Mallodie schreef:Ik denk dat dit paardje psychisch helemaal over de rooie aan het gaan is. En dat vertaald zich in afkeer gedrag, het paard schreeuwt om begrepen te worden... Probeer haar te begrijpen en gooi er niet zomaar een zadel op, bit in de mond en domesticeren maar!
Als je het mij vraagt is dit een paard met inderdaad wel een moeilijk kantje, op zich niets mis mee maar je moet weten hoe ermee om te gaan. Ik stel voor dat je het zadel en hoofdstel op zolder legt en eerst je paard leert kennen. Stel jezelf eens voor? (en niet op de manier: HAllo ik ben... En hoe heet jij?) Laat je paard jou kennen, vertrouwen en jij moet haar leren kennen, vertrouwen en DAN kan je beginnen met andere dingen. Wandel met haar, pak een boek en ga in de weide zitten en zulke dingen.. Zorg dat je bij haar bent zonder dat je haar helemaal opeist, laat haar wennen zonder dat ze zich gedwongen voelt.
Oké, dat is inderdaad zeer goede raad. Het vertrouwen is echt wel belangrijk, en ik vrees dat ze in geen enkele mens vertrouwen heeft, aangezien ze op iedereen hetzelfde reageert. En echt, ik denk dat mijn Prinses een lieverd kan zijn, want als je haar bezighoudt is ze geweldig lief. Maar zodra ze niets te doen heeft gaat ze zuur doen.
Alvast bedankt! Dat waren allemaal leuke ideetjes!

doorzetten!!