Paard schoppen als straf?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:29

palousa_boy schreef:
Dat zijn ideale pony's :D die hoef je niet te raken..

_O- Zo moesten ze allemaal zijn. _O-
Sorry Jwl :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 15:29

Ayasha schreef:
Een goed gemiste schop helpt? :D

bij deze voorgedragen als quote van de maand :')

Eikenbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:39

Ayasha schreef:
Oh kijk aan, palousa had gelijk! :D

Vergeef me mijn (en ik denk dat de andere dat ook wel willen) wantrouwen Eikenbos. Ik ben al te lang op bokt denk ik. _O-
Ben het met je eens. Zag laatst mijn ruin een fikse trap uitdelen naar de andere ruin en ik kon op het eerste zicht niets verschrikkelijks zien, dus dat paarden het enkel in uiterste nood doen is ook niet waar want de ontvangende ruin heeft van mij zelfs nog maar amper een tik gehad laat staan een trap omdat dat zo'n sulletje is dat op het kleinste signaal in bind.. :+

Het is je vergeven ;-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:45

elenaMM77 schreef:
Ayasha schreef:
Een goed gemiste schop helpt? :D

bij deze voorgedragen als quote van de maand :')

_O-

jwl

Re: Paard schoppen als straf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:21

:')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 00:43

Dan moet die reactie v palousa ook wel er bij _O-

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 00:57

Er zijn mensen die denken dat ik altijd laarzen met stalen neuzen draag voor het geval er een paard op mijn tenen gaat staan........maar in werkelijkheid.........

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 01:19

Pfff... Nou ja, we kunnen niet altijd op hoog niveau discussiëren natuurlijk, maar mijn ongenuanceerde ;) mening is dat het niveau hier wel keihard daalt...
+:)+

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 07:51

Een goed opgevoed paard krijgt het minste straf in zijn leven! Ik hoef mijn paarden nooit een tik te geven een waarschuwing is meer dan voldoende.. gaat een paard echt te ver dan is een schop mijn laatste middel zal het altijd eerst anders proberen op te lossen.
Heb sinds een aantal maanden 2 nieuwe pensionpaarden ook duidelijk de afslag van het opvoeden gemist en dan ook nog beide verlatingsangst, de 1 nog veel meer dan de ander. Dagelijks ondervindt ik strijd met deze paarden omdat ik niet wil dat ze over me heen rennen of erger nog door me heen wil hebben rennen.. dus elke dag weer corrigeren om moedeloos van te worden!! Ik heb al wat winst behaald met deze 2 maar het blijft behelpen zeker als je ook de enige bent die corrigeert, bij de baas gaat het eigenlijk altijd fout.. 1 van de 2 weet zich altijd los te trekken van de eigenaar ( deze lacht daar dan vaak om!!! Ik vind het om te janken) Vind het ook nog eens sneu voor die paarden omdat ze totaal geen veiligheid bij de eigenaar kunnen ervaren.. een paard zoekt leiding voelt zich daar veilig bij, kan dan gaan ontspannen. Bij mij inmiddels veel irritatie door deze 2.. je moet continu op je hoede zijn wil je deze 2 paarden begeleiden van stal naar paddock of wei en weer terug.. het zorgt ook nog regelmatig voor gevaarlijke situaties. Soms jeuken mijn voeten om een schop uit te delen aan beide.. uiteraard doe ik dit niet totdat ik letterlijk een keer platgewalst wordt. Dus eigenaren voedt aub je paarden op! Deze paarden krijgen het stempel verwend/onhandelbaar op en dat zijn ze zo ook.. gemaakt door de eigenaar(en)! Voor mij als verzorger zeer irritant en nog gevaarlijk ook!!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 07:51

Pocca_Locca schreef:
Pfff... Nou ja, we kunnen niet altijd op hoog niveau discussiëren natuurlijk, maar mijn ongenuanceerde ;) mening is dat het niveau hier wel keihard daalt...
+:)+

Luister goed in afwachting van het raken ven de bodem...

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 08:19

Altijd eens fijn om te zien hoe het nu weer draait in dit topic :P

Hier dezelfde mening. Ik schop mijn paard misschien niet (vraag me zelfs af of ik mijn voet zo hoog krijg), maar in het prille begin van haar training dan raakte het uiteinde van de stick wel snel haar gat of haar schouder, ja. Nu hoeft dat dus niet meer en moet ik niet bepaald moeite doen om haar opzij te krijgen, want ze weet maar al te goed dat ik op mijn regels sta.

Vindt het wel echt hilarisch dat ze zo rot doet tegen haar eigenaar (ik ben de leaser) en hij niet snapt dat ze zo doet. Altijd hinniken en roepen, gaat niet voor hem opzij, maakt altijd iets kapot als hij er is, schopt tegen het hek, breekt haar stal af... allemaal omdat hij zo vaak toegeeft. En als ik dan vraag wat minder eten te geven is het "Ja maar dan breekt ze haar hok af", ja, waarom zou het, paarden zijn niet achterlijk :') Als je het toelaat en ze dan nog eens beloont met eten...

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:49

Zo zacht als kan zo hard als moet,

Had m'n zus ooit ergens gehoord ik vondt hem wel goed voor bij de paarden

YoutuberPMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:47

Het antwoord op deze vraag ligt echt voor de hand.

Schop een paard NOOIT.

1) het gaat je echt niets helpen, je loopt alleen de kans dat je hem/ haar vals maakt.
2) je loopt de kans dat je jouw paard blesseert
3) schop je jouw kind als die iets verkeerd doet, lijkt me niet. Dus doe dat ook niet bij een paard.

De beste oplossing lijkt me om te voorkomen dat je paard je schopt, dus blijf op een veilige afstand en wees erop bedacht. Als hij wil bijten kan je hem natuurlijk wel wegduwen en op een boze toon zeggen dat je dat niet wil.

Succes!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:50

Nog zo'n moraalridder..

1 het helpt wel degelijk
2 kijk waar je je schoen plaatst
3 een kind is iets fragiler dan een paard.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:07

YoutuberPMP schreef:
3) schop je jouw kind als die iets verkeerd doet, lijkt me niet. Dus doe dat ook niet bij een paard

Een kind weegt gelukkig geen 500 a 600 kg en is niet vele male sterker dan ik...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:18

Ik vraag me hoe deze mensen aan dergelijke gefrustreerde paarden komen?
Ik denk dat dat aspect oplossen langduriger effect sorteert dan het afstraffen van symptoomgedrag.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:26

Hier zijn de paarden niet gefrustreerd hoor mocht je dat denken.

YoutuberPMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:29

Ik heb het op de manege gezien. Een paard die de kinderen vaak beet. Kinderen gingen het slaan en het werd van kwaad tot erger.

De mensen die zeggen dat schoppen wel effect heeft snappen echt niks van paarden en willen volgens mij gewoon maar wat opscheppen of een reactie uitlokken van mensen die echt om paarden geven

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:33

Dat kan zo zijn, maar dan weten die kinderen niet waar ze mee bezig zijn.
Als ik het doe, is dat 1 keer goed en is het klaar.

Daarbij heb ik op maneges ook kinderen gezien die de pony's lopen te plagen en treiteren met zweepjes of dat soort zaken. Dan geef ik ze groot gelijk dat de pony's een keer wat doen.

YoutuberPMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:37

Ook komt daar nog bij dat als dit zou werken een politiepaard ook geen zin zou hebben.

Je denkt toch niet dat een politiepaard onder de indruk is van een schop van een relschopper. Deze paarden hebben geleerd om hiervoor niet bang te zijn. Als je een gewoon paard regelmatig schopt zal deze dezelfde houding aannemen en echt niet naar je gaan luisteren.
Het heeft alles met hiërarchie te maken en schoppen zal je echt geen hogere status geven bij een paard.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:40

YoutuberPMP schreef:
Ik heb het op de manege gezien. Een paard die de kinderen vaak beet. Kinderen gingen het slaan en het werd van kwaad tot erger.

De mensen die zeggen dat schoppen wel effect heeft snappen echt niks van paarden en willen volgens mij gewoon maar wat opscheppen of een reactie uitlokken van mensen die echt om paarden geven

Ik denk eerder dat jij niks snapt van paarden. Als ik 1x een schop uit deel doen ze t daarna nooit weer. Wel afhankelijk van wat t paard doet. Voor dat ik trap moeten ze wel erg buiten t boekje gaan. Kwestie van timing en mikken. Actie reactie, ik trap ook niet door. Gewoon 1x goed is voldoende.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:41

Bij een gebrek aan natuurlijk overwicht of een paard dat niet graag bij je is zul je wellicht agressie uit de kast moeten trekken...

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:47

YoutuberPMP schreef:
Ook komt daar nog bij dat als dit zou werken een politiepaard ook geen zin zou hebben.

Je denkt toch niet dat een politiepaard onder de indruk is van een schop van een relschopper. Deze paarden hebben geleerd om hiervoor niet bang te zijn. Als je een gewoon paard regelmatig schopt zal deze dezelfde houding aannemen en echt niet naar je gaan luisteren.
Het heeft alles met hiërarchie te maken en schoppen zal je echt geen hogere status geven bij een paard.

Er zit echt wel een wezenlijk verschil tussen een paard een opvoedkundige schop verkopen of een relschopper die een paard schopt en slaat.

YoutuberPMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:53

Ninx, precies ben het helemaal met je eens.

Ik kan me niet voorstellen dat mijn eigen pony mij ooit zal bijten of schoppen. We hebben een hechte band!

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:53

Toen ik op zoek was naar een paard vroeger , kwam ik op een handelaar in de buurt uit. Meerdere paarden getest daar maar telkens te duur. Op een keer kwam er een paardje uit Nederland aan, echt een onderkomen beestje... Heel mager, weinig spieren en de slechtste hoeven die ik ooit heb gezien. Ik stond te wachten om te testen, hij werd opgezadeld... Maar toen wou hij de piste niet in, hij had precies echt bang van het zand dat erin lag als je hem zag kijken , waarop de knul die daar werkte hem keihard tegen zijn buik trapte en hem zo achterwaarts de piste in dwong... Ik schrok mezelf kapot , waarop ik na het testen het paard meteen mee naar huis heb genomen , de beste keuze die ik ooit gemaakt heb!