'aanduwen' met heftruck

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tess_84

Re: 'aanduwen' met heftruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:58

Sees, ja daar ben ik ook blij om :j De eerste keer toen ik Louna "voor het echt" moest laden, dus als we echt ergens naartoe moesten, heb ik mijn man het laten doen... Ik had zoveel zenuwen, dat ik bijna zeker was dat Louna het zou aanvoelen. En die liep mijn man dus gewoon zo achterna de trailer op...

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:33

Over het algemeen heb ik ervaren dat paarden die eigenlijk nog niks gewend zijn en alleen als veulen vervoerd zijn heel makkelijk de wagen opgaan. Zo uit de opfok, zo de wagen op en eigenlijk geen problemen met laden.

Paarden die een keer of wat achter een chauffeur hebben gehangen die niet kan rijden met levende have, dat zijn de paarden die moeilijk te laden zijn, zeker in combinatie met een onzekere begeleiding.

Dat hele traileroefenen is eigenlijk gewoon gebakken lucht, een paard die de wagen niet kent, loopt er over het algemeen zo op. Maar paarden die altijd er zo opgelopen hebben kunnen na een rit met een foute chauffeur zo de hakken in het zand zetten dat ze onmogelijk te laden meer zijn.

Het paard is het probleem over het algemeen ook niet, het is de chauffeur en de begeleider.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:42

Danzzz, dat ben ik niet helemaal met je eens. Wel dat stukje van prutsige chauffeurs. Maar ik ken ook een hoop paarden die het gewoon niet prettig vinden. Om een reden, te donker bv. Maar sluit lichamelijke ongemakken ook niet uit. Ik kom best wel eens bij mensen van wie het paard bv niet achteruit kan ivm hoge stijfheid en/of kreupelheid. Die gaan vaak ook de trailer niet op.

Ik vind trailerladen echt wel een hoge must. Maar watje je een paard leert is ook afhankelijk. Ik stuur mijn paarden graag los de trailer op. Dan kan ik blijven staan en de stang vast zetten. Maar dat is niet handig of nodig voor iemand die nooit alleen gaat.