stalling betaald voor een paard waar ik niets dan gezeik mee heb gehad, ondanks alle goede intenties, en alles wat ik geprobeerd heb.
Wordt dus altijd een beetje kriegel als mensen vanaf een afstand zo'n advies geven voor een paard wat ze helemaal niet kennen. Want er bestaan wel degelijk paarden die niet leuk zijn! En nee dat ligt dus niet altijd aan de eigenaar, en ja de kans bestaat zeker dat er nooit echte verbetering komt.
Ik snap jou helemaal. Als ik één ding geleerd heb dan is het ook dat als ik ooit nog eens een paard koop, het gelijk goed moet zijn. In alles. Geen maanden aanmodderen met voer dit voer dat, tuig dit tuig dat, bit zus, bit zo. Paard moet het gewoon normaal goed doen.
Paarden houden is duur genoeg, en om nu tussen de 200 en 300 euro elke maand neer te leggen voor een hobby waar je geen plezier in hebt, en niet onbevangen van kunt genieten: nee dank je de koekoek.
TS: je maakt ongetwijfeld de juiste beslissing, en ik denk dat je straks met een braaf rustig paard pas begrijpt hoe leuk het eigenlijk is, en hoe anders het ook kan.
Jeetje, het is een dier he, geen ding. Ik heb begrip hoor voor TS dat het paard terug gaat, maar de reactie van "het paard moet het gewoon maar doen", vind ik echt bizar.
Er zijn goede adviezen gegeven hier waardoor TS een paard kan vinden dat beter bij ervaring en kunnen past, want altijd blijft het dat 90% (ofzo) van de ondeugden van het paard veroorzaakt worden door de houder/ruiter. Als goede eigenaar moet je het paard niet zoveel kansen en mogelijkheden bieden om lastig te zijn.
Ontdekt het paard mogelijkheden om bij jou ongehoorzaam te zijn, zal het 9 van de 10x kijken of de grenzen nog een stukje te verleggen zijn. In het begin is goede begeleiding echt belangrijk, iemand waar je op terug kan vallen met dingen waar je tegenaan loopt. Mijn ervaring is dat je altijd weer nieuwe dingen leert in omgang met paarden. Zowel qua gedrag als medisch en ook bij het rijden. Je raakt echt nooit uitgeleerd.

) en ben nu heel blij met de (moeilijke!) keuze om de fell weg te doen.