Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KiWiKo schreef:Hihihi moet je mij hebbenkan hoor, heb een slechte dag gehad op de zaak en ik wil me hier best even afreageren
![]()
Lieve Joviban............
ga jij me eens vertellen hoe je een zichzelf losrukkende Fjord overtuigd bij je te blijvenalsjeblief, ik wil zo graag leren
KiWiKo schreef:Joviban.......... kan je mijn vraag nog beantwoorden?
JoviBan schreef:Je zou met je paard kunnen gaan clickeren. Ben je daar bekend mee?
Ik ben met mijn pony begonnen met clickeren, die zich - toen hij zich eenmaal thuisvoelde hier - opeens ook niet meer liet 'pakken' en meenemen. Het clickeren vindt hij geweldig en hij pakt alles heel snel op. Als ik nu (na 2 clickersessies!) met het halster aankom in de wei, komt hij al opgetogen naar me toe gewandeld.
Ik vind het een hele vriendelijke en ook leuke manier om je paard bepaalde dingen te leren; positieve associaties leggen en de negatieve 'vergeten'. Er is geen druk, geen pijn, geen angst (en geen dorst) aan te pas gekomen.
Tinkerloos schreef:Van de een op de andere dag wilde hij niet meer braaf meelopen aan het halster,en ging stresserig staan poepen,en trilde helemaal.
Het werd steeds erger,tot ze hem helemaal niet meer kon pakken.
Er lijkt iets gebeurd te zijn,want hij is echt meteen aan de poeperij als je iets met hem wil...
Ik heb alleen geen idee wat het dan is,en waarom hij zo bang is.
Voor de verandering was het een echte knuffel,en liep vaak al meteen naar haar toe als ze de wei inkwam.
JoviBan schreef:@KiWiKo:
Mijn pony rukte zich dus ook los. Dus het was wèl antwoord op je vraag.
Het clickeren an sich ga ik je niet uitleggen. Daar google je maar op.