Ben ik een dierenbeul?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: Ben ik een dierenbeul?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:18

Ik vind je geen dierenbeul, liever dat zo'n beestje lekker rond kan lopen met de nodige pauzes/eetmomenten dan dat hij 23 uur per dag op stal staat.
Misschien kan je idd iets verzinnen zodat het wat afwisselender voor ze is, andere route om de zoveel tijd oid?

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:43

paardje2005 schreef:
sannekeee schreef:

Niet dwingen , alles vrijwillen , Vind ik..

Kus

Meisje meisje.

Ik denk dat je nog een beetje te jong bent om te beseffen dat het leven nou eenmaal niet bestaat uit alleen maar leuke dingen doen. Ook jij zult nog regelmatig in je leven dingen moeten doen die je niet erg leuk zult vinden. Dat hoort er nou eenmaal bij. Het leven is niet alleen maar leuk. Als jij straks aan het werk gaat zal je baas ook wel dingen van jou verwachten die jij niet leuk vind, maar daar krijg je voor betaald dus heb je het te doen.

pony´s en paarden krijgen onderdak en eten en meestal goede verzorging en liefde. En daar mag toch best wat tegen over staan. En soms moeten mensen en dieren gemotiveerd worden om toch nog dat gene te doen waar ze geen zin meer in hebben. Ja thats life.

Denk je dat wij op zondagochtend nog zin hebben om alle zooi en bier en kots en pis op te ruimen na een nacht van 10 tot 6 hard gewerkt te hebben? Nee, hoor helemaal niet. Maar dan is het aan onze baas om ons nog even te motiveren en ons daarna te belonen met een lekkere kop koffie en een tosti en uiteraard onze wel verdiende loon

Ik vind dat geen elke pony gedwongen tot iets moet worden , Als ze mee willen werken moet je dat zien als een kadeautje.! zo heb ik dat geleerd..

En je kent me niet echt , en ik heb het niet super makkelijk gehad , dus ik weet echt wel , dat sommigen dingen moeten > maar wel allen als het om je gezondheid enzo gaat ..!

Kus Sanne
Laatst bijgewerkt door HorsesWoman op 18-01-08 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:46

Ik vind , dat je ze niet moet dwingen , maar mischien is dat wel anders voor jouw , met een bedrijf , maar ik vind 5 uur achter elkaar het maxium , met eet drink en rust pauzes. > Alleen als ze het langer leuk vinden zou ik het langer doen > en suikerspinnen , 1 of 2 keer per jaar , is nog oke , maar ik zou wel opletten of het niet te vaak gebeurt want dat is echt niet gezond ~!!!

Kus Sanne

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:57

sannekeee: Let wel op wat je zegt, nu strijk je iedereen die geen NH dus weer over een kam he Knipoog

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:16

Ja , maar dat is mijn menig !!!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:17

Voor iedereen die niet NH is / doet , geld dit niet , maar zo heb ik het geleerd , mijn menig !!!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:17

Jouw mening hoeft nog niet de mening te zijn van alles en iedereen die ook aan NH doet.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:18

He , dat zeg ik ook niet , maar veel mensen die ik ken vinden dat wel..

Kus Sanne

xTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:23

trustHim schreef:
ik vind het wel meevallen, als je genoeg rust in bouwt. Dat je een pony op zijn plek zet vind ik ook niet meer dan normaal. Het is ook na een paar uur lopen niet de bedoeling dat ze gaan lopen klieren.

In het wild lopen ze ook de hele dag hoor, kom op zeg het zijn loopdieren. ze hoeven alleen te stappen dus veel inspanning is het niet. Als lange afstanden lopen zielig is dan is endurance ook zielig, die paarden moeten ook nog draven en galoperen Clown

ik vind je ook geen dierenbeul hoor..
een paard op zn plek zetten is nodig op zn tijd Clown
met de inspanning denk ik dat het meevalt,
vooral als ze het gewent zijn om te lopen.

maar dat ze gaan klieren vind ik niet meer dan logisch.
ik weet niet of jullie altijd hetzelfde rondje lopen,
maar in dat geval vervelen ze zich nogal denk ik..
met een afwisseling in het rondje is er voor hen ook wat meer te beleven.

Limitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 12:06

Anoniem schreef:
katchina schreef:
Krijgen ze wel (hooi)te eten tussendoor?6 uur lang geen eten in de buik is niet echt een pretje voor hun.

Ja hoor, lees maar:
Citaat:
De pony's worden op z'n dag verwend met allerlei lekkers. (Het zijn heuse vuilnisbakken, ultieme penny pony's, want voor die paar keer per jaar kan bijv. suikerspin, gesmolten ijs, niet te koud natuurlijk, en zelfs een keer tosti! geen kwaad.)

De vraag is alleen of dat nou wel zulk goed voer voor ze is? Verward

hmm das idd niet zo'n best voor voor ze. dan kun je beter een lekkere baal hooi ernee leggen of paardensnoepjes tussen door. mij part een zak wortelen. ik heb zelf een grote zak wortelen al voor 3 euro. dan krijgen ze toch iets lekkers, ma wel gezonder als die zoetigheid. denk om de tanden van je paard. ook die worden door zoetigheid aangetast, net als bij ons mensen.
gr kim

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 12:47

en aangezien ponies hun tanden niet poetsen... ook al is het maar eens per jaar, een zuuraanval is er hoe dan ook bij het voeren van suiker, en een gaatje heeft op z'n minst enkele jaren nodig om te ontstaan. grote kan dus dat er al gaatjes 'in de maak' zijn door ze die dingen te voeren.

Madilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:56

Dierenbeul is misschien een groot woord,maar ik zou als pony wel verveeld raken.

adante_2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:06

ik vindt het niet een dierenbeul maar ik vind het ook niet leuk voor je pony ofzo wat het is wel erg lang

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:30

dierenbeul is als je paard uitgemergeld in de wei staat zonder eten en water!
en niet als je ze op hun plek zet als dat nodig is Knipoog

maar wel uitkijke wat je ze te ete geeft! beter dat je ze brokken en water geeft Knipoog

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:00

Ik vind het wel lang dagen voor een shetlander. Doen ze de rest van het jaar niks?? Want dan hebben ze er egt geen conditie voor. En hoe 'zet je ze op hun plaats'? Geef je ze een mep of een schop tegen hun buik? (Dat heb ik iemand eens zien doen, nou die heb ik eens ff wat verteld! Hamer ) Ik zou de dagen korter en de pauzes langer. En maak inderdaad de rondjes wat leuker door ze af te wisselen.

kuzzies

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 17:05

wow er word nog steeds gereageerd Haha!

Nee in hun buik schop ik niet, ben je gek! Straks beschadig ik iets inwendigs.

En voor de mensen die het idee hebben dat ik de hele tijd loop te schoppen en te slaan: Het is echt bij hoge uitzondering hoor... Stem is zatters.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 01:43

saffire schreef:

maar wel uitkijke wat je ze te ete geeft! beter dat je ze brokken en water geeft Knipoog

ik vind een onverdiende afstraffing wel onder dierenmishandeling te scharen, hoor, absoluut. als je soms ziet waar een paard al een tik voor krijgt...

maar goed, wat de TS doet noem ik geen dierenmishandeling. helemaal eerlijk tegenover de dieren vind ik het ook niet, maar tussen die beiden ligt een groot grijs gebied.

rianneke25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:44

Ik vind het ook erg lange dagen voor een pony....
xxx Amy

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:33

merrieveulen schreef:
saffire schreef:

ik vind een onverdiende afstraffing wel onder dierenmishandeling te scharen, hoor, absoluut. als je soms ziet waar een paard al een tik voor krijgt...

maar goed, wat de TS doet noem ik geen dierenmishandeling. helemaal eerlijk tegenover de dieren vind ik het ook niet, maar tussen die beiden ligt een groot grijs gebied.

heb je wel gelijk in maar er zit een groot verschil tussen een tikje en slaan!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:18

ook een onterecht tikje vind ik gewoon niet eerlijk. de boodschap moet voor het paard wel duidelijk zijn, hoe zacht de 'straf' ook is, als het onterecht is is het imo nooit goed te noemen.

samiratjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:55

ze moeten wel lang lopen hoor!
ik noem je geen dierenbeul maar het zijn wel lange tijden

unaniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:02

ze moete zeker erg vervelend werk doen.
daar staan tosti's en suikerspinnen tegenover, zelfs voor de mens geen goed voedsel.

ik vind het dierenbeul!
zeker als het af en toe is.
als niemand het durft te zeggen, maar wel verkapt neerzet is dat jammer, en wil je niet voor je mening uitkomen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:38

He he he ga niemand woorden in de mond leggen he

Tussen niet eerlijk voor de pony's en de pony's mishandelen zit toch echt een heel verschil

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:47

LADPR schreef:
He he he ga niemand woorden in de mond leggen he

Tussen niet eerlijk voor de pony's en de pony's mishandelen zit toch echt een heel verschil

mee eens. daarbij heb ik een volledig profiel waardoor menig bokker mij weet te vinden...

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:50

dierenbeul wil ik niet zeggen. maar probeer goede pauze's nemen. Geen raar voedsel. dan kan het een paar keer per jaar wel.