Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
!!! Lang leve Rianne
!!!
En ik vind het dan ook jammer dat sommige mensen er anders over denken en zich aangevallen voelen. Het gaat niet om ons, maar onze paardjes...
. Hij vindt het ook zo verschrikkelijk. 
odolphie schreef:Ik wil even iets rechtzetten. Ik noem niemand egoïstisch. Ik bedoel mijn teksten helemaal niet aanvallend. Misschien komt dit zo over, sorry dan daarvoor. Ik ken inderdaad de personen en hun paarden niet. Maar als ik lees dat iemand vind dat een paard af en toe een knuffel moet accepteren, vind ik dat opdringen. Niet egoïstisch. verder lees ik dat er wel degelijk gekeken wordt naar of een paard een knuffel wil of niet. Dat was mijn vraag, en daar heb ik nu antwoord op.
En we dwalen erg af van het onderwerp wat Rianne inbracht. Zij heeft het over doodknuffelen. Een behoefte die vanuit de mens komt, en niet vanuit het paard. Het is duidelijk dat de mensen die op mij reageren niet aan het doodknuffelen zijn, dus die hoeven zich dan ook niet aangevallen te voelen!!!
Citaat:Als hij het niet wil doe ik het ook niet, wie ben jij om te zeggen dat mijn paard het niet fijn vind om zo nu en dan een knufje te krijgen? Kijk er zijn grenzen Maar ik vind dat je paard best wel eens een knuffel mag ontvangen.
odolphie schreef:Suzanne F. schreef:lief zijn tegen diertjes, dat is de boodschap voor 2009!
Sluit ik me helemaal bij aan. Alleen vind ik er een verschil in zitten dat je je paard kleine knuffels geeft, aait, blaast in de neus, poetsen etc. Dan dat je je paard doodknuffelt, te smoren in jou knuffel. Ik denk dat er gestruikeld wordt over het woord knuffelen. Tuurlijk mag je je paard knuffelen. Maar ik wil dit op een paardvriendelijke manier doen.
. Zeker de buitenritten vindt hij helemaal geweldig (en ik ook!!). Zou ik merken dat hij er geen plezier meer in heeft, dan ben ik de eerste die stopt, want dan vind ik het ook niet leuk meer. Hij heeft verder overigens een nogal vrij leventje, kan bijna de hele dag doen en laten waar hij zin in heeft.
Maar misschien zegt het wel meer over het plezier in het leven van hun eigen paard
.
Ik ben het er weer helemaal mee eens. Citaat:Altijd knap dat andere mensen zo goed denken te weten of mijn paard ergens plezier in heeft of niet.![]()
![]()
Maar misschien zegt het wel meer over het plezier in het leven van hun eigen paard
), het is gewoon een gebrek aan vaardigheid wat de eigenaar over zijn paard heeft.
. Ze kennen mijn paard en mij niet eens
. Ik ken idd ook veel paarden die het 'werk' niet leuk vinden, die zich verzetten of alles op de automatische piloot doen, anders krijgen ze weer een dreun van hun gefrustreerde baasje. Waar ligt dat nou toch aan? Doe er wat aan, ga eens wat anders met je paard doen of stop met dat werk, waar je je paard geen plezier mee doet. Plezier, vertrouwen en respect is een vereiste van beide kanten. Ik heb een paard niet alleen voor mijn eigen lol, nee, hij moet er ook lol en geluk aan beleven om bij mij te leven. Norway_girl schreef:Twiggy ben het zeker met je eens (èn dat is niet altijd zo), het is gewoon een gebrek aan vaardigheid wat de eigenaar over zijn paard heeft.
IndianLady schreef:En ik geef je daarbij een lekkere stevige knuffel