Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik ken het paard van TS natuurlijk niet, maar ik blijf erbij dat een jonkie niet zo lang op stal hoort te staan.
. Heuvels hebben we hier eigenlijk alleen op de hei, in de buurt, maar het land bij ons is zo plat als een dubbeltje.
jelle2005 schreef:Ik heb dit hele topic even gelezen...
Nu vind ik dat TS best veel wordt aangevallen ook... Wij hebben een fokstal en hebben vandaag de paarden op stal gezet omdat het gewoon te nat werd in het land... Wij hebben een 3 jarige, 2,5 jarige, 2 enters en een veulen ook op stal staan die gaan gewoon elke dag naar buiten omdat ze anders niet meer te hanteren zijn... Maar al onze andere paarden blijven gewoon op stal staan en dat doen we al jaren en nog nooit geen problemen mee gehad...
En als je een veulen naar de opfok brengt komt het ook in een hok... Wel een groter hok maar ze komen niet in een land... En ze staan er met meer in zodat lekker even rennen er niet inzit... En alle jonge hengsten die de hele zomer hebben buiten gestaan komen ook van het een op het andere moment in een stal te staan en komen er misschien 2 keer per dag een half uurtje uit... Dus die zitten in dezelfde situatie...
Als ik dit lees heb ik er wel respect voor want ze probeert toch van alles om het te verbeteren...
En als er dan toch mensen zijn die denken dat ze het zo goed weten snap ik niet dat sommigen zeggen dat hun paard 24/7 op de weide staat maar dat ze er niet elke dag komen... Dan mag je ook hopen dat er wel anderen komen want het beestje hoeft maar koliek te krijgen in die dagen dat je er niet bent of in het draad te komen... Dan ben je ook te laat...
Ik wil je nog veel succes wensen met je paarden ik heb er een stuk of 30 (heb nog een aantal bij een trainingsstal staan ) en ze worden allemaal super goed verzorgt en als ik dat van jou lees zie ik dat jij ook het beste voor je paarden wilt...

Tussen ruinen moet een hengst inderdaad prima kunnen, maar tussen de merries wordt het toch weer lastig

Silence schreef:Mensen, dat de paarden nu opeens naar binnen moeten ivm. kapot lopen van de weide´s vind ik pure onzin.
Dat heeft gewoon te maken met goed onderhoud van je weide´s.
Onze staleigenaar houd deze gedurende het jaar ontzettend goed bij, wat inhoud dat onze paarden gewoon het hele jaar op de wei kunnen. Niks niet kapot lopen en dan geen mooie weide´s in de zomer.
In de winter gewoon lekker buiten en in de zomer nogsteeds. En de weide´s zijn gewoon super groen in de zomer.
Silence schreef:Mensen, dat de paarden nu opeens naar binnen moeten ivm. kapot lopen van de weide´s vind ik pure onzin.
Dat heeft gewoon te maken met goed onderhoud van je weide´s.
Onze staleigenaar houd deze gedurende het jaar ontzettend goed bij, wat inhoud dat onze paarden gewoon het hele jaar op de wei kunnen. Niks niet kapot lopen en dan geen mooie weide´s in de zomer.
In de winter gewoon lekker buiten en in de zomer nogsteeds. En de weide´s zijn gewoon super groen in de zomer.
helaas doen de stallen in mijn omgeving dit niet hoor.