Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HorseyDude schreef:Goh, wat een dierenliefde... Een tik is tegenwoordig niet meer voldoende? Nee, schoppen is danig uit den boze bij mij.
Malyma schreef:Hm, lees je onderschrift nog eens en ga eens terug naar waarom je dat toen vond?
Het is een prachtige tekst met een nog mooiere betekenis. Mis bij jou nu wel een beetje de essentie er van..
Francieen schreef:Gaat er mij meer om hoe jullie dat doen, m'n oude paard ging vaak op m'n voet staan en dan lekker doordrukken, dan krijgen ze van mij een schop als ik al 10 x gedrukt heb, ik ben van het hard opvoeden, daar krijg je de fijnste paarden van. Niet dat ze van schoppen en geweld beter worden, maar wel dat ze op hun plaats worden gezet wanneer nodig, hun horen uit te kijken. (En dan kan heel bokt er een mening over hebben,het is mijn mening) is het puur een keer perongeluk, dan vind ik het niet erg en sla/schop ik nooit. Maar mocht het vaker gebeuren in een korte periode, ja dan
Schop ik wel eens. ik ben de baas en niet hun.
bruintje123 schreef:Dat klopt bowen.
Dat is het. Even de gewoonte doorbreken om daarna met opvoeden te beginnen.
Werk je op een stal waar paarden ter correctie staan is dat zelden alleen voor onder het zadel. Al denken de baasjes vaak zelf wel.
Het begint al bij gedrag van een paard dat heeft geleerd van het baasje dat pas op toch geen betekenis meer heeft.
En dan moet je helaas soms verder optreden.
En dan kom je bij dit topic uit.
En is het antwoord. Ja soms schop of als je.
Maar niet uit frustratie. Niet uit boosheid of onkunde.
Maar om te doorbreken wat echt niet toelaatbaar was.
Francieen schreef:Gaat er mij meer om hoe jullie dat doen, m'n oude paard ging vaak op m'n voet staan en dan lekker doordrukken, dan krijgen ze van mij een schop als ik al 10 x gedrukt heb, ik ben van het hard opvoeden, daar krijg je de fijnste paarden van. Niet dat ze van schoppen en geweld beter worden, maar wel dat ze op hun plaats worden gezet wanneer nodig, hun horen uit te kijken. (En dan kan heel bokt er een mening over hebben,het is mijn mening) is het puur een keer perongeluk, dan vind ik het niet erg en sla/schop ik nooit. Maar mocht het vaker gebeuren in een korte periode, ja dan
Waratje schreef:Francieen schreef:Gaat er mij meer om hoe jullie dat doen, m'n oude paard ging vaak op m'n voet staan en dan lekker doordrukken, dan krijgen ze van mij een schop als ik al 10 x gedrukt heb, ik ben van het hard opvoeden, daar krijg je de fijnste paarden van. Niet dat ze van schoppen en geweld beter worden, maar wel dat ze op hun plaats worden gezet wanneer nodig, hun horen uit te kijken. (En dan kan heel bokt er een mening over hebben,het is mijn mening) is het puur een keer perongeluk, dan vind ik het niet erg en sla/schop ik nooit. Maar mocht het vaker gebeuren in een korte periode, ja dan
Als een paard bij herhaling op je voet kan gaan staan, dan let je niet op! Ook dan is die schop niet nuttig, je bent gewoon te laat.
Malyma schreef:Ah zo.. En daarom kwam "het beest" met ontblote tanden met zijn "bek" door de tralies...?
Nee gekheid, ik snap jullie best, maar denk je eens in dat als het dan eens echt op een confrontatie uit zou draaien, je zo'n dier dan lichamelijk echt niet aan kan.
Malyma schreef:Hm, lees je onderschrift nog eens en ga eens terug naar waarom je dat toen vond?
Het is een prachtige tekst met een nog mooiere betekenis. Mis bij jou nu wel een beetje de essentie er van..
Pocca_Locca schreef:Malyma schreef:Hm, lees je onderschrift nog eens en ga eens terug naar waarom je dat toen vond?
Daar ben ik het mee eens. Mooie woorden, maar volgens mij heeft Saddledancer er niet bijster veel mee in de praktijk...
bruintje123 schreef:Dat klopt bowen.
Werk je op een stal waar paarden ter correctie staan is dat zelden alleen voor onder het zadel. Al denken de baasjes vaak zelf wel.
Het begint al bij gedrag van een paard dat heeft geleerd van het baasje dat pas op toch geen betekenis meer heeft.
En is het antwoord. Ja soms schop of sla je.
Malyma schreef:bruintje123 schreef:Dat klopt bowen.
En is het antwoord. Ja soms schop of sla je.
Ik kan me vergissen, maar heb het gevoel dat je de tekst van Bowen toch net ietsje anders interpreteert dan dat waarschijnlijk bedoeld wordt.
Mijn inzien doorbreek je niet toelaatbaar gedrag beter niet met een trap/schop of slaan, maar moet je terug naar het begin, terug naar de tekentafel, waar je 'het ontwerp" maakt, van hoe je wilt dat de relatie tussen jou en paard er uit zal zien. Begint dat meteen met een schop, dan trap je bij voorbaat de deur al dicht.
Malyma schreef:Ik bedoelde dus NIET dat je in dat geval niet alles moet doen om je te beschermen. Het was ook zeker geen kritiek.