Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EdkingEnzo schreef:Even een updateje. Ik had de oude eigenaresse en de mevrouw waar hij in training stond een berichtje gestuurd. Bij de oude eigenaresse had hij dit ook, maar waar hij daarna in training stond totaal niet. Ik kreeg net dan ook een filmpje waar ze zonder zadel zo op hem springen. Zonder ook maar een klein teken van spanning.
[ [url=m/3fkkgb.jpg]Afbeelding[/url] ]
DatBenIkNou schreef:Ik heb geen berichten terug gelezen van TS. Maar als je idd je vorige paard hebt verkocht vanwege angst, overgehouden aan een nare val, vraag ik me wel af waarom je dan kiest voor een jonge, gevoelige (toen nog)hengst eerlijk gezegd TS?
EdkingEnzo schreef:Mijn vader zegt net trouwens, dat ik misschien iemand moet zoeken waar we allebei bij in training kunnen. En dat ze dan evt wel mee willen betalen. Ik zei al, het blijft een gevoelig paard en zal (denk ik) altijd sterk reageren op de gevoelens van de ruiter. Ik moet het na zo'n training zelf weer gaan doen. Ik heb er nu geen plezier meer in, dus moet ik dat wel doen? Maar toch maakt het me ergens weer aan het twijfelen.
Ik wil zo graag lekker naar buiten en kunnen genieten.. Nu blijven mijn gedachtes maar gaan, wat als er dit gebeurt, wat als.. wat als...
Edit: Voor wie wil weten waar hij in training stond mag me een pb sturen. Ik kan me het echt niet voorstellen dat zij zoiets zouden doen. Echt niet
Sizzle schreef:Het is een ruin, als je daar een halve spuit tranquigel instopt hangt zijn fluit eruit.
Het is een kleine moeite om het te testen maar ik denk zelf eerder dat die doorrijstal gewoon ervaren zelfverzekerde ruiters heeft.
Het probleem is immers steeds groter geworden van enkel ril bij opstappen naar nu zelfs paniek aan de longe.
Verdoving werkt maar een paar uur.
Dat zijn de gevallen waar het paard bij verkoop braaf was en meteen de dag erna op 2 benen door de bak wandeld.
Bloed onderzoek is meer nuttig voor pijnstillende middelen aangezien die veel langer kunnen werken.
Varekaj schreef:Ik heb net de OP nog een keer gelezen, en er is iets wat me hier thuis ook al is opgevallen. De PRE van TS is het gedrag gaan vertonen na zijn castratie, klopt dat?
Sizzle schreef:Als ik de aanpak van TS genomen had kon ik nu ook niet meer opstappen (dat probleem heb ik al gehad na een paar weken vrij ivm nieuw zadel.
EdkingEnzo schreef:Dat is een goede vraag. Dat vraag ik mezelf ook afhij werd beschreven als super braaf, en dat was hij tijdens het proefrijden ook! Tja ik weet het eerlijk gezegd ook niet echt, en het is ook dom eigenlijk..
xyzutu2 schreef:Sizzle schreef:Als ik de aanpak van TS genomen had kon ik nu ook niet meer opstappen (dat probleem heb ik al gehad na een paar weken vrij ivm nieuw zadel.
Terugkijken is natuurlijk altijd makkelijk, maar hoe had jij dit probleem bij dit paard precies aangepakt, en welke 'fouten' had jij niet gemaakt?