Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lielle schreef:ik zal me nooit ongevraagd met andermans paard bemoeien en dus ook niet slaan en andersom wil ik ook niet dat iemand dat bij onze paarden doet. Maar op het moment dat Raimaer zou bijten naar de stalhulp bij het op de wei zetten (die kans acht ik verwaarloosbaar, maar goed), mag ze een knal hebben, en hard.
En als ik een paard van iemand anders rijd, en die heeft IMO een klap nodig, dan krijgt die hem ook. Op het moment dat dat problemen oplevert, stop ik ermee. Ik ga er vanuit dat als iemand mij zijn/haar paard toevertrouwt, ze ook vertrouwen hebben in de manier waarop ik ermee omga.
Lielle schreef:ik zal me nooit ongevraagd met andermans paard bemoeien en dus ook niet slaan en andersom wil ik ook niet dat iemand dat bij onze paarden doet. Maar op het moment dat Raimaer zou bijten naar de stalhulp bij het op de wei zetten (die kans acht ik verwaarloosbaar, maar goed), mag ze een knal hebben, en hard.
En als ik een paard van iemand anders rijd, en die heeft IMO een klap nodig, dan krijgt die hem ook. Op het moment dat dat problemen oplevert, stop ik ermee. Ik ga er vanuit dat als iemand mij zijn/haar paard toevertrouwt, ze ook vertrouwen hebben in de manier waarop ik ermee omga.
Ilsiie schreef:pfoeh..
als ik bij een paard sta en die gaat schrapen ofzo, is het 'HE nietdoen!' of 'KAPPEN daarmee!' en dan is het over..
ik verzorg een erg dominante merrie, als die een tik nodig had kreeg ze die, anders liep ze letterlijk en figuurlijk over me heen. ook met vangen, ze viel aan, trapte, bokte en steigerde gericht, dan maar longeerzweep erbij en elke keer dat ze het deed een mep na, klinkt hard, werkt wel.
wat moet dat moet, ze weten bij mij dondersgoed hoe ver ze kunnen gaan, alle paarden
al zal ik een paard, bijv op de manege, pensionpaard dat even alleen staat, niet zomaar een tik geven maar eerst met m'n stem proberen op te lossen.. ik weet immers niet hoe de eigenaar het op zou lossen..

Inge_ schreef:Ik sla mijn pony niet en als mijn denkbeeldige verzorger (heb er dus geen) mijn pony zou slaan zou ik ontzettend boos worden, die sla ik terug naar huis

''

Nadya schreef:Tja, mijn paard bijt en trapt niet, dus als hij dat ineens gaat doen dan zul je het wel verdiend hebben.

blokje schreef:Op mijn stage sla ik wel eens een ezel...
Nou ja correctie tik ze moet alles leren bijt naar kinderen en slaat nogwel eens.
Ik vind dat je boven je paard moet staan en ze dus af en toe best op hun donder mag geven.
Luisteren moeten ze