Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Moeni11 schreef:Absoluut niet hoor!
Ik vind het al knap dat jij 6 jaar lang naar een paard kan kijken waar je niets mee kan. Ik persoonlijk had de stekker er al eerder uitgetrokken. Het zijn hele dure dieren in onderhoud en dan moet je er wel een beetje plezier ( sport, recreatie enz) van hebben.
Dus persoonlijk zou ik het oudere dier laten afmaken.

De enige schimmel die ik ken die je uitlacht als je met een borstel komt aanzetten ... ze is toch zo weer zwart
Als je haar knuffelt, knuffelt ze jou net zo hartelijk terug. Love is a two way street.
Jenni_boy schreef:Mijn ouders hebben me altijd geleerd
als je voor een dier kiest , moet je er zijn hele leven voor zorgen
Jammer dat sommige mensen er niet zo over denken
rapido schreef:En toch heb je mensen die beweren dat te kunnen (hier op Bokt) door het dier een jaar op de wei te kwakken en het de nodige zorg te geven. En dit alles voor nul centen??? en dan ter adoptie zetten.
Is toch te mooi om waar te zijn of zie ik dat verkeerd!?
KiWiKo schreef:mijn eigen situatie.......... mijn enigste eigenste staat kapot te staan bij Gaelle. Ik had een redelijk goed inkomen en betaalde altijd een jaar vooruit.
Hij is betaald tot september 2010. Maar ik weet niet of ik hem 2011 ook kan betalen.......
kan ik twee dingen doen, kan hem verkopen voor een 4000 euro (10 jarige neostan x ferro, alle knoppen erop) en elke klinische keuring komt die vlag en wimpel door, dus dat is het probleem niet en onder het zadel loopt hij ook niet kreupel want dat is hij veel te enthousiast......... Ik kan hem dus "goedkoop" als goed verkopen......... geen probleem, ben het paard zo kwijt.
OF ik laat hem afmaken als ik het niet meer finacieel blijk te bolwerken in september.......
Ik heb al voor mezelf besloten dat ik hem af laat maken als blijkt dat ik hem in September niet meer kan betalen........
Hij heeft een fijne laatste 3 jaar gehad, en dan is het klaar........ Helaas zo is het.
en met pijn in mijn hart hoor......... dat wel!
kynshiri schreef:inderdaad een moeilijke maar correcte keuze in mijn ogen Kiwiko... tis zo'n plaatje dat je er donder op kunt zeggen dat iemand nog geld van hem gaat proberen te maken als je hem verkoopt of weg zou schenken. ff pijnstillertje onder zn voer voor er mensen komen kijken, die meteen verliefd op zo'n mooi dier en huppekee, vertrokken voor een rondje miserie...
semenamy schreef:tita schreef:
tja daar zou ik dus voor gekozen hebben...verschillende mensen verschillende prioriteiten
Ik zou het ook zeker overwegen..10 jaar is tenslotte nog jong.
Ik ga echt niet in de schulden zitten voor een paard...... Ik heb hem in 2007 laten opereren tgv koliek. Heb zat centjes in zijn pootje gestoken...... en het is goed zo
Dan zou dat puut uit eigenbelang zijn........ KiWiKo schreef:Met een 75 % slagingskans heb ik er niet veel trek in, daarna een lange revalidatie........ Nee hoor, zou het moeten dan zou ik het wel doen, maar ik help het paard er niks meeDan zou dat puut uit eigenbelang zijn........