Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
AaronYve schreef:lynn_nikita bedoelt niet zo'n masker denk ik,
maar je hebt van die vliegendingen die je zonder halster om kunt doen.
Gewoon met van die losse touwtjes eraan die voor de ogen hangen.
En idd tancedra4, dekens zijn ook gevaarlijk,
maar denk dat als een paard aan zijn deken blijf hangen deze gemakkelijker kapot gaan/scheuren (hoeft niet natuurlijk, er zijn altijd weer uitzonderingen) maar ik vind een halster gevaarlijk omdat deze aan het hoofd zit en een paard zich er makkelijk mee kan ophangen.
En er zijn altijd dingen op het land waar een paard aan kan blijven hangen! zelfs aan zichzelf dus ja dat argument vind ik niet helemaal kloppen!
poes schreef:Waar ik rijd heeft geen enkel paard een deken.
Fleurkelover: waarom doe je een halster om voor de 4uur dat jij er bent?
pubelia schreef:Wij hebben altijd de halsters in de weide wel aan, met de rede stel dat als ze uit breken. In de stal zijn ze echter altijd af omdat als ze ergens achter haken je er niet bij bent en ze zich zelf dan op kunnen hangen.
spottie schreef:pubelia schreef:Wij hebben altijd de halsters in de weide wel aan, met de rede stel dat als ze uit breken. In de stal zijn ze echter altijd af omdat als ze ergens achter haken je er niet bij bent en ze zich zelf dan op kunnen hangen.
als ze uirbreken en echt op de hobbel gaan zijn ze ook echt niet makkelijker te pakken met halster is mijn mening en ook in de wei zijn er vast wel dingen waar ze achter kunnen blijven haken of dat ze een keer gek doen en met hun been ergens in versrikt raken. Bij mij paard dus absoluut geen halster om in de wei!!! ook al zou ik een moeilijker paard hebben dan nog niet. maargoed ieder zijn mening
gollempje schreef:als het paard alleen is, doe ik nooit een halster om! veel te gevaarlijk en dat heb ik ook met dekens.
! gollempje schreef:ik heb bij m'n vorige verzorgpaard gezien wat een halster kan doen toen hij in de wei stond. hij zat onder de wonden omdat hij met een ander paard aan het spelen is geweest.
poes schreef:Nou fleurkelover: als je er echt bij bent en ze loopt niet los zou ik het wel doen ja, maar idd anders gewoon halster aflaten vind ik het prettigst.
Even doemdenken: velen laten het halster om voor als ze uitbreken. Maar buiten de wei zijn er vast veel meer situaties waar ze kunnen verongelukken met halster neen?
fleurkelover schreef:poes schreef:Nou fleurkelover: als je er echt bij bent en ze loopt niet los zou ik het wel doen ja, maar idd anders gewoon halster aflaten vind ik het prettigst.
Even doemdenken: velen laten het halster om voor als ze uitbreken. Maar buiten de wei zijn er vast veel meer situaties waar ze kunnen verongelukken met halster neen?
dan went ze ook aan het halster !
nou ja, het is mijn mening...