Caily schreef:Maar geen merrie erbij is dan een keuze van jou, ten koste van het welzijn van je paard. Op dit moment sta ik voor die keuze en ik neig er erg naar om de hengst een ander thuis te geven of anders te castreren.
Wat zou het voor nut hebben dan om een merrie er bij te zetten? Moet ze dan ieder jaar drachtig worden en als fokmachine gebruikt worden? Wat een onzin zeg.
Een hengst die op de wei mag de hele dag en naast soortgenoten kan staan en dus ook contact daarmee heeft, komt echt niets te kort hoor.
Hoe oud is jouw hengst dan? Denk niet een volwassen hengst die ook gedekt heeft?
Castratie is dan niet altijd DE oplossing hoor, vaak werkt het niet eens meer. Zo een heb ik er dus ook staan. Die duldt geen merries en ruinen, die wil alleen staan. Is nu 17 jaar. dus moet ik daar dan dingen mee gaan forceren omdat hij PERSE van iemand anders maar samen moet staan met alle gevolgen van dien? Nou nee, rust is het allerbelangrijkste in mijn ogen en daarbij kijk je per individu naar het paard zelf en niet naar wat een ander maar vindt volgens een theorie.