Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)manueeltje82 schreef:Ik heb ook een bijter, nou ja meer een happer. Mijn paard is manegepaard geweest tot 1,5 week geleden toen ik hem gekocht heb. Hij heeft zadeldwang/singlenijd. Opzadelen is dus niet echt supermakkelijk. Daarom heeft ie heel wat klappen gehad van manegeklanten bij het opzadelen en is ie chagerijnig geworden en happerig. Bij mij hapt ie niet vaak meer maar toch nog zo af en toe. gewoon even vastpakken.
Ik zit toch best wel met het dilemma slaan of niet slaan en dan bedoel ik dus hard slaan met een vuist. Van de ene kant is hij zijn vertrouwen in mensen kwijt omdat hij vaak onterecht tikken heeft gehad. Van de andere kant wil ik niet een keer echt gebeten worden. Zijn happen zie ik als een manier om te dreigen hopend dat ik oprot en hem met rust laat. Hij hapt alleen op stal waar ie ook gezadeld wordt.
Wie heeft er tips en nee ik wil niet met voorwerpen slaan.
marjoleinft schreef:als je petra laat komen van de 2moons dan mag je wel een klap geld meenemen. maar je moet hem gewoon op het juiste moment een flinke tik verkopen dat helpt vaak het beste.
yeye schreef:play_coy schreef:over dat terugbijten of slaan, ik ben het er mee eens, maar velen maken een fout, als je hem straft, doe dat zodra hij wil bijten of bijt. niet als hij heeft losgelaten, want dan straf je hem voor het loslaten, is ook niet handig
helemaal mee eens!!
er was eens een bijter op de manege die iedereen en alles altijd beet.
ik was erbij in de stal gegaan en natuurlijk hapte hij naar mij.
dan ben ik dichter bij gaan staan (bij zijn hals) en zodra hij mij probeerde te bijten heb ik een keertje heel hard in zijn hals gebeten (mijn tanden deden er pijn van) en hij heeft tot nu toe niet meer gebeten :d
maarja, het is een ander verhaal dan het bijten bij aansingelen natuurlijk...volgens vele hier op de site...
Elco schreef:marjoleinft schreef:als je petra laat komen van de 2moons dan mag je wel een klap geld meenemen. maar je moet hem gewoon op het juiste moment een flinke tik verkopen dat helpt vaak het beste.
Het is maar net wat je er voor over hebt..Op een paard vriendelijke manier of je paard naar de haaien helpen!!
Want een paard mishandelen is er nog geen 1 beter van geworden..
Blijkt dat dit paard daar geen respect voor heeft, en dan moet je een ander manier verzinnen..
En ja paarden kosten nu eenmaal geld, en als dat niet voor je paard over hebt!!!
Tja, dan moet je eens een keer bij jezelf te raden gaan, of je wel een paard waard bent..

Binckydenice schreef:Ik ben benieuwd hoe oud dit dier precies is? Is deze misschien aan het wisselen?
Splash_ schreef:Daijano, wat adviseer jij dan?

KiWiKo schreef:Elma_ schreef:en dan ga ik ervanuit dat hij verder niet gewoon pijn heeft ergens??
jep......... pijn van het rijden uit zich in het bijten.................. hou toch op!!!