. Maar er blijft wel werk aan de winkel
. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Maar er blijft wel werk aan de winkel
.
terpentijn schreef:Op het gevaar af dat ik nu als een schoolmeester ga klinken (haha, dat mag ook want ik ben 48 jaar): JIJ maakt de dienst uit, JIJ bepaalt op het paard loopt of stilstaat. Als jij voor jezelf in je hart niet overtuigd bent, van wat dan ook, kun je dat paard ook helemaal al z'n leven nergens van overtuigen. Het omgaan met paarden begint bij jezelf. IN JOU. Goie help, wat heb ik daar zelf het een en ander over moeten leren! THE HARD WAY! En dan bedoel ik niet ... slaan! Maar voor jezelf, op de dag, dat je "in de modus valt" weet je het ook, voor jezelf. Dan is het geen strijd meer, maar een spel. Later, dan, een samenspel. Met jou en het paard. Maar ga nou niet denken, dat je nu een "samen"pel kan krijgen. Jij moet het nu doen. Zelf. Voor dat paard. Niks overleg. Gewoon eisen. Als vanzelfsprekend. Maar dat moet wel IN je zitten. Overtuig eerst je zelf. Dan komt dat paard. Hij wil je m,aar al te graag geloven en vertrouwen.

Terpentijn.
, maar wel al in de kraal, er zit een 'rem' op voel ik, en dat is echt een GOED gevoel, weten dat hij op me let en naar me luistert, ook al komt hij in nieuwe situaties.
.
. Ik heb wel het gevoel dat hij bij mij een veiligere basis vindt dan voorheen.

ponyzotje schreef:Ik bepaal inderdaad wat er gebeurt, maar eens de grenzen gesteld zijn, kan je rustiger omgaan met 'm. Wanneer hij ontspant, doe ik dat ook, niet dat ik mijn grenzen verander.
Volledig gelijk, daar werk ik hard aan ook bij het longeren.