Paard opnieuw opvoeden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Paard opnieuw opvoeden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:09

Denk ook dat het een SA is.....
Jeetje, Liss, wat gek dat ze niet opnemen. Ik vind het allemaal maar weird. Verward

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:13

dat vinden wij dus ook...heeel vaag allemaal

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:10

Ik heb aangeboden het paard op te komen halen bij het slachthuis, maar haar vader blijft erbij tot ze werkelijk dood is...

Ziek toch...?????

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:12

femmefatale1 schreef:
Ik heb aangeboden het paard op te komen halen bij het slachthuis, maar haar vader blijft erbij tot ze werkelijk dood is...

Ziek toch...?????

Boos! echt heel triest ja ..
paard heeft dit niet verdiend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:27

femmefatale1 schreef:

Ziek toch...?????

Wacht even, ik heb niet meegekregen dat ze al geslacht is, alleen dat ze te koop staat,
waar staat dat ze geslacht is?

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:32

Triest, in en in triest dat een paard zo aan haar einde moet komen...
Waarom? Omdat iemand te trots was om hulp in te roepen, aangeboden hulp nota bene. Niet gezegd dat ongelukken dan niet kunnen gebeuren, maar het gaat er bij mij niet in dat dit paard levensgevaarlijk is en daarom afgemaakt moet worden

Zoveel mensen die haar een kans zouden willen geven, maar dan zo trots blijven en onder het mom van 'we willen niet dat een ander risico loopt en dat ze bij jan en alleman terecht komt' het paard een enkeltje slager geven.

Ik hoop dat haar vader tot inkeer komt en inziet dat dit paard een kans verdient en dat er genoeg paardenmensen zijn die wél weten hoe ze met dit karakter en gedrag om moeten gaan. Dat in tegenstelling tot mensen met paarden, waar er helaas veel te veel van zijn en die een paard nog altijd als een nieuwe jas zien, die je omruilt als 'ie niet bevalt en hem anders gewoon bij het grof vuil brengt...

En meer woorden ga ik er niet aan vuil maken...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:54

Chiqa schreef:
femmefatale1 schreef:

Ziek toch...?????

Wacht even, ik heb niet meegekregen dat ze al geslacht is, alleen dat ze te koop staat,

Dat staat er niet!!!
Deze regels staan in toekomstige tijd geschreven!!
Ik heb het nl net aangeboden...

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:54

Chiqa schreef:
femmefatale1 schreef:

Ziek toch...?????

ze is nog niet geslacht, dat zou dan zaterdag worden,
ze moest voor zaterdag weg...

denk niet dat het gebeurt maar dat terzijde,

er is een koper, maar als die eigenaren niet reageren, wat moet je dan?

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:55

@femmefatale1: heb jij vanavond nog contact gehad met de eigenaren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:55

Nou dan heb ik dat even verkeerd geinterpreteerd, het staat er alsof je hem gesproken heb en hij tegen jou heb gezegt dat ze geslacht is.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:57

Ik heb bijna het hele topic gelezen,, ik lees morgen verder en dan geef ik me mening

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:57

liss schreef:
@femmefatale1: heb jij vanavond nog contact gehad met de eigenaren?

Via pb hier op bokt.. ik ken ze verder ook niet.. helaas.. anders had ik het dier zo opgehaald (voor de slachtprijs.., dan heeft ze iig nog een leven straks..)
Laatst bijgewerkt door Casarell op 21-12-07 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:04

ze staat voor 1500 te koop, er is al 1250 geboden,
maar hoe moeten we dat vertellen?

Aspirer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 00:12

Liss ik had je een pb gestuurd... En 1250 zal k wel even tegen me pa zeggen, mssn doet ie t. Iig voor zaterdag wil die n koper hebben ent geld wil die overgemaakt hebben ivm met vals geld en ineens bedenken en zo tijd rekken. Hij wil btw niet eerst kijkers, t is vooraf betalen en meteen meenemen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:22

Aspirer schreef:
Liss ik had je een pb gestuurd... En 1250 zal k wel even tegen me pa zeggen, mssn doet ie t. Iig voor zaterdag wil die n koper hebben ent geld wil die overgemaakt hebben ivm met vals geld en ineens bedenken en zo tijd rekken. Hij wil btw niet eerst kijkers, t is vooraf betalen en meteen meenemen

Nou ik hoop dat je vader het doet...
Geld overmaken kan natuurlijk waar hij bij staat.. maar ik vind dat je vader niet redelijk is!!!
Ik vindt em zelf héél onredelijk..

Eerst een paard kopen waarvan bekend is dat ie gedragsproblemen heeft, vervolgens het paard maar weer de verkoop in voor 1500,= en als dat niet lukt naar de slacht (waar hij hooguit 500,= voor krijgt). Zou het nou de schuld zijn van het paard, maar het is de schuld van degene die er niet mee om kunnen gaan..
Nu moet het paard voor zaterdag weg zijn, ok, maar wil hij het geld al over gemaakt hebben, voordat mensen uberhaupt het paard hebben gezien (even afgezien of dat dier wel of niet goed is).

Ik krijg hier een hele nare smaak van, is de dierenbescherming geen optie????

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:23

Nou, dat zijn nogal wat eisen. Vind het nogal wat: van tevoren even €1250 overmaken en er dan maar op vertrouwen dat het paard er nog staat als je het op wilt komen halen Scheve mond Wat een vertrouwen in de medemens ook, denken dat iemand met vals geld aan komt zetten...zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten...
Je reinste geldklopperij is het: er nog een slaatje uit proberen te slaan door haar voor véél te veel te koop te zetten, en als dat dan niet lukt maar meteen naar de slager

Ik zou het overigens geweldig vinden van FemmeFatale, dat je haar een kans wilt geven en zo voorkomt dat ze onterecht in de schappen belandt OK dan!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:25

Niet alleen ik hoor, er zijn meerdere mensen die dat hier geopperd hebben... maarja..

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:25

Aspirer schreef:

Dit kun je niet menen... Rolleyes

Hoezo manipulatief... Volgens mij wordt hier een heel smerig spelletje met andermans gevoelens gespeeld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:31

Goed dr zijn dus kopers die de slachtprijs willen betalen, wat is nu het probleem? Geld is toch geld als het daar alleen maar om gaat, een goed huis krijgt het gegarandeerd, genoeg bokkers die dit verhaal vanaf het begin hebben gevolgt en zie reactie's staan van mensen die Nynke een warme stal willen bieden Lachen

Aspirer schreef:
Hij wil btw niet eerst kijkers, t is vooraf betalen en meteen meenemen

VAls geld...hoe kom je dr op...En dan nog iets over het bovenstaande; volgens mij mag dit
niet eens je heb ook nog zoiets als koperbescherming, vind je reactie nogal manipulatief en vraag me echt af of je vader werkelijk zo simpel denkt, waarom heb ik het gevoel dat er er iets speelt wat jij niet verteld?
Gewoon de waarheid? Goed kan dr naast zitten hoor, maar je verhaal klopt niet.

Aspirer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 00:33

Heb het er nog even over gehad, anders moet het in briefjes van 50. Hij wil 1400 excl toebehoren als dat beter is

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:35

Ik heb het idee dat ze probeert een potentiele koper te pushen..
En dat dat slachtverhaal slechts een verkooptruck is...

Ik hoop dat de TS en haar vader zichzelf nog wel kunnen aankijken in de spiegel.... en dat ze een huisje vinden voor dat arme dier!!!

Mensen zoals dit zijn geen paard waard!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:35

Aspirer schreef:
Heb het er nog even over gehad, anders moet het in briefjes van 50. Hij wil 1400 excl toebehoren als dat beter is

Paard wordt steeds duurder, en dan teeten wat je ervoor betaald heb Koe
Aspirer waar zit jou dierenliefde? Ik zit al te janken als mn guppy ziek is.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:36

@Aspirer: waarom neemt je vader niet rechtstreeks kontakt met de belangstellenden op? En waarom geef je niet zijn telefoonnummer of emailadres zodat het via hem kan lopen?

Ik vertrouw het hele verhaal niet, wat was er ook alweer met je knieschijf gebeurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:39

Wat ik ook niet snap, waarom heb je je hele account nog vol staan met info van Nynke, een prachtig kerngezond paard wat je as zaterdag naar de slacht gaat brengen?Ik begin namelijk steeds meer het gevoel et krijgen dat dit een ziekelijke grap van een puber is.(En laat ik dat laatste hopen!)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:41

Dat bedoel ik dus ook, Chiqa. Volgens mij zit ze zich kapot te lachen om alle paniek hier.