gewoon zijn bij je paard, maar ik wordt verjaagd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: gewoon zijn bij je paard, maar ik wordt verjaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:50

Ah ohja dat excuses herken ik dat je fulltime werkt maar dan dat je geen teken/schildercursus zou kunnen volgen. Nouja dat was meer gebaseerd omdat je hoge bedragen vroeg voor je werken, maar dat moet je alsnog lekker zelf weten. Je bent nu met levende wezens bezig en als je niks veranderd levert dat gevaar voor de paarden als voor jouw op. Verder is het gewoon niet eerlijk tegenover de paarden als ze allemaal tegenstrijdige signalen krijgen. Dan moet je keuzes gaan maken, maar je hebt ervoor gekozen om een jonge hengst te nemen dan vind ik dat je verplicht bent hem te geven wat ie nodig heeft. En dat is niet heel veel snoepjes. ( ;) ) Succes met je keuzes maar ik hoop dat je dit topic en alle reacties niet koud laat liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 10:07

Gillbo schreef:
Sorry maar ik vind het gewoon lachwekkend worden. Serieus je paard stilzetten om snoep te geven.
Ga alsjeblieft les nemen wat je doet maar wat en je kan echt geen paard opvoeden zo

Whaha moeite met voedingstoffen opnemen en een snoepje uit de mond laten vallen zijn 2 totaal verschillende dingen
Je fjord heeft waarschijnlijk geen/ minder tanden meer door zijn leeftijd, is hij al een nagekeken door een tandarts?

Echt ga er alsjeblieft iemand bijhalen die er verstand van heeft of ga geen jong paard opvoeden

Inderdaad. Met Harley gaat het gegarandeerd vroeg of laat ook mis.
Ik durf te wedden dat je hem stilzet en dan naar hem toeloopt om hem het snoepje te geven?

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 10:13

Gillbo schreef:
Sorry maar ik vind het gewoon lachwekkend worden. Serieus je paard stilzetten om snoep te geven.
Ga alsjeblieft les nemen wat je doet maar wat en je kan echt geen paard opvoeden zo

Whaha moeite met voedingstoffen opnemen en een snoepje uit de mond laten vallen zijn 2 totaal verschillende dingen
Je fjord heeft waarschijnlijk geen/ minder tanden meer door zijn leeftijd, is hij al een nagekeken door een tandarts?

Echt ga er alsjeblieft iemand bijhalen die er verstand van heeft of ga geen jong paard opvoeden

hier ben ik het helemaal mee eens..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 12:23

De tanden van de fjord alsook die van de haf zijn vorige maand nagekeken geweest. Die van de fjord waren in orde die van de haf hebben ze moeten bijwerken en daar komen ze nog een 2e keer voor terug omdat zijn tanden echt scheef waren.
Dit was ook alleen omdat ik gezien had dat de haf scheve tanden heeft en ik dus voorstelde om ernaar te laten kijken door de tandarts. Anders had de eigenaar dit nooit zelf laten doen en dat wil dus zeggen dat er in de 20 jaar dat ze de haf hebben nog nooit eerder naar het gebit gekeken was.

Ik weet dat ik over een paar maanden ook naar de tandarts moet bellen voor harley zijn tanden te laten controleren.
over 4 maanden is hij 2 jaar. Ik heb gelezen dat vanaf 2,5 jaar de tanden elke 6 mnd moeten worden gecontroleerd tot hij 5 jaar is. En vanaf 6 jaar moeten ze jaarlijks gecontroleerd worden.

indien iemand nog interessante documentatie heeft mag die dit altijd via pb doorsturen of via mail (te verkrijgen via pb)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:29

staat Harley overigens bij 2 oude paarden? Niet bij een leeftijdsgenootje?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 12:40

Ja omdat het momenteel niet anders kon (zie dat overigens wel véél vaker goed gaan). Je mag al blij zijn dat hij bij soortgenoten staat. Voor hetzelfde geld stond hij in een weide dichter bij mijn thuis maar zonder soortgenoten.

En trouwens daar gaat dit topic ook helemaal niet over :n

Als hij gecastreerd is kan de 10 jarige merrie ook nog bij de kudde komen te staan. Dan gaat de groep weer even verstoord worden maar dat komt goed, heb er vertrouwen in.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 21-03-15 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:42

MaricoGraphy schreef:
Ja omdat het momenteel niet anders kon (zie dat overigens wel véél vaker goed gaan). Je mag al blij zijn dat hij bij soortgenoten staat. Voor hetzelfde geld stond hij in een weide dichter bij mijn thuis maar zonder soortgenoten.

Serieus? Dus omdat je het nog slechter had kunnen doen verdien je nu een lintje?

Kan iemand alsjeblieft m'n broek ophijsen want hier zakt m'n broek echt van af. Waarom ben je aan een veulen begonnen... Behalve dat ie zo lekker goedkoop was..

Jij ziet in al je eigen acties iets vreselijks positiefs, maar je 'kudde' spiegelt toch iets heel anders...

Een gemengde kudde kan absoluut heel goed gaan. Maar Harley is nog geen 2 en de twee andere paarden zijn oude chagerijnen. Met wie moet Harley spelen dan? Met een oude Fjord of haf?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-03-15 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 12:44

Omdat ik een klik voelde bij die jaarling. En dat is nu eenmaal mijn keuze.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:45

Meen je dat nou? Je hebt 2 maanden geleden een paardje gekocht dat blij mag wezen dat hij bij 2 oude knarren in de wei staat want het kan altijd erger
Misschien had je van te voren na moeten denken waar je aan begon. Je koop een 2jarige hengst die je zelf niet kan opvoeden omdat je, zo blijkt uit je eerdere reacties, geen idee hebt wat je moet doen, je hebt weinig tijd omdat je veel werkt. Ik houd echt mijn hart vast want Harley krijgt van jou geen duidelijke opvoeding en leert ook niet hoe hij paard kan zijn met leeftijdsgenootjes.

Succes en wees voorzichtig
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 21-03-15 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:46

MaricoGraphy schreef:
Omdat ik een klik voelde bij die jaarling. En dat is nu eenmaal mijn keuze.

Had harley daar ook een keuze in? Dat het jouw keuze is kan best.. Maar verdiep je op z'n minst in het gedrag en poeder niet alles af met 'op internet heb ik gelezen dat..'

Er staat wel meer onzin op internet.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:02

Je hebt met die fjord en de haf ook al zo veel problemen gehad, dat ik niet snap waarom je het überhaupt een goed idee vond om zelf een paard te kopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:05

We hoeven ts niet aan te vallen omdat ze een hengst heeft gekocht en imo kan het prima dat hij bij twee oude knarren staat ipv alleen, dat is altijd fout. Echter, de merrie er bij zou al een stuk verbeteren dus castreren want daarnaa duurt het nog even voor hij onvruchtbaar is. Ts, maak gewoon maandag direct een afspraak met de dierenarts dus geen sms je maar bellen en afspreken. Een hengst of merrie of ruin maakt niet veel uit als ze maar in handen van bekwame mensen komen en helaas versta jij de paardentaal nog lang niet goed genoeg. laat Harley zsm castreren en dan kunnen zijn mede weidegenoten hem prima opvoeden. Ik ga er absoluut van uit dat je het beste met hem voor hebt maar luister dan naar de vele tips die hier gegeven zijn. Harley is niet al te groot maar ook een kleinere hengst kan je flink te pakken nemen. En met snoep de weide in, niet doen. Ik heb als meisje van negen ooit een driejarige New Forrest hengst van mijn vader gekregen, vond hij een leuk dier. Ik als brave penny elke dag naar hem toe en een klontje geven, tot ik een keer geen klontje had en gewoon stond te kriebelen. Een half uur later lag ik op de eerste hulp met een giga wond en ontwrichte schouder, vanuit het niets heeft hij me gegrepen. Pony verkocht want dat kon niet natuurlijk, beest was vals. Niets van dat alles, hij ging gewoon op zijn strepen staan en maakte me duidelijk dat hij het klontje wilde. Vanuit die ervaringen kan ik je dus absoluut aanraden om hem te ruinen en niet met snoepjes te werken want ook een merrie of ruin zullen je pakken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:38

Moderatoropmerking:
Hierbij het vriendelijke verzoek om beleefd en respectvol te reageren op TS. Leg inhoudelijk uit waarom zaken beter anders gedaan kunnen worden in plaats van TS negatief en persoonlijk te bejegenen. Of anders gezegd, blijf discussiëren op de bal en niet op de man! Dat is nergens voor nodig en maakt de boodschap voor TS ook niet duidelijker. Daarnaast is het ook niet nodig om maar eindeloos bepaalde "not done" handelingen richting de hengst te blijven herhalen. De boodschap dat anders omgegaan kan worden met snoep beloon gedrag lijkt me inmiddels wel duidelijk. Graag notie hiervan nemen want we zouden het erg jammer vinden als we posts moeten gaan verwijderen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 14:10

Moderatoropmerking:
Een aantal possts verwijderd met daarbij het vriendelijke verzoek om ontopic te blijven reageren. De vraagstelling is van TS: "hoe kan ik bij mijn paard zijn zonder verjaagd te worden" zie openingspost.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 15:34

Ik heb intussen wel genoeg tips gekregen. Topic mag gesloten worden er werd toch alleen negatief en aanvallend gereageerd. Maar zo zijn bokkers tegenwoordig heb ik ook in andere mensen hun topics gezien.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:38

Had jij een paar weken geleden niet ook al een topic met dit probleem ??
Ik zou je pony uit de wei halen als je met hem bezig gaat . Zet hem op n ander stukje en ga daar lekker zitten zijn met e pony .
Als de haflinger met boze verjaag intenties op je af komt geef je hem een rotknal ...

Ga aub niet zitten zijn in de groep in de weide , blijkbaar kun je dat niet nu

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:26

Ik denk dat de mensen hier eerder zo reageren uit bezorgdheid omdat de kans zeker aanwezig is dat er ongelukken gaan gebeuren door de manier waarop je bezig bent

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:41

MaricoGraphy schreef:
Ik heb intussen wel genoeg tips gekregen. Topic mag gesloten worden er werd toch alleen negatief en aanvallend gereageerd. Maar zo zijn bokkers tegenwoordig heb ik ook in andere mensen hun topics gezien.

En bedankt :)

Heb tijd in gestoken om uit te leggen en zo ook een hoop andere bokkers en je vat het zelf alleen maar negatief op, ipv dat je zegt dat je wat met de tips gaat doen. -O- Altijd makkelijk de ander 'de schuld' te geven. En gevalletje alle bokkers over een kam scheren, want ik heb er een totaal andere mening over. En nee dit is geen persoonlijke aanval, maar je kunt er anders mee omgaan.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:25

MaricoGraphy schreef:

Klopt, Bokkers kunnen soms wat hard overkomen. Wat wel zou helpen is als je ingaat op de tips die gegeven worden. Anders lijkt het alsof wat er gezegd wordt, niet doorkomt en dus wordt het herhaald en herhaald en herhaald en worden de reacties negatiever omdat er niet ingegaan wordt op de tips. Waardoor het lijkt alsof je nergens iets mee doet.

Dus misschien een idee voor een eventueel volgend topic: geef aan met welke tips je wel en niet wat doet. Je hoeft niet met alle tips wat te doen, maar geef dan even aan dat dat voor jou niet de manier is of niet werkt oid. Hoeven die tips ook niet herhaald te worden ;)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 18:31

In doe wel wat met de tips heb toch ook een zweep mee in de wei genomen en dat hielp heel goed. Maar ja daar reageert dan niemand op.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:38

MaricoGraphy schreef:
Ik accepteer echt wel hulp, maar de tips die gegeven worden zoals hem wegwuiven, of een zweep gebruiken hebben tot nu toe de situatie alleen verergerd. Naar de zweep Bokt hij ook, longeerzweep nog erger.
Hem weg wijzen ging gisteren wel. Maar nadien komt hij gewoon terug van zodra Harley bij mij blijft.

.

Omdat je ook bovenstaand bericht hebt geplaatst denken mensen wellicht dat je niets met de tips doet ;)

Ik heb het topic meegelezen en je krijgt echt alleen mar goede tips. Gebruik ze. Voel je niet aangevallen, maar leer er van. je hebt gewoon weinig kennis en ervaring, accepteer dat en leer van de reacties.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 18:55

Ik voel me aangevallen door de manier waarop er reacties komen. En dan nog blijven er ook veel oftopic gaan zoals de castratie van de hengst. Zijn keuzes die ik moet maken, niet jullie denk ik zo.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:02

MaricoGraphy schreef:
In doe wel wat met de tips heb toch ook een zweep mee in de wei genomen en dat hielp heel goed. Maar ja daar reageert dan niemand op.

Daar hebben wel degelijk een heleboel mensen op gereageerd, ook met tips, waaronder ik, ik quote even..
Drifter schreef:
Jouw valkuil nu gaat zijn dat als je ineens met een zweep in de wei jouw ruimte, en uiteindelijk de leiderschap gaat opeisen, zonder dat je paardentaal goed kunt interpreteren, je van de wal de sloot in gaat.
Niet elke stap in jouw richting gaat namelijk een verkeerde stap zijn, en als je ze allemaal wel als zodanig gaat behandelen, ga je dus ook een probleem krijgen.
Daarnaast, een paard kan dondersgoed door een masker heenkijken, en zal dus als jij je eventuele onzekerheid gaat 'overschreeuwen' met een zweep, nog steeds snappen dat jij onzeker bent.
Dit omdat wij mensen onbewust met onze lichaamstaal heel goed onze echte gevoelens laten zien.

Verder snap ik dat er een aantal onaangename reacties verwijderd zijn, de reacties die er hier nog staan zijn misschien niet fijn om te horen, maar wel de waarheid.
Het is aan jou om je aangevallen te voelen en het goede advies te negeren, of over je eigen trots heen te stappen en de keuze te maken om het advies aan te nemen zodat je de situatie kunt veranderen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:21

beter hier te worden aangevallen dan straks door je eigen paarden

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 19:27

Niet elke stap in mijn richting Interpreteer ik als een verkeerde. Ik let nu tevens ook veel meer op zijn manier van naar me toe lopen. Op de stand van zijn oren, zijn houding en de blik in de ogen. Want hij kan heel lief kijken als hij dat wil hoor.

Hafje is niet mijn eigen paard en zet hem liever gewoon op rust in de wei. Dan met hem bezig te zijn. Maar de da zegt dat hij te dik is en moet ik hem dus longeren of rijden.