Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cassole schreef:Niet de enige - Weet nog wel een methode die iets minder zachtzinnig is maar prima effect kan hebben
KiWiKo schreef:en je kan niet op haar acties inspelen als je geen ju doet? maar kiest voor een veel simpelere, emotioneel minder belastende doch rigoreuzere methode?
Bianca1985 schreef:Dank je Joepju, ze is niet krankzinnig ze is zo geworden en waardoor dat weet ik niet, er zit echt geen steekje los want ze kan ook heel erg lief zijn.
Cassole schreef:Niemand heeft het hier over een paard inelkaar rammen.. (zoals eerder genoemd heeft dat geen enkel nut of effect)
SVP niet invullen wat niet geschreven staat.
Bianca1985 schreef:Kom wel goed. en nogmaals kan geen prof in huren niet mijn paard veelste duur voor andermans paard.
misschien toch even teruglezen 
Cassole schreef:Vul ik even voor Kiwiko in: zoiets heet een opvoedkundige tik (op het juiste moment). Aangezien paarden geen mensentaal spreken en niet begrijpen dat 'bijten, trappen doet zeer en maakt het baasje bang' betekent je iets duidelijker (zoals paarden onderling ook doen) moet zijn.