) Succes met je keuzes maar ik hoop dat je dit topic en alle reacties niet koud laat liggen. Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
) Succes met je keuzes maar ik hoop dat je dit topic en alle reacties niet koud laat liggen. Gillbo schreef:Sorry maar ik vind het gewoon lachwekkend worden. Serieus je paard stilzetten om snoep te geven.
Ga alsjeblieft les nemen wat je doet maar wat en je kan echt geen paard opvoeden zo
Whaha moeite met voedingstoffen opnemen en een snoepje uit de mond laten vallen zijn 2 totaal verschillende dingen
Je fjord heeft waarschijnlijk geen/ minder tanden meer door zijn leeftijd, is hij al een nagekeken door een tandarts?
Echt ga er alsjeblieft iemand bijhalen die er verstand van heeft of ga geen jong paard opvoeden
Gillbo schreef:Sorry maar ik vind het gewoon lachwekkend worden. Serieus je paard stilzetten om snoep te geven.
Ga alsjeblieft les nemen wat je doet maar wat en je kan echt geen paard opvoeden zo
Whaha moeite met voedingstoffen opnemen en een snoepje uit de mond laten vallen zijn 2 totaal verschillende dingen
Je fjord heeft waarschijnlijk geen/ minder tanden meer door zijn leeftijd, is hij al een nagekeken door een tandarts?
Echt ga er alsjeblieft iemand bijhalen die er verstand van heeft of ga geen jong paard opvoeden

MaricoGraphy schreef:Ja omdat het momenteel niet anders kon (zie dat overigens wel véél vaker goed gaan). Je mag al blij zijn dat hij bij soortgenoten staat. Voor hetzelfde geld stond hij in een weide dichter bij mijn thuis maar zonder soortgenoten.
MaricoGraphy schreef:Omdat ik een klik voelde bij die jaarling. En dat is nu eenmaal mijn keuze.
MaricoGraphy schreef:Ik heb intussen wel genoeg tips gekregen. Topic mag gesloten worden er werd toch alleen negatief en aanvallend gereageerd. Maar zo zijn bokkers tegenwoordig heb ik ook in andere mensen hun topics gezien.
Altijd makkelijk de ander 'de schuld' te geven. En gevalletje alle bokkers over een kam scheren, want ik heb er een totaal andere mening over. En nee dit is geen persoonlijke aanval, maar je kunt er anders mee omgaan. MaricoGraphy schreef:Ik heb intussen wel genoeg tips gekregen. Topic mag gesloten worden er werd toch alleen negatief en aanvallend gereageerd. Maar zo zijn bokkers tegenwoordig heb ik ook in andere mensen hun topics gezien.
MaricoGraphy schreef:Ik accepteer echt wel hulp, maar de tips die gegeven worden zoals hem wegwuiven, of een zweep gebruiken hebben tot nu toe de situatie alleen verergerd. Naar de zweep Bokt hij ook, longeerzweep nog erger.
Hem weg wijzen ging gisteren wel. Maar nadien komt hij gewoon terug van zodra Harley bij mij blijft.
.

MaricoGraphy schreef:In doe wel wat met de tips heb toch ook een zweep mee in de wei genomen en dat hielp heel goed. Maar ja daar reageert dan niemand op.
Drifter schreef:Jouw valkuil nu gaat zijn dat als je ineens met een zweep in de wei jouw ruimte, en uiteindelijk de leiderschap gaat opeisen, zonder dat je paardentaal goed kunt interpreteren, je van de wal de sloot in gaat.
Niet elke stap in jouw richting gaat namelijk een verkeerde stap zijn, en als je ze allemaal wel als zodanig gaat behandelen, ga je dus ook een probleem krijgen.
Daarnaast, een paard kan dondersgoed door een masker heenkijken, en zal dus als jij je eventuele onzekerheid gaat 'overschreeuwen' met een zweep, nog steeds snappen dat jij onzeker bent.
Dit omdat wij mensen onbewust met onze lichaamstaal heel goed onze echte gevoelens laten zien.