Dat deel is klein, maar het bestaat wel
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

rommulus schreef:ik heb niet je hele topic door gelezen wel hier en daar wat vlarden gelezen maar is bert een met ballen bert ????
als hij die nog heeft krijg ik het idee erbij dat ie moeite heeft met de enorme hoeveelheid testosteron het word weer voorjaar en de merries worden weer hengstig en ik merk dat mijn eigen knollie dat dondersgoed weet al blijft hij braaf mischien dat bert er moeite mee heeft en dat op deze manier uit
is ie al ruin pff dan zou ik het niet weten
als ie van mij was geweest had ik um vlink aan het werk gezet zodat ie z'n agressie in het werk kwijt kan
Uitsluitend het hormonale deel wat er aan ten grondslag ligt. Maar wat te doen bij gekke merries? De boel "leeghalen"? Opvoeden dus. Echte gedragsproblemen lost men niet op met medisch ingrijpen, accupuntuur, readings, holistische seances,...etc etc..... Kost de eigenaren alleen bakken met geld. Pensionnetje schreef:Zolang paarden geen gedegen medische afwijking hebben, hormonaal of chronische pijn, zijn ze allemaal te heropvoeden. Oók kleine shetten terroristen! Wanneer houdt men toch eens op te zeggen dat het een lost case is? Naar de slager ermee! Totale nonsens! Grrrr, erger me er dood aan.
Zo dat is eruit ......
.
Dat wil zeggen - hij volgt mijn aanpak en reageert op Bert zoals ik hem vertel te reageren en dat werkt prima. Bert pikt het wonderwel goed op, hij lijkt zich enorm belangrijk te voelen nu hij iedere dag aandacht krijgt en een "taak" te doen krijgt. Duidelijkheid schept bij hem het idee dat hij meetelt, zo lijkt het.
Ook het aanraken van mijn hand (touch) levert hem iets op, dus dat doet hij braaf. Wil hij niet komen? Prima, dan blijft hij toch lekker buiten? Ook goed, blijft hij in dat drassige land, gaat zijn maatje lekker naar binnen in een warme stal. Moet je eens zien hoe beteutert hij op zn neus kijkt en hoe hij bij het hek staat te hinniken....
Goh wat zal hij ervan opknappen...... En onthoud: zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Duidelijk en eerlijk en je hebt straks een super pony! Bertje de Brave

Dat gaat mij zelfs te ver........
rommulus schreef:ik heb niet je hele topic door gelezen wel hier en daar wat vlarden gelezen maar is bert een met ballen bert ????
als hij die nog heeft krijg ik het idee erbij dat ie moeite heeft met de enorme hoeveelheid testosteron het word weer voorjaar en de merries worden weer hengstig en ik merk dat mijn eigen knollie dat dondersgoed weet al blijft hij braaf mischien dat bert er moeite mee heeft en dat op deze manier uit
is ie al ruin pff dan zou ik het niet weten
als ie van mij was geweest had ik um vlink aan het werk gezet zodat ie z'n agressie in het werk kwijt kan