Uit de wei halen; pony valt aan! [+Filmpje]

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dniekje

Re: Uit de wei halen; pony valt aan! [+Filmpje]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 21:04

Meisje is niet onervaren. pony heeft ze al 4 jaar. en ze verzorgt 'm helemaal zelf. en nogmaals: PONY IS NIET GEVAARLIJK!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:06

Over je houding: kijk zelf eens goed: zie je ook niet dat je heel erg twijfelend over komt?? je stapt meteen achteruit als de pony ook maar een klein gebaar naar je maakt. In plaats daarvan zou je juist een stap naar voren moeten nemen op dat moment. Je schouder hangen ook erg naar beneden, een beetje alsof je een beetje in elkaar kruipt.

Neem eens een les grondwerk, daar kun je echt heel veel van leren, waar je je hele leven plezier van hebt!!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:08

Ze is misschien niet onervaren met paarden in het algemeen, maar ze neemt nog steeds niet de juiste houding aan om een paard juist te benaderen....

Kiavida

_angela_ schreef:
Over je houding: kijk zelf eens goed: zie je ook niet dat je heel erg twijfelend over komt?? je stapt meteen achteruit als de pony ook maar een klein gebaar naar je maakt. In plaats daarvan zou je juist een stap naar voren moeten nemen op dat moment. Je schouder hangen ook erg naar beneden, een beetje alsof je een beetje in elkaar kruipt.

Neem eens een les grondwerk, daar kun je echt heel veel van leren, waar je je hele leven plezier van hebt!!

dat was van de vorige keer maar nu doe ik me rug recht en maak ik me groot! Bloos

KiWiKo

onderschatten van het probleem is heel menselijk, de ponwie is een gevaarlijk geboed, ding maakt het zelf uit........... em gaat dat ook doen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:09

Ik ben erg benieuwd naar een filmpje hoe het nu gaat!!!!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:10

en we zijn er hier echt niet om je af te kraken. We hopen juist dat je iets bijleert, waar je voor altijd blij mee kunt zijn Lachen

Milly_

_angela_ schreef:
Milly_ schreef:
Maar ik zou er toch eerst even iemand(ouder en ervarener) bijhalen om hem op zijn flikker te geven Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou de pony juist niet op z'n flikker geven. Het paard laat alleen maar zien dat hij niet van plan is om zich te onderwerpen aan iemand die totaal geen leiding geeft. Zie het als een merrie die een jong veulen trapt omdat het de leiding over wilt nemen. Leer zelf hoe je zo'n paard met vertrouwen kunt benaderen, en als het dan nog niet goed gaat, breng de pony dan weg voor een opvoedcursus, maar ga zeker niet zelf, of door een niet-trainer het paard "corrigeren". Daar doe je waarschijnlijk meer kwaad als goed mee!

Ik heb me misschien wat verkeerd uitgedrukt, maar met 'op zijn flikker geven' bedoel ik gewoon corrigeren Knipoog Gewoon even op zijn plaats zetten en niet door middel van afranseling ofzo Bloos Knipoog
Denk trouwens niet dat een zweepje in de hand houden de oplossing is, de ts moet gewoon haar volledige lichaamstaal veranderen en leren hoe ze op haar pony moet afstappen.

potverdikkie

Dniekje schreef:
Er zijn zoveel mensen die een mening geven in dit topic, en laat nou net de manier van jou niet de beste te zijn, klaag dan niet.
Er zit toch duidelijk verbetering in. ik kan morgen nog wel weer een filmpje maken als bewijs Knipoog

He beste meid, jij hoeft je niet te bewijzen hoor! En je moet al zeker niet verdrietig zijn om de reacties die je krijgt. Al vindt ik die van sommigen indderdaad erg hard en niet reeel.
Ga gewoon lekker genieten van je pony, en hopen dat het elke dag een stukje beter gaat.
Zet als je slim bent niet nog een filmpje erop, want dan zijn er weer een heleboel bokkers die van alles vinden wat je in hun ogen (terrecht of niet) verkeerd doet.
Iedereen heeft moeten beginnen, en je komt verder door opbouwende kritiek. Mensen de grond in trappen is niet moeilijk, dat heb je nu wel gemerkt. *LOL*

Kiwiko, ik vind jou als bemiddelaar erg hard naar dit meiske. Kun je niet proberen wat milder te zijn in je reactie?
Take it easy........ Ziek

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:12

Dniekje schreef:
Meisje is niet onervaren. pony heeft ze al 4 jaar. en ze verzorgt 'm helemaal zelf. en nogmaals: PONY IS NIET GEVAARLIJK!

elke pony is gevaarlijk bij verkeerde handelingen Knipoog

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:14

doe me een lol!

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:15

KiWiKo schreef:
het meiske is te jong en te onervaren om hiermee om te gaan, het is gewoonweg gevaarlijk......

en eerlijk gezegd vind ik het sneuer voor haar dan vooor de pony

Zij kent de lieve vin als geen ander!

potverdikkie

Milly_ schreef:
Dniekje schreef:

elke pony is gevaarlijk bij verkeerde handelingen Knipoog

Zou dat meiske nog wel zelfvertrouwen over hebben na al deze berichten?
En zou dat de bedoeling geweest zijn?

Anoniem

Angela, ik ben het met je eens. De pony is in de wei de baas, kennelijk ook aan de hand niet helemaal volgzaam.

TS laat haar pony zich lostrekken, als je hem vast hebt, dan moet je meteen consquent zijn en corrigeren.

Ik zou ook een zweepje mee nemen, ik zou het niet pikken als mijn paard naar mij klauwt, pony heeft heel duidelijk niet in de gate wie de baas is.

Ik zou haar van voren benaderen en neem wat lekkers mee. Op het moment dat ze haar hoofd weer naar beneden doet, een korte ruk aan het halster en ho zeggen met duidelijke stem en ze moet haar hoofd hoog houden. Haar voor zijn op alle bewegingen.

Heel duidelijk naar haar toe lopen en mee lopen als ze haar kont naar je toe draait. Ik zou dit heel goed oefenen, steeds even pakken.

Ik hou niet van slap gedoe, paard dat naar mij slaat, sla ik terug. Maar goed dat is niet pennylike. Duidelijk zijn, niets tolereren.

Als ik de wei nader en klak met mijn tong, komt mijn paard naar de draad, hij jaagt iedereen bij mij weg. Ik ben zijn vrouwtje en alleen van hem en hij loopt los met mij mee. Maar geloof mij ik heb mijn paard nu ongeveer 7 jaar, een knal heeft hij heus wel gehad in het begin. Geen polonaise met mij, 1 knal van mijn paard en ik ben of invalide of er geweest en daar kom ik niet voor.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 21:16

Als je van al dit wijzer word..

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:16

Milly heeft wel gelijk, geen enkel paard of pony is ongevaarlijk, er zit toch een kracht in die beesten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:16

potverdikkie schreef:
Dniekje schreef:
Er zijn zoveel mensen die een mening geven in dit topic, en laat nou net de manier van jou niet de beste te zijn, klaag dan niet.
Er zit toch duidelijk verbetering in. ik kan morgen nog wel weer een filmpje maken als bewijs Knipoog

He beste meid, jij hoeft je niet te bewijzen hoor! En je moet al zeker niet verdrietig zijn om de reacties die je krijgt. Al vindt ik die van sommigen indderdaad erg hard en niet reeel.
Ga gewoon lekker genieten van je pony, en hopen dat het elke dag een stukje beter gaat.
Zet als je slim bent niet nog een filmpje erop, want dan zijn er weer een heleboel bokkers die van alles vinden wat je in hun ogen (terrecht of niet) verkeerd doet.
Iedereen heeft moeten beginnen, en je komt verder door opbouwende kritiek. Mensen de grond in trappen is niet moeilijk, dat heb je nu wel gemerkt. *LOL*

Kiwiko, ik vind jou als bemiddelaar erg hard naar dit meiske. Kun je niet proberen wat milder te zijn in je reactie?
Take it easy........ Ziek

beste potverdikke............ ik ben de darm die dit soort paarden weer op het padje krijgt............. met alle probemen van dien, heeft niks met mijn bemiddelaaarsscahp tte makem, maar wel met een powie waar het niks meelikt.

ik ben altijd en zal altijd in mijn midschap objectief zijn , ongeacht hoe ik een gebruiker persoonlijk zie

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:17

Dniekje schreef:
Als je van al dit wijzer word..

Wat wil je anders jij maakt een topic en vraagt om hulp en de dag daarna is het al over? Dit is niet bepaald geloofdwaardig, maar kan ook aan mij liggen.

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:18

Aniek sommige lezen hier gewoon met ogen dicht!:o

Laura echt asjeblieft trek er niks van aan wat sommige zeggen!

Jy kent je pony het best

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:18

Helemaal mee eens met potverdikkie, het zal elke dag wel beter gaan en vertoont hij dit gedrag nou al al die jaren? zo ja dan zou ik ook hopeloos zijn. *respect*

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 21:18

1.Hij loopt zo met je mee, met/zonder touw
2. Hij doet alles braaf, je kunt hem overal bijzitten.
3. Je kunt met rijden alles met 'm doen met/zonder zadel.

EN HIJ IS NIET GEVAARLIJK!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:19

wat is er mis met mijn antwoord?
Je gaat me toch niet zeggen dat de pony op dat filmpje geen gevaarlijk gedrag vertoont?
Maar het goede nieuws is: gevaarlijk gedrag is even makkelijk aan te leren als af te leren Knipoog
Een paard is nooit gevaarlijk of niet gevaarlijk. Het is een dier Knipoog

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 21:20

We trekken ons ook helemaal niks aan van al dit gezeik dat ze onervaren is, en pony gevaarlijk enzo.

We gebruiken alleen de nuttige tips!

Ik hoop btw dat het slotje zo komt, Luigie is zoo verdrietig...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:20

fOrEveryOu schreef:
KiWiKo schreef:
het meiske is te jong en te onervaren om hiermee om te gaan, het is gewoonweg gevaarlijk......

en eerlijk gezegd vind ik het sneuer voor haar dan vooor de pony

Zij kent de lieve vin als geen ander!

ja ik krijg ze al 20 jaar zo binnen............ en ik kan je vertellen dat het niet grappig is, niet voor het paard en niet voor mij

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:20

Dniekje schreef:
1.Hij loopt zo met je mee, met/zonder touw
2. Hij doet alles braaf, je kunt hem overal bijzitten.
3. Je kunt met rijden alles met 'm doen met/zonder zadel.

EN HIJ IS NIET GEVAARLIJK!

Lieve schat, ik begin je eigelijk wel te geloven over het weiland..
Maar elk paard is gevaarlijk, ook de mijne.
Maarja.. begin het wel een beetje te geloven hoor. En als ik foute opmerkingen gemaakt heb niet expres, het komt gewoon ongeloofwaardig over Lachen