Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
MissEvil schreef:Madelonn schreef:Mijn paard komt ongeveer 1 uur in de stapmolen PER DAG. En dan soms nog 1 3/4 uur aan rijden erbij. Is dat genoeg? Hij komt nooit in de wei want het is een hengst en de merrie's staan 24/7 in de wei. Wel komt hij heel af entoe in de paddock dat ongeveer een half uurtje maximaal.
Ik zal netjes zijn, want je bent hier zo te zien pas net.
Maar als je niet weet hoelang een paard buitenmoet, ik bedoel hiermee; als jij denkt dat 1 uur genoeg is?? Waarom heb je dan een paard?
Als je even nadenkt, over waar ze vandaan komen.. Nee, 1 uur is zéker te weten te weinig! Eigenlijk gewoon héél zielig..
Misschien kun je hem bij de ruinen op de wei gooien?
Of langer op de paddock??

In de winter overdag rond de 4 uur lekker buitenspelen en dan savonds kom ik zelf nog en zomers 24/7 weidegang. Ben helemaal blij

ravellie schreef:Dat is niet altijd mogelijk hoor
Wij hebben in de winter ook geen weidegang en dan is er wel een paddock
Maar die moet je met iedereen delen, dus dan moet je er na een uurtje echt wel weer uit voor de volgende .....
( daarnaast rijd ik, wandelen, logeren etc)
maar het is niet overal vanzelf sprekend dat paarden 12 maanden per jaar buiten staan
Bij ons zijn dat er dus maar zes per jaar.
MissEvil schreef:ravellie schreef:Dat is niet altijd mogelijk hoor
Wij hebben in de winter ook geen weidegang en dan is er wel een paddock
Maar die moet je met iedereen delen, dus dan moet je er na een uurtje echt wel weer uit voor de volgende .....
( daarnaast rijd ik, wandelen, logeren etc)
maar het is niet overal vanzelf sprekend dat paarden 12 maanden per jaar buiten staan
Bij ons zijn dat er dus maar zes per jaar.
Ze vraagt zelf of het genoeg is. Naar mijn mening, nog lang niet!
En zoiezo snap ik de mensen niet, die hun paard 23 uur op stal hebben staan.
Moet je eens met mensen proberen, dan is het wel mishandeling.
Ik vráág het toch ook, of dat mogelijk is.
En anders moet je naar mijn inzien geen paard nemen. Geef hem dan de mogelijkheid paard te kunnen zijn. En als jou stal zoveel paarden heeft, dat ze hoogstens een UUR PER DAG naar buiten mogen.. Dan ben ik toch eigenlijk wel van mening, dat of jou stal teveel paarden heeft, of te weinig ruimte...
Kun je zeggen dat het niet mogelijk is, maar mogelijkheden zijn er altijd. En dit is gewoon mijn mening.
maar er staan nog 23 andere paarden en iedereen wil even los
ik zou dat ook graag willen voor mijn pony!!!!!
mirgino schreef:maak je niet druk om de weldoeners![]()
op geen enkele stal hier in mijn woonplaats en omstreken mogen paarden in de winter naar buiten
ik heb er al op meerdere gestaan en je kan ze losgooienmaar er staan nog 23 andere paarden en iedereen wil even los
dus staat je paard maar 30 min of zo in de bak.
en dan nog een uurtje rijden en dat was het.
met poetsen en mesten erbij zijn ze wel een paar uurtjes de box uit
maar om daar mensen op aan te vallen ,vind ik een beetje TE![]()
het is nu eenmaal niet anders,mischien als je op zandgrond woont en mensen met een paard aan huis,dan is dat anders
maar bij pensionstallen op de klei,echt niet dat je paard op de wei komt
en ze gaan ook niet de paarden luchten ,dat mag je lekker zelf doen ,net als het uitmesten!!
mischien heb jij niet in de gaten dat je erg luxe staatik zou dat ook graag willen voor mijn pony!!!!!
dat laatste slaat op MissEvil
MissEvil schreef:Wij hebben ook geen fantastische accomodatie. Jullie staan waarschijnlijk op een stal met binnenbak, of tenminste een goed gedraineerde buitenbak. Dat heb ik niet. Mijn paarden staan in een slijkbak. Maar ze hebben er wel naar hun zin, ik zie ze meer buiten dan binnen. En verder, ze staan gewoon thuis. De eerste beste binnenbak is een halfuur rijden en kost me €10,- per uur.
Maar ik zie ze liever lekker buitenstaan, dan dat ik ze heel de dag in een stal zet, omdat ik anders niet veel kan rijden.
Citaat:En als dat in een hele omgeving zo is, wil toch niet zeggen dat het goed is![]()
Dat vind ik maar een vaag argument.
(op de manier van: Als jij in de sloot springt, spring ik erachteraan)