Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ellenoor schreef:Als je paard vervelend is moet je hem zelf straffen en niet de hoefsmit
miekuh schreef:Als een paard druk is bij de hoefsmid is het juist dat de hoefsmid rustig blijft. Mijn paard is ook vaak erg zenuwahtig maar wij proberen haar gewoon te kalmeren, en anders duurt het bekappen maar wat langer. Het is natuurlijk niet normaal dat een ohefsmid je pony trapt

Urielle schreef:Soet schreef:Blijkbaar heb jij dit niet gedaan, als hoefsmid ging ik persoonlijk gevraagd hebben dat jij hier op zou letten en zou ingrijpen.
Daar ligt de fout van jou hoefsmid. Als jij niet ingrijpt moet hij het wel doen; maar naar mijn mening moet hij gevraagd hebben als jij dit wou doen.
Ik ben heel erg streng voor mijn paard, ik kan die los laten staan in de gang als ik iets wil gaan pakken want hij weet verrekt goed dat er naar mij geluisterd wordt.
Maar corrigeren bij de smid doe ik niet wanneer die man hem vast heeft.
a) De smid voelt het veel eerder aankomen want die voelt het, ik zie het alleen
b) Die man heeft wel dat been vast. Dat paard kan niet springen als hij net een nagel inklopt. Daarnaast, als mijn paard voor de smid onverwacht springt, krijgt die ineens een gigantische snok aan zijn rug.
Daarom MOET de hoefsmid een paard corrigeren en niet degene die hem vastheeft!

Urielle schreef:Soet schreef:Blijkbaar heb jij dit niet gedaan, als hoefsmid ging ik persoonlijk gevraagd hebben dat jij hier op zou letten en zou ingrijpen.
Daar ligt de fout van jou hoefsmid. Als jij niet ingrijpt moet hij het wel doen; maar naar mijn mening moet hij gevraagd hebben als jij dit wou doen.
Ik ben heel erg streng voor mijn paard, ik kan die los laten staan in de gang als ik iets wil gaan pakken want hij weet verrekt goed dat er naar mij geluisterd wordt.
Maar corrigeren bij de smid doe ik niet wanneer die man hem vast heeft.
a) De smid voelt het veel eerder aankomen want die voelt het, ik zie het alleen
b) Die man heeft wel dat been vast. Dat paard kan niet springen als hij net een nagel inklopt. Daarnaast, als mijn paard voor de smid onverwacht springt, krijgt die ineens een gigantische snok aan zijn rug.
Daarom MOET de hoefsmid een paard corrigeren en niet degene die hem vastheeft!
00Reality00 schreef:Waarschijnlijk zou het anders liggen als een paard echt trapt naar de hoefsmid.