Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

_angela_ schreef:Over je houding: kijk zelf eens goed: zie je ook niet dat je heel erg twijfelend over komt?? je stapt meteen achteruit als de pony ook maar een klein gebaar naar je maakt. In plaats daarvan zou je juist een stap naar voren moeten nemen op dat moment. Je schouder hangen ook erg naar beneden, een beetje alsof je een beetje in elkaar kruipt.
Neem eens een les grondwerk, daar kun je echt heel veel van leren, waar je je hele leven plezier van hebt!!
_angela_ schreef:Milly_ schreef:Maar ik zou er toch eerst even iemand(ouder en ervarener) bijhalen om hem op zijn flikker te geven
Ik zou de pony juist niet op z'n flikker geven. Het paard laat alleen maar zien dat hij niet van plan is om zich te onderwerpen aan iemand die totaal geen leiding geeft. Zie het als een merrie die een jong veulen trapt omdat het de leiding over wilt nemen. Leer zelf hoe je zo'n paard met vertrouwen kunt benaderen, en als het dan nog niet goed gaat, breng de pony dan weg voor een opvoedcursus, maar ga zeker niet zelf, of door een niet-trainer het paard "corrigeren". Daar doe je waarschijnlijk meer kwaad als goed mee!
Gewoon even op zijn plaats zetten en niet door middel van afranseling ofzo
Dniekje schreef:Er zijn zoveel mensen die een mening geven in dit topic, en laat nou net de manier van jou niet de beste te zijn, klaag dan niet.
Er zit toch duidelijk verbetering in. ik kan morgen nog wel weer een filmpje maken als bewijs
Dniekje schreef:Meisje is niet onervaren. pony heeft ze al 4 jaar. en ze verzorgt 'm helemaal zelf. en nogmaals: PONY IS NIET GEVAARLIJK!

KiWiKo schreef:het meiske is te jong en te onervaren om hiermee om te gaan, het is gewoonweg gevaarlijk......
en eerlijk gezegd vind ik het sneuer voor haar dan vooor de pony
Milly_ schreef:Dniekje schreef:Meisje is niet onervaren. pony heeft ze al 4 jaar. en ze verzorgt 'm helemaal zelf. en nogmaals: PONY IS NIET GEVAARLIJK!
elke pony is gevaarlijk bij verkeerde handelingen
potverdikkie schreef:Dniekje schreef:Er zijn zoveel mensen die een mening geven in dit topic, en laat nou net de manier van jou niet de beste te zijn, klaag dan niet.
Er zit toch duidelijk verbetering in. ik kan morgen nog wel weer een filmpje maken als bewijs
He beste meid, jij hoeft je niet te bewijzen hoor! En je moet al zeker niet verdrietig zijn om de reacties die je krijgt. Al vindt ik die van sommigen indderdaad erg hard en niet reeel.
Ga gewoon lekker genieten van je pony, en hopen dat het elke dag een stukje beter gaat.
Zet als je slim bent niet nog een filmpje erop, want dan zijn er weer een heleboel bokkers die van alles vinden wat je in hun ogen (terrecht of niet) verkeerd doet.
Iedereen heeft moeten beginnen, en je komt verder door opbouwende kritiek. Mensen de grond in trappen is niet moeilijk, dat heb je nu wel gemerkt.![]()
Kiwiko, ik vind jou als bemiddelaar erg hard naar dit meiske. Kun je niet proberen wat milder te zijn in je reactie?
Take it easy........
Dniekje schreef:Als je van al dit wijzer word..
fOrEveryOu schreef:KiWiKo schreef:het meiske is te jong en te onervaren om hiermee om te gaan, het is gewoonweg gevaarlijk......
en eerlijk gezegd vind ik het sneuer voor haar dan vooor de pony
Zij kent de lieve vin als geen ander!
Dniekje schreef:1.Hij loopt zo met je mee, met/zonder touw
2. Hij doet alles braaf, je kunt hem overal bijzitten.
3. Je kunt met rijden alles met 'm doen met/zonder zadel.
EN HIJ IS NIET GEVAARLIJK!