Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pocca_Locca schreef:Dat is het precies, Sunnydays, het is die lompe,hysterisch- autoritaire manier van optreden die je nog te vaak ziet,in het paardenwereldje. Persoonlijk heb ik bijvoorbeeld meegemaakt dat mijn verzorgpaard een paar gemene petsen op haar neus kreeg van de manegehoudster. Reden??? Paard was bang door vreemde geluiden!, en wilde haar hoofd niet stilhouden toen ik het hoofdstel aandeed, en dat veranderde uiteraard niet, toen "mevrouw" het probeerde.. Tja, het is een mix van ongeduld, onkunde, onbegrip,en toch vooral te veel EGO, zichzelf -veel te veel serieusnemend- EGO. Belangrijk om erbij te vermelden: het was een paard dat -volgens haar- bij vorige eigenaar mishandeld was geweest...juist ja..
Bmamavan2 schreef:Ik lees het hier vaker op bokt.
"Als hij niet luistert, krijgt hij een schop" , "als hij vervelend doet krijgt hij een schopt", "als hij hapt/schopt, krijgt hij een schop" .
Gisteren meegemaakt dat iemand anders de pony van mijn dochter twee schoppen verkocht nadat hij achteruit had getrapt en daarbij de verzorgster van een andere pony had geraakt, die hem van te voren beet. Dochter was te ontdaan en ik te verbrouwereerd om meteen te reageren, wil het wel nog terugkoppelen.
Is schoppen nu echt de manier om te straffen bij paarden?
Bestaan er, buiten heel duidelijk en consequent zijn, geen andere manier van opvoeden/straffen?
Valt me zo wie zo op dat sommige eigenaren snel hun stem verheffen, slaan of schoppen als hun paard maar een pasje verkeerd doet of gewoon maar eens met zijn hoeven schraapt op de poetsplaats. Zijn vaak ook van die zure paarden naar mijn idee.
yraatje schreef:Bmamavan2 schreef:Ik lees het hier vaker op bokt.
"Als hij niet luistert, krijgt hij een schop" , "als hij vervelend doet krijgt hij een schopt", "als hij hapt/schopt, krijgt hij een schop" .
Gisteren meegemaakt dat iemand anders de pony van mijn dochter twee schoppen verkocht nadat hij achteruit had getrapt en daarbij de verzorgster van een andere pony had geraakt, die hem van te voren beet. Dochter was te ontdaan en ik te verbrouwereerd om meteen te reageren, wil het wel nog terugkoppelen.
Is schoppen nu echt de manier om te straffen bij paarden?
Bestaan er, buiten heel duidelijk en consequent zijn, geen andere manier van opvoeden/straffen?
Valt me zo wie zo op dat sommige eigenaren snel hun stem verheffen, slaan of schoppen als hun paard maar een pasje verkeerd doet of gewoon maar eens met zijn hoeven schraapt op de poetsplaats. Zijn vaak ook van die zure paarden naar mijn idee.
Nooit een paard schoppen dat is de ergste straf die je kan geven.
Als je dat ben je gewoon harteloos
Pocca_Locca schreef:Op het moment dat je paarden als potentiële vijand gaat zien en dus niet op je natuurlijke overwicht vertrouwt,zoals: stem,intonatie, lichaamshouding, zelfvertrouwen, rust, kalmte en consequent zijn...
Ga alsjeblieft konijnen houden, in plaats van paarden met geweld respect af proberen te dwingen.
Pocca_Locca schreef:Op het moment dat je paarden als potentiële vijand gaat zien en dus niet op je natuurlijke overwicht vertrouwt,zoals: stem,intonatie, lichaamshouding, zelfvertrouwen, rust, kalmte en consequent zijn...
Ga alsjeblieft konijnen houden, in plaats van paarden met geweld respect af proberen te dwingen.