Radeloos wb trailer laden *Probleem opgelost! pag. 27*

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

araber

Re: Radeloos wat betreft trailer laden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:05

Silence schreef:
Ik vind het ook zo erg, maar ik moest dat doen van pap.
Hij heeft zowieso geen geduld, dus hij was al chagrijnig omdat Silence de trailer niet op wilde.
Hij werd ook alleen maar bozer en toen ik Silence van die man af wilde pakken, mocht dat niet omdat hij naar huis wilde.

Ik had ook niks liever gedaan, echt hoor.
Dit wilde ik echt niet, was ook helemaal over mijn toeren daar.
Voel me er ook zo ontzettend schuldig over tegenover Silence. Ik stond daar maar en deed niks omdat dat niet mocht.

Nu komt er dus ook weer bij dat hij nu weer precies zo is als toen ik hem net had. Dat heeft me ruim 2 jaar gekost om dat er uit te krijgen. Weet niet of ik het voor elkaar krijg om daar weer 2 jaar aan te werken.

Je bent 21 toch, ik had echt niet zo over mij heen laten lopen, de pony is nu de dupe

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:25

lars schreef:
Silence schreef:
Ik vind het ook zo erg, maar ik moest dat doen van pap.
Hij heeft zowieso geen geduld, dus hij was al chagrijnig omdat Silence de trailer niet op wilde.
Hij werd ook alleen maar bozer en toen ik Silence van die man af wilde pakken, mocht dat niet omdat hij naar huis wilde.

Ik had ook niks liever gedaan, echt hoor.
Dit wilde ik echt niet, was ook helemaal over mijn toeren daar.
Voel me er ook zo ontzettend schuldig over tegenover Silence. Ik stond daar maar en deed niks omdat dat niet mocht.

Nu komt er dus ook weer bij dat hij nu weer precies zo is als toen ik hem net had. Dat heeft me ruim 2 jaar gekost om dat er uit te krijgen. Weet niet of ik het voor elkaar krijg om daar weer 2 jaar aan te werken.

Je bent 21 toch, ik had echt niet zo over mij heen laten lopen, de pony is nu de dupe

Als je het héle topic had gelezen had je geweten dat Silence nog bij haar ouders woont, en zich dus aan de regels van haar ouders moet houden. Als je van je ouders afhankelijk bent (voor woonruimte, financieel, wat dan ook) kun je niet alles doen wat je graag zou willen. En ik, nu 24 en al lang niet meer thuiswonend, durf ook niet tegen mijn vader in te gaan. 't is een schat van een man, maar wel 'vader's wil is wet'.

Silence: ik denk niet dat het je weer 2 jaar zal kosten Ach gut Dat vertrouwen is niet compleet weg, je pony 'gebruikt' het op dit moment alleen even niet. Silence is je gaan vertrouwen door de manier waarop je met hem om bent gegaan de afgelopen jaren. Als je op diezelfde manier verder gaat, komt hij er snel genoeg achter dat jij nog steeds dezelfde bent, en dat je nog steeds 'goed' bent. Niet de moed opgeven!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:37

Silence schreef:
Nee teveel zeker niet. Doe het nu zelfs heel erg rustig aan.
Tja, die clinic..als ie niet op de trailer gaat zal ik me daar helaas voor moeten afmelden ben ik bang.

dat zou jammer zijn, ik denk namelijk dat je er heel veel aan gaat hebben

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:39

loopt hij wel de vrachtwagen op ?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 15:15

lars, als je inderdaad even had gelezen weet je hoe of wat en had je het mij niet hoeven verwijten. Vind het al erg genoeg.

Traiectum, Dank je wel. Ik ga er inderdaad weer hard mee verder om het vertrouwen terug te krijgen.

garny95, Ja, daar zou ik echt ontzettend van balen. Of hij de vrachtwagen op loopt weet ik niet. Die hebben we niet op stal.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:25

Bij ons op de ponyclub als trailer laden niet gaat, dna hebben we ook een manier maar moet even na vragen hoe die precies gaat. in iedergeval lijn om de buik van je paard heen en dan tussen de voorbenen door en volgens mij nog ergens door heen. dan breng je de lijn over de stang en dan heb je in wijze een soort lier. je haalt heel voorzichtig je pony steeds een stukje in. mocht hij toch gaan hangen of wat dan ook, kan bijna niet dan kan je altijd wat laten vieren werkt bijna altijd of altijd. maar ook hier moet je geduld voor hebben. als je precies wilt weten hoe het gaat moet ik het navragen. en het is absoluut niet gevaarlijk anders zouden we echt niet zo werken.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 15:28

Ze hebben het op stal geprobeerd om de lijn over de stang te hangen, maar Silence heeft zich bijna opgehangen toen.
Daar ben ik dus echt voorzichtig mee.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:25

ik ben het daar niet mee eens, ze is misschien afhankelijk en ze zal het super erg vinden maar ze is 21 en verantwoordelijk over haar eigen daden ik zal er verder niet op in gaan. Ik was misschien super zelfstandig en deed ondanks dat ik nog thuis woonde alles zelf. Tja mensen verschillen maar denk idd dat mijn mening er verder niet toe doet.

Hoop dat het snel beter gaat met je pony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:26

En gezinnen verschillen lars

Bij ons thuis was, zo zijn de regels..wil je anders ga je maar opjezelf.
En dat heeft niets met zelfstandigheid te maken

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 16:27

Tja, niet ieder kind wordt op dezelfde manier opgevoed en niet iedere ouder werkt volgens hetzelfde principe.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:46

runningkawa schreef:
En gezinnen verschillen lars

Bij ons thuis was, zo zijn de regels..wil je anders ga je maar opjezelf.
En dat heeft niets met zelfstandigheid te maken

daarom zeg ik denk dat mijn mening hier verder niet meer toe doet Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:10

Silence schreef:
Ze hebben het op stal geprobeerd om de lijn over de stang te hangen, maar Silence heeft zich bijna opgehangen toen.

En DAT is deus de grootste fout die mensen maken........ het aan de voorkant oplossen ...... Ik zie soms mensen met heel hun gewicht aan de voorkant hangen Haha! Haha! Haha! dan moet ik altijd zooo, zooooo lachen EN maar trekken aan die knol Haha! Haha! alsof 600 kilo zich een wagen in laat trekken door 50 kilo Haha!

Dit soort dingen los je vanaf de achterkant op. Lijntje erachter en op het juiste moment (als je ziet dat ie wil gaan aarzelen) een bemoedigend tikkie met een Hoppaahaa prrrrrt klikkerdeklikkerdeklik en dan heb je de meeste van de lastige laders op de wagen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:13

Was het maar zo makkelijk,ik heb toch echt staan tobben ook met een touw er achter.Hij schoot namelijk steeds naast de trailer, de andere kant kon hij niet langs.

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:18

KiWiKo schreef:
Silence schreef:

En DAT is deus de grootste fout die mensen maken........ het aan de voorkant oplossen ...... Ik zie soms mensen met heel hun gewicht aan de voorkant hangen Haha! Haha! Haha! dan moet ik altijd zooo, zooooo lachen EN maar trekken aan die knol Haha! Haha! alsof 600 kilo zich een wagen in laat trekken door 50 kilo Haha!

Dit soort dingen los je vanaf de achterkant op. Lijntje erachter en op het juiste moment (als je ziet dat ie wil gaan aarzelen) een bemoedigend tikkie met een Hoppaahaa prrrrrt klikkerdeklikkerdeklik en dan heb je de meeste van de lastige laders op de wagen

pffff; niet aan beginnen silence....alsjeblieft niet. Leuk omschreven hoor, met je hoppaahaaa, tikje hier, tikje daar.... Maar ook hier word weer die onnodige dwang gebruikt; die het van kwaad tot erger maakt.
Misschien lukt het je 1 keer met die "tikjes"...maar de volgende keer zit je weeeer te klooien.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:19

Moeilijk.. Zeker..

Ik zeg eerst dat ik NIET het hele topic heb gelezen Vork

Mijn vorige verzorgpony, een arabier x welsh merrie (dominant) van 14 jaar.. Liep ook niet op de trailer, met geen mogelijkheid..
De buurman (waar ik nu m'n paardje heb) had/heeft er een staan dus gevraagd of ik mocht komen oefenen.. Jawel.. Mocht!
Dus, halster om en erheen.. Ik ben op een emmer gaan zitten in de trailer met lange lijn, zonder druk, en plaatje in m'n hoofd gemaakt van haar, heel relaxed, in de trailer.. Geloof me of niet, na 5 minuten stond ze erin..

paarden zijn van nature claustrofobisch, dus houden niet zo van kleine/donkere ruimtes.. Zet ook 't deurtje aan de voorkant open zou ik zeggen (weet niet of je dat al doet)..

Slaan enzo heeft allemaal geen zin, dat schiet gewoon niet op en dan wordt je paard alleen maar banger..

Wat wel meer tijd kost maar wel effectief is, is grondwerk... Misschien dat je dat nog kunt proberen.. Succes!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:24

Joepju schreef:
KiWiKo schreef:
Silence schreef:

pffff; niet aan beginnen silence....alsjeblieft niet. Leuk omschreven hoor, met je hoppaahaaa, tikje hier, tikje daar.... Maar ook hier word weer die onnodige dwang gebruikt; die het van kwaad tot erger maakt.
Misschien lukt het je 1 keer met die "tikjes"...maar de volgende keer zit je weeeer te klooien.

hmzzz een aanmoedigend tikkie is wat anders dan dwang Lachen Ik heb een keer een paard onder dwang de trailer in gekregen........ en dat was met de vorklifttruck.......... das dwang Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 07:10

Met die lijnen werkt ook niet zo bij Silence. Dan springt hij alsnog langs de klep af.
Dus eigenlijk hetzelfde principe als het oplossen van de voorkant.
50kg trekt aan twee lijnen, maar die paar honderd kilo paard, springt daar gewoon doorheen.

Deurtje aan de voorkant van de trailer staat inderdaad open Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 07:13

je moet ook geen kracht zetten met die lijnen Lachen wat je doet is er geen spanning op houden en als ze dreigt tegen het lijntje aan te komen een golf beweging maken zodat het lijntje even tegen het paard aantikt Lachen

Met kracht win je het nooit van een paard, echt nooit

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 07:14

Nee, klopt. Dat win je inderdaad nooit.
Maar Silence spingt door de lijnen heen zeg maar. Maakt hem niet uit dat ze daar hangen, hij schiet toch langs de klep af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 07:38

Heb je op stal een deur van 2 schuifdeuren?
Zet de trailer daar tussen, dan is er geen uitweg naar voren, gaan ze ook wat minder snel van de klep af Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 07:41

Nee, die hebben we niet. En tussen de staldeur zetten (grote deur naar buiten) gaat ook niet, want dat is te smal, om een auto met trailer recht voor te zetten.
Misschien ik de grote schuifdeur in de bak proberen. Deze bestaat wel uit één deel, maar zou de trailer dan eventueel klem kunnen zetten tussen de muur en die schuifdeur. En dan de klep in de bak en de auto buiten de bak.
Dat zou ik kunnen proberen inderdaad. Probleem is alleen bij ons, dat ze bak eigenlijk nooit vrij is op tijden dat ik kan gaan en dus ook niet even zomaar een trailer in de bak kan parkeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 07:44

nadeel van langs een muur dat je hem daar bijna nooit strak langs krijgt geparkeerd, een deur schuif je helemaal dicht tot aan de tailer Lachen
Maar wellicht lukt het toch Lachen

En voor je stalgenoten..mooie schrik training Tong uitsteken

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 07:44

Die laatste mogelijkheid is wel leuk en aardig, maar je zult niet altijd zo'n deur bij de hand hebben. Dadelijk heb je hem op deze manier erin gekregen, je gaat op weg, en hoe doe je het dan op de terugweg?

Als je het echt goed wilt oplossen doe je dat zonder allerlei kunstgrepen. Hoe dat dan moet, heb ik helaas geen antwoord op.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 07:45

RunningKawa, ja daar heb je helemaal gelijk in.
Schriktraining....tja, weet niet of mijn stalgenootjes dat kunnen waarderen Knipoog

Maanling, klopt, maar het kan wel een zetje in de goede richting zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 07:47

Idd, het gaat idd om het zetje in de goede rihting.
Zo enkele keren kunnen laden, stukje rijden en heeel veel belonen.