Bowen schreef:unihorses schreef:en het omzetten van betekenissen van woorden naar jou zin is je vak of niet?
ik heb namelijk een andere definitie van corrigeren, en straffen, en zeker ook van boos worden, boos hoeft niet negatief te zijn!
Dat is niet het omzetten van betekenissen, dat is juist op de juiste manier gebruik maken van definitie's.
Boos is altijd negatief, dat je je niet gelijk geheel laat gaan in die boosheid is een goed iets, maar dat maakt het nog niet positief.
Voor mij is boos niet kalm, ook al ga je er niet op los meppen. Bij welke opvoeding dan ook is kalm zijn wat mij betreft essentieel. Kalm, ontspannen en met geduld.
Voor mij is een leider zijn dan ook iemand proberen te zijn die graag gevolgt wordt, degene met het plan, met rust en rede, iemand om je veilig bij te voelen, iemand die je stimuleerd om het beste uit jezelf te halen, die met begrip en vooral weer die kalmte reageert.
Als ik mijn eigen emotie's al niet kan beheersen, hoe kan ik dat dan van het dier vragen die ik wat wil leren of waarvan ik het gedrag wil aanpassen?
Ook al hou ik die emotie in mijn eigen vel, leef ik dat niet uit, het dier zal het opmerken en erop reageren. Hoe emotioneler het dier, hoe belangerijker dat ik die rots in de branding ben. Dat punt van rust die uitnodigt naar die kalme staat.
ik kan, terwijl ik kalm ben nog steeds boos zijn... maar een ander zou dit streng kunnen vinden.
en het omzetten van betekenissen van woorden naar jou zin is je vak of niet?