Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:profesioneel slaan
.
. Citaat:Kennelijk is het paard in de gelegenheid om de hoefsmid te bijten. Kun je hem niet zo vasthouden dat jij tussen hoefsmid en paard instaat, en hem wat afleiding geeft? En het zou toch niet zo moeten zijn dat een paard de kans krijgt om het voor een tweede keer te doen? Sta je dan zelf te suffen of zo?
slimmerik schreef:Mijn DA èn hoefsmid mogen mijn paarden rustig een ram verkopen als ze staan te klieren.
anneliesdj schreef:Redeneer jij zo??
Hoop toch echt dat dit niet is waarom het zo gaat...

Ik heb keurig opgevoede paarden en heb bijna nooit losse handjes hoefen gebruiken behalfe bij de draakjes en toch houden ze van me ondanks dat ik niet het voermens ben

(tenzij het komt door nare ervaringen)
, dat iemand hem verteld welke versnelling en dat soort dingen...... Hij wil zich wel eens omdraaien aan de lijn, omdat hij liever links dan rechts wil..... Bij honderd paarden had ik dit absoluut niet goedgevonden, en zeker duidelijker geweest dat dit niet de bedoeling is....... deze mag het nu nog... En weet je waarom? omdat het anders een groot nutteloos gevecht gaat worden, terwijl als we straks wat verder in de africhting zijn dit heel makkelijk op te lossen is. NU is het belangrijkste dat de stap,draf en ho knop erop gemonteerd wordt, dat het paard het leuk vind om dit voor ons te doen. Ik heb hem veel dingen laten doen in het begin die ik van andere paarden niet zou pikken bij wijze van...... 
slimmerik schreef:Mijn DA èn hoefsmid mogen mijn paarden rustig een ram verkopen als ze staan te klieren.
. Ík weet het beste hoe mijn paarden zijn, of ze angstig zijn (en die heb ik ertussen) of aan het klieren zijn. En alleen ik bepaal of en hoe ik daarbij ingrijp, niet een ander die mijn paard niet goed genoeg kent. Echwel schreef:Beseft iedereen zich wel hoe zwaar het beroep van smit, da en tandarts geworden is sinds men alleen knuffelpaarden heeft.
Vriend van ons is tandarts en zijn hele polsen zijn kapot doordat paarden hangen enz..
Eigenaars voeden de paarden gewoon niet op..
Onze jonge merrie is laatst voor het eerst beslagen met warm beslag, geen vuiltje aan de lucht, gewoon kwestie van opvoeden
Indien nodig straffen en als het goed gaat belonen

Mirr84 schreef:Tsja, als er een lomp paard bovenop mijn voet staat ga ik niet vriendelijk vragen of hij er even afgaat
muppetmayo schreef:Ik blijf nu wel heel benieuwd naar de mensen die zeggen nooit een tik uit te delen.
Hoe doen jullie dat als je paard maaiend op je afkomt tijdens het longeren?