Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
IndianLady schreef:je bent meer dan welkom om mij met mn fjord bezig te zien dmv lichaamstaal en stem en een beetje hulp van de longeerzweep.
Joonsel schreef:jillie1994 schreef:Wat vindt jij van keuringen dan?
Ik ga nooit naar keuringen, weet ook niet hoe het er daar aan toe gaat?

_Femke_x schreef:Mee eens!
Je kan toch gewoon longeren? Vind ik beter dan losgooien en met de zweep erachteraan..
Echt zielig vind ik het opzich niet.. Maar longeren vind ik betere oplossing..
Alet74 schreef:Is het niet zo dat een paard zelf wel gaat rennen en gek doen als hij daar behoefte aan heeft? En het rijden is er toch voor om je paard beweging te geven op die manier die jij nodig vindt?
_Femke_x schreef:Joonsel schreef:Ik ga nooit naar keuringen, weet ook niet hoe het er daar aan toe gaat?
Mee eens!
Je kan toch gewoon longeren? Vind ik beter dan losgooien en met de zweep erachteraan..
Echt zielig vind ik het opzich niet.. Maar longeren vind ik betere oplossing..

. Vind het wel een leuke afwisseling voor hem, vaak lopen ze dan met zn 2en en gaan helemaal uit hun dak:) __elise__ schreef:Ik vind dit niet zielig hoor, doe het zelf altijd ook bij het losgooien.
Als ik dit niet doe, gaat ze stilstaan en de plantjes naast de bak eruit lopen vissen.

ik doe er verder niet aan.

randalinpony schreef:(denk overigens maar niet dat het zo simpel ligt, het gaat erom je paard zo actief te maken dat ie de voeten optilt, maar niet zo gek dat ie in galop vliegt of nerveus dribbelt.)
randalinpony schreef:Het ligt niet aan de zweep, het opjagen of de join up.
Het ligt aan de manier waarop.