Wandelen jullie ook met je pony paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cien1992

Re: Wandelen jullie ook met je pony paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:53

ja ik wandel elk weekend met mijn verzorgpaardjes en mijn vriendin met haar paardje Haha! . Vaak zijn we dan wel 2 tot 3 uur onderweg. We lopen meestal naar een meertje waar een leuk graspad omheen is. Als we daar geen zin in hebben lopen we gewoon een beetje rond in de straten. Ze vinden het altijd helemaal geweldig, stuk beter dan de hele dag in hun weitje staan Knipoog

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:45

Ik wandel meer dan dat ik ze in de paddock doet..
van een half uur tot anderhalf uur.. en op zondag soms wel 2 uur, dan gaat me ma mee Bloos

meandyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:50

ik wandel ook wel is met mn pony..
gewoon voor de lol of als ik niet kan rijden
meestal rondje door t bos of langs de hertjes Tong uitsteken
leuk om te doen Haha!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:14

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 29-02-24 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:19

Elke dag wandel ik er met minimaal ééntje. Als ik meer tijd heb dan ga ik gewoon nog met een ander. Ik rij maar twee á drie keer per week (en dat met zes paarden + 1 verzorgpaard) en daarnaast veel wandelen. Komt omdat ik een bejaarde, een vervroegd pensioen, drie shetten en een geestelijk afwijkend geval heb. Dat wil zeggen maar. De enige normale is een verzorgpaard en die doe ik maar eens per week Lachen.

Gelukkig ben ik zo'n type die het minstens zo fijn vind om te wandelen als om te rijden met de pony's. Ik prijs me gelukkig!

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:19

Ik wandel ook best vaak Haha!
Lekker over veldwijk (voor de geestelijk-gehandicapte of depresieve mensen),
door het bos, over de hei.
Ik wandel ook wel eens zonder zadel en lekker rustig in stap Haha!
Echt heel leuk om te doen Ja

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:26

Ik wandel ook vaak..

Waarom.
Ik heb een ziekte waardoor ik weer een tijd niet kan rijden, en toch met paarden ( vzpaard) bezig wil zijn.
En verder gooi ik hem los en longeer ik hem en wandelen

waar:
In het park, soms ook over straat in de woonwijken, alleen denk niet meer langs de aldi dan wordt tie helemaal gek.
inn het park. en in de bak spelen Haha! aan de hand, en met losgooien gewoon los.

hoelang:
dat is verschillend in de zomervakantie kan het uitlopen tot paar uur, ligt ook aan hoe gezellig en hoe ik me voel ivm ziekte.
en in de winter uurtje en als het gezellig is langer dan uurtje.
soms ook tussen door ff half uurtje ivm school en tijd.
en om foto's maken dat doe ik ook in het park.

we hebben trouwens een aardig groot park.
met heuveltjes en langs voetbalvelen, en dan loop je ook nog langs een zwembad daartussen zit wel een sloot en weg.

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:51

Jaa als het mooi weer is wel mijn lieve verzorgknollie die woond midden in een bos Haha! haha

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:55

Heb vandaag ook bijna 2 uur gewandeld met een pony.
Er zat wel een stagiaire op die niet kon rijden Knipoog , dus had onder het hoofdstel een halster en nam de pony mee aan het halster.
Ook wandel ik nog wel eens gewoon met een paard/pony zonder ruiter erop.
Meestal wandel ik met een paard die door ouderdom/slijtage niet meer bereden mag worden of met een van de Shetlanders.
Ben nl te groot om een Shetlander zelf te rijden en zo krijgen ze toch wat beweging. Alleen longeren verveelt natuurlijk ook gauw.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 09:36

Ja, ik wandel regelmatig met mijn paard. Ik vind het gezellig en als ik wat te weini tijd heb ga ik gewoon even wandelen of als ik s ochtends al gereden heb dat ik s middags nog even met haar ga wandelen. Ik vind een paard hoeft toch niet meteen kreupel te zijn om ermee te wandelen? Lachen

oki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:26

ik wandel ook best vaak met mijn shetje. hij is nog maar jong dus ik kan ook niet echt meer doen. hij vind het wel heel erg leuk en ik ook.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:31

Ik wandel ook, van een 10 min voor en na het longeren tot ongeveer een uur. (Tegenwoordig fiets ik meer, want ik kan haar in draf niet altijd bij benen).

Jess89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:52

Heel af en toe een keertje

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:55

heejheej!
Jaa ook ik wandel met men lieverds!
Meestal een half uurtje,
Of ga k fietsen en dan de pony naast me aan touw!
Moet je eerst wel oefenen enz ,,kan je niet zo even doen! Dromen

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:58

Mijn merrie is begin deze week over een hek gevallen (lang verhaal) en ik ben dus genoodzaakt voorlopig alleen maar te stappen. Moet een week alleen maar stappen en mag totaal ongeveer een maand niet rijden.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:43

Jup, ik wandel best vaak. Veulen mag sowieso nog niets anders, dusja. Lachen Ben een half uur tot 2 uur weg. Pony's en ik vinden het heeerlijk. Lovers

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 10:56

Ja, dat doe ik best wel regelmatig.
Lekker in het bos ofzo. Lachen
Heerlijk.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 11:03

ik vond het altijd wel leuk om met een van mijn dochters v-shetjes te wandelen, tot ie een keer flink gek ging doen en me héél hard heeft getrapt Extreme duivel nu laat ik haar wel staan! vind het wel jammer voor haar maar heb nog niet voldoende moed bijeen geraapt om het weer te proberen Bloos

Ponybokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 11:09

Ik heb een verzorgshet, helaas staat de shet de hele dag in een weiland. Ik kom er elke dag en (zomers) ga ik vaak naar het bos erachter, in het bos doen we oefeningen ect. Zo hebben we dus ook galoppaden enzo en als we daar dan komen galoperen we altijd. We rijden elke keer wel weer een beetje een andere route. Maar voor afwisseling ga ik niet elke dag door het bos, ook spring ik veel met haar in het weiland. Met springen loop ik er vaak naast, door het bos zit ik nog vaak op d'r. Ik ben 12 en weeg 46 kilo dus het gaat nog wel. Het bos ligt gewoon achter haar weiland:)

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 11:36

Vaak, het is een van mijn trainingsvormen. Meestal zo'n uurtje of twee. Ik heb dan wel het geluk dat ik een prachtige omgeving heb. Er zijn zat rondjes waarbij ik echt een paar uur kan rijden of lopen, hoef geen drukke wegen over te steken etc.

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 11:55

ik wandel ook wel eens, vind het ook heel leuk. ik doe het voor de gezelligheid en als de bak er modderig is...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 12:00

Ja, met de jongste alleen.
Af en toe een kwartiertje en soms een uur.
Licht aan het weer. Clown

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:33

Jewel, soms.
Als ik zin heb.
Vroeger deed ik 't best vaak, gewoon om een beetje een band op te bouwen en lekker rond te lopen en tegen 'm aan te praten oid.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:12

Ja heel vaak met m'n vzpony, ze kan niet meer bereden worden en ze wordt eigenlijk bijna elke dag gewandeld. Soms wat langer dan de ene keer, vaak een half uurtje. Het ligt ook een beetje aan het weer en hoelang ik tijd heb. Ook voor de gezelligheid en zodat ze wat beweging krijgt (ze wordt ook elke dag losgegooid en in de paddock gezet). Ik wandel gewoon het pad van het erf over (dat is al best een stukje), over de dijk waar een fietspad loopt en weilanden naast liggen en naast het fietspad is een stukje berm waar alle ruiters altijd op rijden dus dat lijkt net een ruiterpad en daar lopen we dan. De dijk is al een lang stuk en dan ga ik meestal tot een bepaald punt en dan omkeren.
En voor m'n eigen conditie Bloos en gewoon voor de... ontspanning, band enzo. Knipoog