kom jij elke dag bij je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Inge_

Re: kom jij elke dag bij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:48

Mijn pony staat hier op 5 min afstand en ik ga bijna wel elke dag Ja Als ik een dag niet ga doet een vriendin hem.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:52

Ik kom elke dag twee keer. 's ochtends voor school/ werk zet ik ze samen met mijn zus buiten, en voor of na het eten gaan ze weer op stal. Nu het droger wordt blijven ze 's nachts buiten, maar dan moeten ze alsnog voer, dus ga ik alsnog twee keer. Ik sla nooit een dag over (kan mijn paardje moeilijk zonder eten en drinken zetten), alleen als ik ziek ben of echt niet kan. Maar dan heb ik altijd mijn zus nog die ze namens mij vertroeteld Knipoog .
Maar ik vind het niet erg. Ik heb geen paard gekocht omdat ik zo'n hekel heb om vroeg op te staan om te voeren. Het hoort erbij. Soms baal ik wel, dan slaap ik liever even uit, maar de liefde en het geluk dat je van een paard terugkrijgt is het meer dan waard!

Ies_ schreef:
Bij een druk paard: Als het paard op stal staat, zou ik zeker wel iedere dag komen en als het echt niet anders kan, regelen dat ie toch nog een paar stapjes buiten kan zetten.
Als die op de wei staat kan die best een dagje blijven staan.

Bij een rustig paard: Als ze op stal staat is een dagje niet komen, niet zo erg vind ik. En op de wei geld het zelfde.

kortom, het ligt eraan waar jou paard behoefte aan heeft. Sommige vinden het niet erg om een dagje op stal te staan, andere staan te trappelen om weer naar buiten te kunnen Knipoog . Ik zelf kom iedere dag bij de paarden behalve op vrijdag, dan rijd ik western.

Ik snap niet waarom een druk paard meer aandacht zou moeten krijgen dan een rustig paard. Naja, ik snap je argumenten niet. Het veel op stal staan is voor elk paard slecht. Alleen sommige paarden laten het minder goed merken dan anderen. Van nature (en ik heb het nu niet specifiek over de paarden in het wild) houden paarden ervan om buiten te zijn. Wij maken er alleen watjes van die liever binnen zijn.
Ik vind het bij elk paard kwalijk als je een dag niet komt (lees=als ze een dag niet verzorgd worden). Zelf bij paarden die op het land staan moet je eens per dag komen vind ik. Wat als ze de drinkbak omgooien? Dan staan ze dus zo een paar dagen zonder water...

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:54

Ik ga sinds kort 6 dagen in de week, dinsdag nietm anders red ik het niet qua tijd ivm mijn huiswerk. Ik vind het gewoon kunnen hoor, als ze zowiezo naar buiten gaan, uitemest én gevoerd worden, zie ik geen probleem.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:56

Oliviaatje schreef:
Ik ga sinds kort 6 dagen in de week, dinsdag nietm anders red ik het niet qua tijd ivm mijn huiswerk. Ik vind het gewoon kunnen hoor, als ze zowiezo naar buiten gaan, uitemest én gevoerd worden, zie ik geen probleem.

Als er maar iemand is die het dan van je overneemt is er geen probleem nee. Maar om een paard niet te verzorgen omdat je zelf te weinig tijd hebt en niemand die het voor je kan doen vind ik niet kunnen.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:23

Als ik de mogelijkheid zou hebben, zou ik iedere dag naar mijn (verzorg)paardjes gaan.
Helaas houd ik dan ivm de afstand te weinig tijd over voor andere 'belangrijkere' dingen.

Hoef niet bang te zijn dat ze hun eten niet krijgen, want dat wordt voor me gedaan. Knipoog

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 00:33

Ik zou wel iedere dag willen, maar dat red ik niet met mijn andere verplichtingen (kind/vriend/werk/huishouden). Meestal ben ik er zo'n 4 keer per week.

Daarbij staan mijn paarden ook niet om de hoek. Moet er toch een half uurtje voor in de auto zitten om er te komen. Bewust voor gekozen, want ze staan gewoon super. 24/7 buiten en de stalhouder komt in ieder geval 2 keer per dag bij de wei om te voeren en waterbak te controleren en uiteraard ook de paarden.

Zilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 08:41

Mijn paarden staan thuis, dus moet ik elke dag komen Knipoog

Hissa_co

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 10:01

Ik heb ook de paardjes aan huis Haha!

Chayennelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:17

hee, ik kom echt elke dag! ook al moet ik veel doen voor school ik doe mijn paard zelf!

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:19

Ik ga bijna elke dag heen. Ja
Ook al is het om eventjes een aai te geven. Haha!

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:19

Paardjes aan huis Lachen

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:24

Ik ga vijf dagen in de week naar mijn vzpaard. Eerder ging ik elke dag, maar dat red ik nu gewoon echt niet meer met school (plus dat het een half uur tot een uur reizen is). De eigenaresse heeft in totaal drie paarden en 1 dag in de week heeft zij 'vrij' en doe ik ze alledrie Lachen.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:26

Ik ga elke dag, door weer en wind naar mijn paard.
Altijd even poetsen en beweging geven, al is het maar wandelen aan de hand.
Ik wil hem altijd zelf zien, dagelijks.
Al vaak genoeg gehad dat hij ziek was en dat niemand het zag. Is door vreemde ook slecht te zien, maar ik zelf ken hem toch het beste.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:27

ik zie die van mij ook elke dag, en kvind dat dat zo hoort.
Als je een keer niet kunt oke !! maar je het een paard daar hoor je goed voor te zorgen !!

Jumpfreakske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 19:29

Ik moet wel elke dag gaan anders hebben ze geen eten Haha!

groetjes,Jumpfreakske.

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 19:32

ik kom niet elke dag. ze word gevoerd en word in de wei gezet!

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:10

Ik ben elke dag wel even bij Look en laat haar ook altijd iets doen. Anders heb ik ruzie met Lookie en voel ik me schuldig. Maar het is zeker niet noodzakelijk om elke dag te gaan, ook bij Loo niet want die staat op een luxe pensionstalling, maar anders voel ik me gewoon niet goed.

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:18

Ik ga eigenlijk elke dag Ja Of mijn zus gaat. We mesten zelf de stal, dus gaan we iedere dag. Soms gaan we zelfs allebei! En pony hoeft niet eens elke dag te lopen; ik ga ook vaak even voor een knuffel.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:22

myn paard word wel buiten/binnen gezet & gevoerd, maar het mesten moet ik toch echt zelf doen, en ik ben van mening dat dat écht iedere dag moet, dus ja, ik ben er elke dag.

als je paard gemest word, en je woont een beetje in de buurt lijkt het me meer dan logisch dat je desnoods even een knuffel gaat geven. maar zolang alles word gedaan, is er eigenlijk niets aan de hand.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:27

Urielle schreef:
Nee, op mijn stal wordt alles eigenlijk gedaan behalve rijden/longeren en poetsen. Ik vind het dan ook echt geen ramp als het er eens niet van komt.

Hier hetzelfde, het poetsen wordt wel gedaan.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:31

Ik ga ook elke dag naar de paarden. Voor het voeren, uitmesten enz hoef ik mij geen zorgen te maken

Rijd niet elke dag, maar ze gaan dan gewoon een uurtje naar buiten 'al zet ik ze sowieso elke dag wel even buiten' waar ik eerst stond kon dat niet, dus 'moest' ik wel elke dag rijden...

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:31

Ik ga ook elke dag naar mijn paard. Als ik een dag niet kan, doet iemand anders haar.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:33

Ik ben er meestal wel elke dag. Mocht t voor komen dat ik toch niet kan door t een of ander dan heb ik een hele lieve bijrijdster die dan voor m zorgt.

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:35

Mijn volwassen paarden staan in pension. Toevallig werk ik ook op die stal dus ben er iedere dag de hele dag en ga er 'savonds ook nog heen. Mijn jaarling staat in de opfok, daar ga ik eens in de maand heen. En mocht ik echt een keer niet heen kunnen is er altijd mijn moeder nog die er ook zowiezo dagelijks een aantal uur is. Knipoog

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 08:01

Bij mij op stal wordt ook elke dag gevoert+gemest! En ik kom elke dag, of als ik indss echt een keer niet kan maar het is bij mij niet zo van oo ze worden toch gevoert en gemest ik kom niet!