Dat doodknuffelen van een paard, word er zo moe van..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

odolphie

Re: Dat doodknuffelen van een paard, word er zo moe van..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:14

Rianne en ik ook. Ik was klassiek geschoold, en deed alles op een traditionele manier totdat ik bij Rianne een paard ging verzorgen. Zij is degene die ervoor heeft gezorgd dat ik ben gestart met het verdiepen in de natuurlijke manier van omgaan met paarden. Door haar heb ik nu een natuurlijk bekapper, en rij ik bitloos. Met dank aan Rianne!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:16

Geweldig Haha! !!! Lang leve Rianne Go jij! Go jij! !!!
Mooi verhaal, daar kan ik nou echt van genieten van zulke stories..... Ja

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:18

Haha, nou ik ook. Haha! En ik vind het dan ook jammer dat sommige mensen er anders over denken en zich aangevallen voelen. Het gaat niet om ons, maar onze paardjes... Haha!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:24

Ik heb een merrie die haar hoofd tegen je buik aan drukt en het dan juist heerlijk vindt als ik 2 armen om haar koppie heen sla. (hoe strakker hoe beter)
Ik hou er wel van en ben de penny leeftijd al heel lang gepasseerd. Maar als een paard laat merken dat hij/zij het niet prettig vindt dan knuffelen we dat paard dus niet en zoek ik iets dat dat paard wel prettig vindt.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:28

Als je zo begaan bent met paarden, en zegt dat je ze niet mag " doodknuffelen" moet je ook zo fair zijn dat je er niet op gaat rijden............bitloos of niet! Haha!
Een paard vraagt er niet om om bereden te worden met zo'n leren ding op zijn rug en dan nog eens 50 tot 75 kg er boven op! Clown
Die dan ook nog allerlei kanten op wil met eventueel allerlei "kunstjes"............. Bloos Bloos

Enne...............ik heb nog nooit van een paard gehoord of gezien dat is DOODgeknuffeld.......... Cool Cool
Goh, pure dierenmishandeling zeg.................... Sigaar
GRAPJE............. Haha! Clown Pling

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:31

Ach, Doortje, ik ben zo ontzettend gemeen dat ik mijn paard bitloos berij met mijn enorm zware lijf Duivel . Hij vindt het ook zo verschrikkelijk. Clown
Vooral in het bos, ooooh, dat vindt hij zo ontzettend erg. Haha!

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:35

Mijn paard wil graag werken. Ze wil graag voor mij werken. Ik zie aan haar dat zij het leuk vind. Ik rij dan ook alleen maar recreatief, lekker op buitenrit, wat zij nou eenmaal het leukste vind om te doen. De laatste paar weken rij ik eigenlijk ook heel weinig. Ze vind het leuker om aan de dubbele lijnen te werken. Dat vind niet paard-on-vriendelijk... Alleen maar op stal staan, nee dat is vriendelijk...

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:41

odolphie schreef:
Ik wil even iets rechtzetten. Ik noem niemand egoïstisch. Ik bedoel mijn teksten helemaal niet aanvallend. Misschien komt dit zo over, sorry dan daarvoor. Ik ken inderdaad de personen en hun paarden niet. Maar als ik lees dat iemand vind dat een paard af en toe een knuffel moet accepteren, vind ik dat opdringen. Niet egoïstisch. verder lees ik dat er wel degelijk gekeken wordt naar of een paard een knuffel wil of niet. Dat was mijn vraag, en daar heb ik nu antwoord op.
En we dwalen erg af van het onderwerp wat Rianne inbracht. Zij heeft het over doodknuffelen. Een behoefte die vanuit de mens komt, en niet vanuit het paard. Het is duidelijk dat de mensen die op mij reageren niet aan het doodknuffelen zijn, dus die hoeven zich dan ook niet aangevallen te voelen!!!

Dan lees jij toch wel fout hoor:

Citaat:
Als hij het niet wil doe ik het ook niet, wie ben jij om te zeggen dat mijn paard het niet fijn vind om zo nu en dan een knufje te krijgen? Kijk er zijn grenzen Maar ik vind dat je paard best wel eens een knuffel mag ontvangen.

Staat hier dat hij een knuffel moet? Nee toch?

odolphie schreef:
Suzanne F. schreef:
lief zijn tegen diertjes, dat is de boodschap voor 2009!

Sluit ik me helemaal bij aan. Alleen vind ik er een verschil in zitten dat je je paard kleine knuffels geeft, aait, blaast in de neus, poetsen etc. Dan dat je je paard doodknuffelt, te smoren in jou knuffel. Ik denk dat er gestruikeld wordt over het woord knuffelen. Tuurlijk mag je je paard knuffelen. Maar ik wil dit op een paardvriendelijke manier doen.

Nou dan zijn we uitgepraat want zo ga ik niet met mijn paard om. Ik houd het subtiel, al die moeite nu hiervoor Clown

Ik heb mijn mening nu gegeven al zal weer ontoppic gaan, alhoewel ik mijn zegje gedaan heb Lachen
Laatst bijgewerkt door Norway_girl op 21-11-08 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:43

Ik heb er ook eentje die heel graag wat doet, naast het 24 uur in zijn vriendenclubje in de wei staan. Haha!

Hij komt dan ook wandelend of rennend naar me toe, loopt vaak zelfs los mee naar het erf (en geloof me, ik moet vanuit het land een stuk lopen om het erf te bereiken, hoor). Verzet heeft hij nog nooit gegeven tijdens het (in)rijden of grondwerken, hij doet het met veel plezier en dat zie je ook aan hem. En dat is geheel wederzijds Ja . Zeker de buitenritten vindt hij helemaal geweldig (en ik ook!!). Zou ik merken dat hij er geen plezier meer in heeft, dan ben ik de eerste die stopt, want dan vind ik het ook niet leuk meer. Hij heeft verder overigens een nogal vrij leventje, kan bijna de hele dag doen en laten waar hij zin in heeft. Haha!

Altijd knap dat andere mensen zo goed denken te weten of mijn paard ergens plezier in heeft of niet. Clown Clown Clown Maar misschien zegt het wel meer over het plezier in het leven van hun eigen paard Scheve mond .

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:45

Twiggy2008: amen.... Haha! Clown Ik ben het er weer helemaal mee eens.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:49

Citaat:
Altijd knap dat andere mensen zo goed denken te weten of mijn paard ergens plezier in heeft of niet. Clown Clown Clown Maar misschien zegt het wel meer over het plezier in het leven van hun eigen paard Scheve mond

Twiggy ben het zeker met je eens (èn dat is niet altijd zo Nagelbijten / Gniffelen ), het is gewoon een gebrek aan vaardigheid wat de eigenaar over zijn paard heeft. Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:49

Dat gezever ook altijd van bepaalde mensen Knipoog . Ze kennen mijn paard en mij niet eens Haha! . Ik ken idd ook veel paarden die het 'werk' niet leuk vinden, die zich verzetten of alles op de automatische piloot doen, anders krijgen ze weer een dreun van hun gefrustreerde baasje. Waar ligt dat nou toch aan? Doe er wat aan, ga eens wat anders met je paard doen of stop met dat werk, waar je je paard geen plezier mee doet. Plezier, vertrouwen en respect is een vereiste van beide kanten. Ik heb een paard niet alleen voor mijn eigen lol, nee, hij moet er ook lol en geluk aan beleven om bij mij te leven.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:50

Norway_girl schreef:
Twiggy ben het zeker met je eens (èn dat is niet altijd zo Nagelbijten / Gniffelen ), het is gewoon een gebrek aan vaardigheid wat de eigenaar over zijn paard heeft. Ja

Hahaha, nee, we zijn het niet altijd eens, maar soms ook wel blijkbaar. We zijn allemaal andere mensen met andere (levens)ervaringen. Lachen
Net als onze paarden. Knipoog

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:53

Amen

En daar laat ik het bij Knipoog

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:54

jongens/meiden, we worden nog religieus... haha

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:57

Hahaha......
Weet je, als we het allemaal 200% met elkaar eens zouden zijn, dan zou bokt wel heel saai zijn. Knipoog
Ik moet ook nodig eens wat nuttigers gaan doen vandaag eigenlijk........

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:59

Haha, ik ook. Heb bergen huiswerk liggen. Maar dit is toch ook wel erg leuk... haha

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:00

Ja, ik moet schoonmaken, opruimen en voor mijn zieke dochter zorgen. Al hoewel die zichzelf wel redelijk vermaakt, dus dan kan ik aan de huismiep hier. Sigaar

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:04

dan stoppen we bij deze, ik aan mijn huiswerk en jij aan je huishouden... goed plan...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:07

Tot laterrrrr..... Doei!

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 14:21

IndianLady schreef:
En ik geef je daarbij een lekkere stevige knuffel Afbeelding

*begint luidruchtig te snorren*

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 14:23

Mijne knollen worden ook altijd geplet hoor...
Ik snap niet waar je je druk om maakt. Lachen

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:51

Ik vind dat er niets mis is met knuffelen! Als je zo gek op je paardje bent en daarbij zijn ze lekker zacht en warm! Als ze het zat worden laten ze dat echt wel merken.. Volgens mij is het allemaal alleen maar lief bedoeld.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:52

Ik hou er wel van. Maar dat komt voornamelijk doordat mijn paardje er zelf om komt vragen.
Tja, en wie ben ik dan om dat te weigeren Knipoog

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:56

Mijn verzorgpaardje vraagt er ook inderdaad gewoon om , en als die er geen zin in heeft dan doe ik het niet.
Maar ik ben ook niet zo dat ik helemaal aan hem hang maar ik knuffel hem wel altijd.
Hij wilt ook altijd aandacht ook als je maar even wegloopt dus hij vind het helemaal fijn als je met hem kroelt Tong uitsteken