wat met een paard dat bijt?? Update pagina 43

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

Re: wat met een paard dat bijt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:02

Goed dat je al zegt dat je hem niet zelf door zou verkopen.
Petje af.
Ik zelf zou met zoiets niet door willen omdat je nu altijd een dergelijke angst zult hebben.
De mijne is langer hengst geweest en veel bezig met zijn mond.
Ook wel eens gehapt, uiteraard gecorrigeerd.
Maar dit soort gedrag ..... nee ik denk dat ik hier niet mee zou kunnen leven.
Het is niet zomaar bijten.
Ergens zit een knik in de bovenkamer.
Wat je beslist is jou keuze maar ik zou voor de veiligheid kiezen ;)
Stel hij doet het onverwachts weer... het kan altijd verkeerd aflopen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:08

Godallemachtig TS, wat een heftige wond. Gaat alles volledig herstellen?
Succes met alle stappen en beslissingen die je gaat nemen. Ik zou zeker juridische stappen ondernemen als ik jou was.
En inderdaad het dier naar de slager brengen. Niet gaan tutten en proberen te redden etc etc, levensgevaarlijk dit.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:11

GabberGill schreef:
Ik heb zelf een flessenveulen gehad en echt heeeeel veel geluk mee gehad, maar ben het eens met de meningen hier. Het respect naar de mensen is gewoon hartstikke weg.

Dat geldt voor elk slecht opgevoed paard!
Heb er hier ook eentje lopen vanaf haar derde dag moederloos en door mezelf met de fles grootgebracht.
Prima beest, niks mis mee!

Maar niet betutteld als een cavia, gewoon tussen de andere dieren gezet en die mee laten helpen opvoeden.

Het kan dus gewoon wel.

Misschien had dit paard onder andere omstandigheden ook een rotzak geworden, of, wat veel aannemelijker is, door andere omstandigheden!

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:14

.
Laatst bijgewerkt door 0verwijderd op 25-05-22 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:15

iertje93 schreef:
Kan hij niet naar zo'n pensioen weide, waar hij tussen een kudde andere paarden staat? Dan is hij niet meer gevaarlijk voor mensen en hoeft hij ook niet afgemaakt te worden. Wel een heftige wond zeg :oo

Die paarden komen toch ook gewoon iedere dag in handen?
Zeker in de winter.

Moet er bij deze niet aan denken dat hij tussen een paar oudjes staat.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:16

iertje93 schreef:
Kan hij niet naar zo'n pensioen weide, waar hij tussen een kudde andere paarden staat? Dan is hij niet meer gevaarlijk voor mensen en hoeft hij ook niet afgemaakt te worden. Wel een heftige wond zeg :oo

Hij kan ook al niet met de ruin die ernaast loopt die heeft hij ook al aangevallen en ernstig verwond. Dat zou ik niet tussen de bejaarde paarden durven gooien :=

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:17

Ik kan die foto's met geen mogelijkheid zien, kan iemand deze -blijkbaar- noob even vertellen hoe je ze wel kan zien? :o

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:18

Tivoli schreef:
Ik kan die foto's met geen mogelijkheid zien, kan iemand deze -blijkbaar- noob even vertellen hoe je ze wel kan zien? :o

Op de zwarte balk klikken heb je al geprobeerd?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:19

NatasjavE schreef:
Tivoli schreef:

Op de zwarte balk klikken heb je al geprobeerd?

Ik zie geen spoilerbalk, alleen een incomplete [img] link :?
Pagina 3 toch? Ik ga het nog eens proberen.

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 19:20

iertje93 schreef:

hij kan niet met andere paarden staan, jammer genoeg! anders was dat zeker een optie

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:26

iertje93 schreef:

Ik denk dat hij zich kostelijk vermaakt met de ouwerdjes die hij makkelijk te grazen kan nemen :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:27

Ts, als de vorige eigenaresse zijn hormonen heeft laten checken, vraag die gegevens ook even op. Hij kan best wel een klophengst zijn en zij had het geld er dan niet voor over om hem te opereren. Voordat je een rechtszaak aanspant want dan heb je nog een sterk punt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:29

Tivoli schreef:
Pagina 3 toch? Ik ga het nog eens proberen.

Pag 4, bericht van Joolien
Pag 5, bericht van Joolien gequote door ts.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:30

bigone schreef:
Ts, als de vorige eigenaresse zijn hormonen heeft laten checken, vraag die gegevens ook even op. Hij kan best wel een klophengst zijn en zij had het geld er dan niet voor over om hem te opereren. Voordat je een rechtszaak aanspant want dan heb je nog een sterk punt.

Ik vermoed dat je dat dan wel had opgemerkt als je m zoals TS bij een merrie inzet. Een klophengst vertoont meestal extreem hengstengedrag.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:36

Heb nu ook even de foto's opgezocht.... enorme on acceptabele wond en ik zou hem 100 procent weg brengen. Levensgevaarlijk

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:36

Ravottie18 schreef:
Ik dacht ook al Voedernijd maar er was geen aanleiding voor omdat ze al gegeten hadden en we totaal niet met het voer bezig waren.. had enkel van afstand gekeken of er hooi voldoende was. Nu heb ik zojuist contact gehad met de vorige stalbaas van ravottie. Die man wist me te vertellen dat dit zeker niet de 1e keer was dat hij dit gedrag heeft. Hij heeft zijn dochter haar tanden eruit gemept, zijn zoon (hetzelfde als mij) een hap vlees uit zijn arm en de stalhulp heeft de dood in de ogen gekeken nadat hij haar goed tussen gehad heeft.. Vind het niet normaal dat iemand een paard verkoopt zonder dit erbij te zeggen!! Blijkbaar is hij met de fles groot gebracht Door dat zijn mama gestorven is bij de geboorte. Heel erg allemaal, maar als je die dingen weet kan je daar rekening mee houden.. vond ze blijkbaar niet nodig om erbij te vermelden, triest!

Ik heb nog niet alles gelezen in dit topic maar ik lees hier een overeenkomst met mijn verzorgpony.

Deze was ook met de fles groot gebracht!

Mijn verzorgpony was echt mega vals! Die kwam met de mond open op je af gerend in de wei. Ook trapte die gericht na je. (Leuke kinderpony als ik er nu over nadenk :Y) )

Ik denk ze daardoor iets hebben gemist in de opvoeding.

Edit: heb nu het topic gelezen en lees dat meerderen zeggen dat veel flessenveulens niet te vertrouwen zijn. Missen idd respect voor mensen.

Echt verschrikkelijke situatie ts. Sterkte met je beslissing wat je ook gaat doen.
Laatst bijgewerkt door liesen op 06-12-16 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 19:40

bigone schreef:

heb net de veearts aan de lijn gehad die de vorige eigenaar had, dat was toevallig ook degene die hem gecastreerd heeft, weliswaar bij de fokker en hij wist met zekerheid te vertellen dat Ravottie geen klophengst is, zei er wel bij dat het een paard is met een "speciaal" karakter en dat ze dit idd erbij had mogen vermelden, maar zover was ik zelf al ondertussen :D

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:43

Mag ik vragen wat je zelf denkt te gaan doen? Sorry als je het al ergens vermeld hebt.

Wij roepen allemaal natuurlijk vanaf de zijlijn en ik snap dat het dan ergens chaos in je hoofd wordt. Alleen ik ben best benieuwd naar hoe je er zelf in staat.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:48

Geen tips, vind het alleen heel rot voor je en wil je veel sterkte wensen met je herstel en met de beslissing die je gaat maken wat deze ook is. En met alles wat er nog achterweg komt misschien.
Niet leuk dit!

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 19:49

GabberGill schreef:
Mag ik vragen wat je zelf denkt te gaan doen? Sorry als je het al ergens vermeld hebt.

Wij roepen allemaal natuurlijk vanaf de zijlijn en ik snap dat het dan ergens chaos in je hoofd wordt. Alleen ik ben best benieuwd naar hoe je er zelf in staat.

heb het nog nergens vermeld nee, omdat het op dit moment nog een heel wazige vlek is in mijn hoofd.. hem houden is geen optie omdat ik er gewoon echt bang van heb!
en verkopen is ook geen optie want wil het niet op mijn geweten hebben dat hij dit bij een ander doet, laat staan bij een kind!
tja.. dan zijn de opties een beetje op he en wat moet een mens dan doen?? :?

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:49

Verschrikkelijk die beet.
Onvoorstelbaar dat er dan nog mensen zeggen 'waarom direct af laten maken'.
Hij zal je maar in je nek gebeten hebben (of de volgende keer) dan had je het niet eens na kunnen vertellen.
Zeker met de achterliggende info die je inmiddels te horen hebt gekregen af laten maken maar niet zonder dat je de oude eigenaar aansprakelijk hebt gesteld.
En daar is gezien je eigen veiligheid haast bij.
Ik heb je een pb gestuurd ook.
Laatst bijgewerkt door pvdbosch op 06-12-16 19:54, in het totaal 2 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:52

Ravottie18 schreef:
bigone schreef:

heb net de veearts aan de lijn gehad die de vorige eigenaar had, dat was toevallig ook degene die hem gecastreerd heeft, weliswaar bij de fokker en hij wist met zekerheid te vertellen dat Ravottie geen klophengst is, zei er wel bij dat het een paard is met een "speciaal" karakter en dat ze dit idd erbij had mogen vermelden, maar zover was ik zelf al ondertussen :D

Probeer vanaf nu alles via de mail te doen, deze veearts zal alles ontkennen wanneer hem dat nogmaals gevraagd word. Hij klapt hier namelijk uit de school( terecht vind ik) maar dit had je beter op de mail gehad. En hij zal bij navragen zeker gaan ontkennen dit gezegd te hebben want dan schend hij zijn beroepsgeheim en word hij misschien in een rechtszaak getrokken.Misschien kun je hem mailen met de vraag wat hij er zo speciaal aan vond, desnoods met de penny opmerking dat je je best wil doen om het paard te helpen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:53

Ravottie18 schreef:
GabberGill schreef:

heb het nog nergens vermeld nee, omdat het op dit moment nog een heel wazige vlek is in mijn hoofd.. hem houden is geen optie omdat ik er gewoon echt bang van heb!
en verkopen is ook geen optie want wil het niet op mijn geweten hebben dat hij dit bij een ander doet, laat staan bij een kind!

Ik snap je helemaal is ook rot

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:58

Ravottie18 schreef:
GabberGill schreef:

Juridisch advies vragen! Echt, zorg dat je binnen de termijn van 6 maanden een juridisch onderbouwd schrijven naar de vorige eigenaren stuurt, stelt dat ze belangrijke informatie hebben achtergehouden over het paard, dat je meerdere getuigen hiervoor hebt en dat je bijv. het aankoopbedrag, minus de slachtopbrengst en medische kosten (en stallingskosten) vergoedt wilt hebben..... Laat ze er niet mee weg komen!

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:59

Ik vind zelfs dat je dit paard niet mag aanbieden aan een trainer.... Wellicht wil iemand zich er aan wagen maar ik zou dat niet willen hebben. Veel te gevaarlijk en een trainer is ook maar een mens... Dit is geen paard maar een roofdier. Die houd je niet, ook niet op een grote weide want ooit zal hij weer in handen komen met alle risico, nee geen risico meer een belofte. Natuurlijk is het sneu voor het paard maar in dit speciale geval vind ik mensenveiligheid veel belangrijker, hoe het dan ook is ontstaan. Je moet zelf afwegen of je een procedure wilt starten of slachten en een beetje geld terug krijgen. Beterschap en veel sterkte!