- Zupa van Equifyt => Ik heb deze overgoten met kokend water en 3 uren later heb ik het gegeven. (het was aangenaam warm maar zeker niet meer heet) Romeo was er gek van, Turbo heeft er 2 hapjes van gegeten met lange tanden en liet het dan staan. Hij heeft zijn neus er een tijdje op gehouden, volgens mij ook omdat hij dat warme wel aangenaam vond.
- Juniorix van Cavalor => ik had de situatie uitgelegd van Turbo en dat de DA had gezegd dat in de Tradition mix die ik had te weinig calorieën zitten en dat ik dus een voer moet kopen met meer calorieën in. De verkoper raadde aan om de Juniorix van Cavalor te nemen in dat geval. Turbo blijkt er ook helemaal gek van te zijn.
Extra vraagje, mag een pony van bijna 11 jaar dit ook krijgen? Of is dit niet aan te raden?
Daarnaast heb ik dan ook nog de bietenpulp en een zak zemelen staan die ik samen meng.
@ Stalgerrits: 2 dagen na elkaar een wormenspuit van 350 kg? Is dat niet veel?
In ieder geval bedankt voor de tip!
@ Cemlys: als ik die pony’s bekijk, en je zegt dat je je merrie van 1m25 een dosis van 400 geeft, zou ik ook twijfelen of 350 voldoende is voor mijn pony’s. Nu zal dat wel voldoende zijn, maar als ze beter in hun vel zitten en wat ronder staan… Romeo is immers 1m27 en Turbo heb ik nog niet gemeten maar die zal niet veel kleiner zijn.
@ geerke: Ik heb toch ook niet gezegd dat mijn DA zei dat dat middel alles in 1x doodt? Ik zei dat de DA zei dat hij vermoedt dat dat middel de wormen doodt die zulke symptomen geven. Als het toch iets anders blijkt te zijn en er een andere behandeling nodig is, zou hij mij contacteren. Als zijn vermoeden klopt, moet ik over 3 weken terugbellen om een afspraak voor een nieuwe ontworming.
Ik vind het persoonlijk niet erg netjes om een dierenarts die je niet kent zomaar te verwijten dat hij niet voldoende kennis heeft. Hoe kan je dat nu weten? Sommige dingen verwoord ik misschien niet echt duidelijk, of het wordt verkeerd geïnterpreteerd, en dat maakt gelijk dat mijn DA niets van wormen afweet.
@ Varekaj: de pulp maak ik met lauw water en laat het dan 3 uren weken. Ik had wel de zemelen er al onder gemengd in het begin. Jij laat dus maar een half uurtje weken met heet water?
Vanavond ben ik maar héél even thuis, dus heb ik de pulp zonder de zemelen vanmorgen al in water gezet. Ik was dan van plan om straks op het laatste de zemelen erdoor te mengen. Maar dan zit ik nog met koud water… Ofwel moet ik er straks even een klein beetje heet water over gieten zodat het geheel toch een beetje warm is.
@ Mrsstorm: Aan het gebit begin ik ook te denken, maar dan nog vind ik het vreemd dat hij het krachtvoer wel eet (hij wordt zelfs opdringerig als ik met dat voer aankom), maar slobber, bietenpulp, hooi enz laat hij allemaal staan. Zelfs als ik het krachtvoer door de bietenpulp meng laat hij het gewoon staan.
Eikels kunnen ze niet eten nee, dus dat is geen optie.
Onbeperkt hooi krijgen ze, maar als hij er niet van eet heeft dat weinig zin

@ Maris: ik weet inderdaad niet welke worm het betreft, maar dat wist de dierenarts zelf ook nog niet omdat het mestonderzoek nog niet binnen was. Als een andere ontworming/behandeling nodig was zou hij zelf contact met me opnemen. Als ik niets hoor, komt hij over 3 weken terug voor een nieuwe ontworming.
@ linnie050: Een eenvoudig hooinet is blijkbaar verschrikkelijk moeilijk om te vinden, maar we hebben een winkel gevonden waar ze morgen weer geleverd worden…
Ik vind zelf dat het hooi lekker ruikt, Romeo eet er wel enthousiast van dus lijkt het mij niet dat de baal van slechte kwaliteit is…
@ Vulina: dat denk ik ook. Op zich ben ik dan al blij dat hij wel zo gek is van die juniorix (hij eet heel op zijn gemakje, maar hij is érg enthousiast om eraan te beginnen).
Maar wat moet ik doen als hij ENKEL trek heeft in die juniorix en niets van ruwvoer? Dat gaat toch maagproblemen enz geven? Daar ben ik erg ongerust over.