Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pocca_Locca schreef:Feit blijft: je zal noooooit in rang en aanzien stijgen door geweld en dwang toe te passen.
Ayasha schreef:Schoppen is ook niet voor respect te krijgen maar dat heb ik nog al getypt en daar wordt handig over heen geluld. Schoppen is om heel snel duidelijk te maken dat dát specifieke gedrag niet geapprecieerd wordt in een potentieel gevaarlijke situatie, eenmaal uit die situatie werk je verder op een rustige kordate manier.
Ayasha schreef:De meeste "gevaarlijke knollen" zijn niet gevaarlijk. Geen enkel paard waarover jij hier verteld zou hier een schop krijgen, hoogstens een "ksst!" of een zwaai met het touw (niet raak) als ie te dicht in de buurt zou komen en de voorgaande signalen negeerd..
Pocca_Locca schreef:Het is vooral wat je uitstraalt, dat eerste paard waar ik het over had, die op me af kwam galloperen kwam beslist niet dichterbij dan op anderhalve meter, toen hij zag dat ik niet bang was, en me groot maakte. Hoogstwaarschijnlijk zouden veel mensen in dit topic, dit als uiterst gevaarlijke situatie zien, en helaas de volgende keren, dat bewuste paard al wantrouwig benaderen.
Tinky12 schreef:Dat is het hele probleem...niet alles wordt gelezen.
Een paard geen je geen schop voor de lol,niet uit frustratie of woede...een goed getimde schop is een pittig en duidelijk opvoedkundig middel wat niet zomaar gebruikt mag worden.
Alleen in situaties die ronduit gevaarlijk zijn voor mens en dier.
Mensen die schrijven..."bij mijn paard is stem verheffen genoeg" nou prima toch geen punt.Hier gaat het om situaties waarbij paarden naar elkaar (in bijzijn van personen) of gericht naar een persoon willen trappen.Of op de een of andere manier duidelijk willen maken dat ze proberen om een persoon naar een lagere rang te krijgen.
Als je hier niet kort en krachtig bij optreed kunnen de grootste ongelukken gebeuren,als een paard uithaald en er zit iemand tussen dan kan deze persoon gewond raken en/of overlijden.
Paarden moeten gewoon netjes opgevoed worden en zich netjes gedragen als er mensen in de buurt zijn,hoe ze zich gedragen als ze alleen in de kudde staan,moeten ze lekker zelf weten.In mijn bijzijn wordt er niet gemiept of gemept want dan ga ik dat ook doen...
hypos schreef:Dat paard heeft waarschijnlijk nooit in een goeie opfok gestaan en dus verkeerde dingen geleerd.
Ayasha schreef:Schoppen is ook niet voor respect te krijgen maar dat heb ik nog al getypt en daar wordt handig over heen geluld. Schoppen is om heel snel duidelijk te maken dat dát specifieke gedrag niet geapprecieerd wordt in een potentieel gevaarlijke situatie, eenmaal uit die situatie werk je verder op een rustige kordate manier.
Francieen schreef:Ayasha schreef:Schoppen is ook niet voor respect te krijgen maar dat heb ik nog al getypt en daar wordt handig over heen geluld. Schoppen is om heel snel duidelijk te maken dat dát specifieke gedrag niet geapprecieerd wordt in een potentieel gevaarlijke situatie, eenmaal uit die situatie werk je verder op een rustige kordate manier.
Dus als een paard op jouw voet gaat staan en lekker doordrukt verzoek jij jm vriendelijk of ie even opzij gaat?
Pocca_Locca schreef:Dat is inderdaad wel een ernstig geval, en gelukkig een uitzondering, ontstaan door een riskante mix van omstandigheden
YoutuberPMP schreef:Het antwoord op deze vraag ligt echt voor de hand.
Schop een paard NOOIT.
1) het gaat je echt niets helpen, je loopt alleen de kans dat je hem/ haar vals maakt.
2) je loopt de kans dat je jouw paard blesseert
3) schop je jouw kind als die iets verkeerd doet, lijkt me niet. Dus doe dat ook niet bij een paard.
De beste oplossing lijkt me om te voorkomen dat je paard je schopt, dus blijf op een veilige afstand en wees erop bedacht. Als hij wil bijten kan je hem natuurlijk wel wegduwen en op een boze toon zeggen dat je dat niet wil.
Succes!
Francieen schreef:Ayasha schreef:Schoppen is ook niet voor respect te krijgen maar dat heb ik nog al getypt en daar wordt handig over heen geluld. Schoppen is om heel snel duidelijk te maken dat dát specifieke gedrag niet geapprecieerd wordt in een potentieel gevaarlijke situatie, eenmaal uit die situatie werk je verder op een rustige kordate manier.
Dus als een paard op jouw voet gaat staan en lekker doordrukt verzoek jij jm vriendelijk of ie even opzij gaat?