wanneer werd je voor het eerst echt boos op je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:37

Er komen hier wel echt geweldige dingen voorbij :')

Ik ben zo gauw ik me kan herrineren nooit echt boos geworden. Wel dat ik zoiets had van 'hoe haal je het in je hoofd?!' en dan extreem duidelijk maken dat het niet kan. Bijvoorbeeld met bijten/trappen/steigeren, dan maak ik, desnoods met grof geweld }> , toch wel even duidelijk dat dat niet de bedoeling is. Meestal zijn dat van die 1 keer nooit meer dingen dus om er dan echt boos om te worden nou nee.

1 keer was ik met m'n verzorgpaard een poging tot vrijheidsdressuur aan het doen. Dat paard heeft nogal een typisch karakter, maar dat terzijde:P. Ik gaf het commando om achteruit te gaan, slaat het paard ineens z'n been uit en raakte het mij, niet hard maar zoiets wil je gewoon niet hebben. Ik had toevallig een zweepje in m'n hand dus dat was: Pats! En daar was het paard het niet helemaal mee eens, dus ging ie steigeren.... Nou weet dit paard prima wat wel en wat niet kan hoor, meestal accepteert hij ook wel de straf als ie iets doet wat niet mag, maar deze keer wat het iets té en toen kreeg ik reactie :+

Rubinhio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:31

Toen ik doorkreeg dat ze bewust mijn tenen op zocht om er op te staan, maar daar heb ik mij niet boos over geuit naar haar toe, maar ik zorgde vanaf toen dat ik constant op moest letten en als ze dan weer zocht, een klein rukje aan het touw :')

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:08

mie123gie schreef:
unihorses schreef:
toen ik meneer achter in de politieauto op kon halen... :x

hoe krijgt ie dat voor elkaar? :+

ontsnappen ( nou... misschien losgelaten )
wat er dus ook voor gezorgd heeft dat wij als contactnummer bij de politie liggen, voor als er een paard in de buurt van ons los loopt.. fijn

Joellex

Re: wanneer werd je voor het eerst echt boos op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:53

Toen mijn pony gericht naar me begon te bokken. Dat heeft hij maar 1 keer geprobeerd, toen ik boos ben geworden is het niet meer voorgekomen

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:56

Ik heb sowieso een paard met een gebruiksaanwijzing en ben niet zo snel boos op dr, omdat ze dan snel in de stress schiet.
Maar laatst was ze me gewoon aan het pletten tussen haarzelf en de muur, niet met kwade bedoeling, maar gewoon zomaar :+
Gewoon tegen dr kont aanduwen wilde niet en na 100 keer lief vragen is bij mij ook de maat vol, dus die was niet zo blij met me :Y)

ladyratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:10

Ik ben maar één keer echt woedend geweest op mijn paard, ik had haar net. Ze had de vervelende gewoonte om tegen je aan te schuren. Ik was het al aan het afleren toen ze het bij mijn dochtertje deed die echt geplet werd tussen paard en muur. Toen heb ik haar echt een flinke schop gegeven ( paard hè niet mijn dochtertje :D ). Daarna liet ze het wel uit haar hoofd.

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:39

ik ben voor het eerst echt boos geworden toen me pony besloot dat stroomdraden bestonden om kapot te maken elke week trok ze er wel weer eentje kapot en als je dan ging rijden rende ze er gewoon onderdoor en dan zat je zelf helemaal vast en verwikkeld in het draad dus ook wel best gevaarlijk ;(

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:00

Verawieke schreef:
Wat je kan doen als je een longeerbak hebt, rondjes laten galloperen (zonder longeerlijn) en door de bak heen jagen. Als hij niet meer springt of bokt, gewoon door laten galloperen ookal is hij bezweet. zodra hij met zijn hoofd begint te zakken en in handgallop over gaat zou hij moeten gaan knabbelen dan ga je stil staan, met de rug naar hem toe. Nu zou hij naar je toe moeten komen en niet meer vervelend oeten doen. Maar het kan soms wel een uur duren als je echt een kreng hebt.

Voor heel Bokt over haar heen komt, ik heb haar gePBt en ze zit maar gewoon wat 'dom te doen' wat ze grappig vindt. Ze voert JUs dus niet zelf uit. Waarom ze dit (gevaarlijke) advies dan geeft, tsja, vergeef het haar maar.
Niet op letten dus en vooral niks mee doen zonder professionele ervaring!

Ontopic & edit: ik ben een keer boos geworden op een paard van de manege, dier beet de hele tijd gericht als ik het zadel oplegde. Wist ik veel dat die pony dat uit zelfverdediging deed, er werd niet zo goed voor de dieren gezorgd en het zadel lag echt beroerd. Sorry paardje -O-.

En een keer op een ander paard, omdat ze constant mijn voet tussen haar buik en de bakrand opsloot. Deed nogal pijn, maar wederom kon het arme ding er niks aan doen, was puur scheef.

FleurVerona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:55

Als verstandige ruiter probeer ik niet boos te worden op mijn paard, met de nadruk op probeer :P Nee hoor, ik kan onder het rijden wel eens geïriteerd raken en dan praat ik gewoon boos tegen haar, verder ben ik meestal juist te lief. Daarnaast schrikt ze zich meteen dood als ik boos doe, want ze is nogal gevoelig.

Yvettee93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:24

nou, het was een new forest pony op een handelstal en ze deed alles super braaf. Dus ik ga lekker met haar galloperen en ineens zette ze hem op de rem en bokt. Waardoor ik er voorover afval. Oke, no big deal. Wil ik er daarna opstappen krijg ik ineens een trap mijn kant op. Ja, toen was ik niet helemaal blij ;p

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:26

Ja ben boos geweest en ja heb een mep uitgedeeld uit reflex.
Ik had een snoeptrommeltje en die ging niet snel genoeg open voor meneer en toen beet ie in mijn onderarm. Je weet wel, zo'n venijnige met net het velletje ertussen.
Tja, toen kreeg ie een lel en geen snoepje.
Ben daarna weggelopen want mijn woede zakte niet meteen helaas (moeilijk hoor dat energiedingetje goed onder de knie krijgen). Daarna alsnog snoepje gegeven en net gedaan of er niets gebeurd was met een kloppende arm en in mijn achterhoofd het telefoonnummer van de slager ;)

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:51

Vandaag, ze ging heel de tijd stil staan en wilde echt niet mee. Klap op der kont werkte maar voor 1 meter

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:12

Enphalu schreef:
Net nog. Wij hebben een Ardenner (Sinta), welshje (Lieve) en sinds 2,5 weken een KWPN(Pumpkin) erbij. Ze stonden net met zn 3en in de wei, Pumpkin had al een vliegendeken op en is heel beschermend naar Lieve en doet net of het haar veulen is. Het ging goed, tot we net een vliegendeken op gingen doen bij Sinta. We hadden net alles vast zitten en toen kwam Pumpkin er ineens aangerend, ze had haar oren naar achteren en dr mond open. Dus ik liet Sinta snel los, zodat ze weg kon rennen. Ik denk dat ze bijna een halfuur rond hebben gerend? Pumpkin viel Sinta steeds aan en wij kregen ze niet uit elkaar. Daarna stond Pumpkin achter in de wei en Sinta stond bij de poort, dus mijn moeder had Sinta uit de wei gehaald. Maar toen ik de poort dicht aan het doen was, kwam ze ook ineens op mij afgerend, ze deed hetzelfde als bij Sinta. Ik heb toen snel een stok gepakt die daar lag en daarmee heb ik dr geslagen om haar weg te houden.

Nu staat Sinta in de stal en ik heb nog nooit een paard zo zien zweten.. :( ze kreeg ook bijna geen adem. Toen was ik wel heeel erg boos..

Raar paard die Pumpkin

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:17

Ik ben werkelijk nog nooit kwaad geworden op Cheyenne en ik heb haar al van veulen. Ze is nu bijna 13 al...
Ik ben nu echt aan het denken aan iets maar er schiet me gewoon niets te binnen :+
Mijn andere paarden echter krijgen van tijd tot tijd wel eens een tik hoor of een schop als ze het er echt naar maken maar Cheyenne is een engeltje.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:22

unihorses schreef:

Hoe heeft ie dat voor elkaar gekregen

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:24

mie123gie schreef:
unihorses schreef:

hoe krijgt ie dat voor elkaar? :+

oh woeps met mijn reactie

sennaxkoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:24

toen een pony op de manege geen zin had op te rijden was i op stal al vervelend en toen we gingen rijden ging i langs de bak rand schuren dat dee zoveel pijn en me been lag open en toen was ik echt boos en zat -:(-

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:39

sennaxkoos schreef:
toen een pony op de manege geen zin had op te rijden was i op stal al vervelend en toen we gingen rijden ging i langs de bak rand schuren dat dee zoveel pijn en me been lag open en toen was ik echt boos en zat -:(-

Pijnlijk.

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 01:10

tabaflab schreef:
Enphalu schreef:
Net nog. Wij hebben een Ardenner (Sinta), welshje (Lieve) en sinds 2,5 weken een KWPN(Pumpkin) erbij. Ze stonden net met zn 3en in de wei, Pumpkin had al een vliegendeken op en is heel beschermend naar Lieve en doet net of het haar veulen is. Het ging goed, tot we net een vliegendeken op gingen doen bij Sinta. We hadden net alles vast zitten en toen kwam Pumpkin er ineens aangerend, ze had haar oren naar achteren en dr mond open. Dus ik liet Sinta snel los, zodat ze weg kon rennen. Ik denk dat ze bijna een halfuur rond hebben gerend? Pumpkin viel Sinta steeds aan en wij kregen ze niet uit elkaar. Daarna stond Pumpkin achter in de wei en Sinta stond bij de poort, dus mijn moeder had Sinta uit de wei gehaald. Maar toen ik de poort dicht aan het doen was, kwam ze ook ineens op mij afgerend, ze deed hetzelfde als bij Sinta. Ik heb toen snel een stok gepakt die daar lag en daarmee heb ik dr geslagen om haar weg te houden.

Nu staat Sinta in de stal en ik heb nog nooit een paard zo zien zweten.. :( ze kreeg ook bijna geen adem. Toen was ik wel heeel erg boos..

Raar paard die Pumpkin

inderdaad. :j
maar verder is ze wel heel lief

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 01:35

Toen het afgelopen winter verschrikkelijk koud was. :brr:

Mijn paard stond wild en ongeduldig in de bak die stijf bevroren was, en waarin ik hem dus niet lekker uit zijn dak kon laten gaan. Ik had in de ijzige kou zijn stal uitgemest zodat meneer een lekker warm stalletje had voor de nacht.
Hij wou zo graag naar stal dat hij me meesleurde.. ik dacht hem nog om te kunnen trekken, maar hij zwiepte zijn hoofd ineens van mij af waardoor het halstertouw door mijn handen gleed (nou ja, meer brandde) en hij jolig bokkend zijn achterhoefje tegen mijn kin aan parkeerde.. -O-

Het gevolg: uren in het ziekenhuis met mijn nek vastgezet naar het plafond staren. Ik had een whiplash. Twee weken alleen maar geslapen, en ik heb voor het eerst in mijn leven 2 dagen geen paard willen zien :o

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 01:50

Ik ben 1 keer echt boos geworden, op een manegepony. Ze stonden op een rijtje aan de muur om opgezadeld te worden voor een les, toen eentje, een grote E, zich lostrok en een a-pony aanviel. Die stond nog wel vast en kon dus niet wegkomen van meneer's tanden. Ik stond toevallig in de buurt, en dat heeft 'ie geweten :Y) ik heb 'm geschopt waar ik 'm raken kon, gemept met een halstertouw en echt ieder scheldwoord dat ik ken naar z'n kop geslingerd. Vervolgens heb ik 'm naast het a'tje gezet, en hij durfde nog geen oor meer naar achter te leggen, zo erg was 'ie geschrokken van mijn reactie. Hij kon nog wel eens dominant zijn op de wei, maar ik hoefde vanaf toen maar naar hem te kijken en hij werd een mak lammetje.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 03:34

Echt de eerste keer kan ik me niet herinneren, maar vorige week wel echt even heel boos geworden.. was bezig in de stal van paard lief terwijl ze hooi stond te eten, ik moest een paar keer voor haar langs, dan hoef ik alleen een klopje op haar borst te geven en dan doet ze braaf haar hoofd omhoog zodat ik er langs kan.. tot ze besloot dat ze d'r hooi belangrijker vond en ze geeft me zo een kopstoot %)
Dat deed echt verschrikkelijk zeer en ze kreeg ook gelijk een schreeuw en een harde mep terug, ik heb haar uit staan schelden! Ze kan het ook niet helpen dat ze een lompe tuthola is maar ze moet gewoon opletten als ik bezig ben.. gelukkig is ze zeer goed opgevoed en weet ze na de ene mep ook gelijk dat het klaar is.
Een vorige maand ook heeeuuuuul boos geworden op een pony die probeerde een andere pony te trappen die we uit het land aan het halen waren, maar ik plaats daarvan raakte ze de hand van het meisje dat mee liep.. die heb ik ook een flinke stomp verkocht toen ^)

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 09:59

karin_gracia schreef:

Mijn paard stond wild en ongeduldig in de bak die stijf bevroren was, en waarin ik hem dus niet lekker uit zijn dak kon laten gaan. Ik had in de ijzige kou zijn stal uitgemest zodat meneer een lekker warm stalletje had voor de nacht.
Hij wou zo graag naar stal dat hij me meesleurde.. ik dacht hem nog om te kunnen trekken, maar hij zwiepte zijn hoofd ineens van mij af waardoor het halstertouw door mijn handen gleed (nou ja, meer brandde) en hij jolig bokkend zijn achterhoefje tegen mijn kin aan parkeerde.. -O-

Het gevolg: uren in het ziekenhuis met mijn nek vastgezet naar het plafond staren. Ik had een whiplash. Twee weken alleen maar geslapen, en ik heb voor het eerst in mijn leven 2 dagen geen paard willen zien :o

Jeetje dat is niet best! Heb je er lang last van gehad

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:49

Toen meneer Cupido in de pubertijd zat en hij opeens dacht hey ik kan ook over jou heen :')
1x keer goed kwaad geworden en hij deed het nooit weer. -_- ach ja shetlanders zucht. Man dat deed me toch zeer o.o

Verder ben ik eigenlijk best geduldig maar zeker consequent ik ben opgevoed met een opstandige shet dus tja je leert veel van ze. Ze moeten echt wat geks doen willen ze mij kwaad maken. :') zoals over je heen walsen bijvoorbeeld.

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 01:19

jwl schreef:
karin_gracia schreef:

Jeetje dat is niet best! Heb je er lang last van gehad

Nee, het is echt heel naar. Ik hoop dat niemand dit ooit krijgt.. Een ongeluk zit in een klein hoekje!

Ik kon mijn hoofd helemaal niet meer bewegen, ik zag dubbel als ik moe werd en kon mezelf niet eens meer uit en aan kleden. Het is begin februari gebeurd, maar ik heb er nog steeds veel last van. Stijve nek, bulten op mijn spieren en ik kan weinig kracht zetten. Ik kan nog steeds niet normaal paardrijden. Echt heel naar, want ik was altijd erg actief, nu kan ik niks doen zonder een zeurende pijn of dat er iets vastschiet in mijn rug.

Ik heb mijn paard toen voor valentijnsdag maar een hengstenkettingkado gegeven :Y)