Help! Valse pony gekocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 17:01

aeolusnr1 schreef:
Je blijkt hier lukraak wel een paar dingen te vertellen, maar er zijn er al meerdere die hier al aangeven waar blijft je antwoord ?
En idd ik heb jou een heel eerlijk voorstel gedaan , en heb ook hier op het forum jou info gegeven, maar daar reageer je idd ook niet op.
Ik weet niet wat je eigenlijk wil bereiken met op deze manier met jouw vraag hier te stellen, je wil eigenlijk duidelijk geen hulp, denk ik toch.
Naar mijn mening is dit gewoon een soort reltopic, het is je wat dat betreft zeker leuk gelukt.
Maar een paardje na zo'n korte tijd al afschrijven als echt onhandelbaar, nee dit is gewoon onzin.

Mijn antwoord: HET DIER GAAT DE DEUR UIT! Dat was nog niet zo tijdens het openen van het topic, maar dat besluit is nu wel genomen, na het voorval met de kleine meid. Deze voortgang is ook duidelijk en helder gecommuniceerd hier in het topic. Ik heb dus niets meer aan hulp zoals door jou aangeboden, dat zo zonde zijn van onze beider tijd. Hoe aardig, behulpzaam of goed bedoeld ook.
Een reltopic? Nooit mijn bedoeling geweest, zoals al een keer eerder vermeld. Als ik weer relle ga ik wel op kickboksen. De enige reden dat ik nu nog reageer in het topic is om de oprecht gentresseeerde mensen, die alles lezen en vanaf begin meeleven, op de hoogte te houden van de voortgang van de situatie.
Ik hoop dat ik nu duidelijk antwoord heb gegeven op je vraag en ik moet je teleurstellen dat dit geen reltopic is. Als je wilt rellen verwijs ik je naar een van de velen topics op het forum over 8-jarige meisjes die stoere hengsten van 2 zadelmak maken.
Goedemiddag!

xroosx1e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:01

"stille meelezer"
ehh TS.. ik kan geen advertentie op marktplaats vinden.... ??

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 17:02

xroosx1e schreef:
"stille meelezer"
ehh TS.. ik kan geen advertentie op marktplaats vinden.... ??

Ow. Ook niet me pt de trefwoorden die ik net noemde?

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 17:04

aeolusnr1 schreef:
Je blijkt hier lukraak wel een paar dingen te vertellen, maar er zijn er al meerdere die hier al aangeven waar blijft je antwoord ?
En idd ik heb jou een heel eerlijk voorstel gedaan , en heb ook hier op het forum jou info gegeven, maar daar reageer je idd ook niet op.
Ik weet niet wat je eigenlijk wil bereiken met op deze manier met jouw vraag hier te stellen, je wil eigenlijk duidelijk geen hulp, denk ik toch.
Naar mijn mening is dit gewoon een soort reltopic, het is je wat dat betreft zeker leuk gelukt.
Maar een paardje na zo'n korte tijd al afschrijven als echt onhandelbaar, nee dit is gewoon onzin.

Ow, ik heb trouwens wel gereageerd op je vorige bericht. Ik heb het uitgeplozen en op bijna alles antwoord gegeven behalve op je voorste tot hulp. Heb het nog even nagelezen... :)

xroosx1e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:04

laat maar.. kvind het toch egt zielig voor jou en je pony.. Hij ziet er egt gaaf uit!!!

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 17:05

xroosx1e schreef:
laat maar.. kvind het toch egt zielig voor jou en je pony.. Hij ziet er egt gaaf uit!!!

Even zoeken op shetlander 6 jaar, dan zou je hem moeten vinden! :j

alleirbag

Re: Help! Valse pony gekocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 17:06

In plaats van jaar moet je ruin gebruiken,
Dus shetlander 6 ruin

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:06

Ik heb haar al de link gegeven Tamara :)
Ik weet zeker dat zich een leuke eigenaar zal vinden,laat je niet gek maken hiero hoor. :(:)

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:10

"Ik kruip even onder mijn meelees steen vandaan"
Tamara wat een mooie pony zeg, snap dat je er voor viel.. Ergens wil ik zelfs de uitdaging wel aan, alleen zal daar vanuit thuis even een groen licht voor gegeven moet worden ivm voeren (dat doet mijn moeder en die moet er dus ook achter staan). Ook zit ik dan met mijn eigen shetlander hengst, maar ga wel even voor je informeren, al niet voor mij als bij een ander ;)!

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 17:12

Donkim schreef:
"Ik kruip even onder mijn meelees steen vandaan"
Tamara wat een mooie pony zeg, snap dat je er voor viel.. Ergens wil ik zelfs de uitdaging wel aan, alleen zal daar vanuit thuis even een groen licht voor gegeven moet worden ivm voeren (dat doet mijn moeder en die moet er dus ook achter staan). Ook zit ik dan met mijn eigen shetlander hengst, maar ga wel even voor je informeren, al niet voor mij als bij een ander ;)!

Dank je wel voor je fijne reactie!

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 17:13

funnyhorses schreef:
Ik heb haar al de link gegeven Tamara :)
Ik weet zeker dat zich een leuke eigenaar zal vinden,laat je niet gek maken hiero hoor. :(:)

Dank je wel voor je fijne reactie!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:13

De pony heeft vast nog veel hengstenstreken in zich,zou denk ik niet slim zijn om hem bij merries te zetten?

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:17

Hengstenstreken vind ik dit niet meer bepaald.. Mijn hengsten of de dekhengsten waarmee ik werk hoeven dit niet te flikken, absoluut niet! Heb het idee dat er wat meer achter zal zitten dan dat.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:20

Donkim schreef:
Hengstenstreken vind ik dit niet meer bepaald.. Mijn hengsten of de dekhengsten waarmee ik werk hoeven dit niet te flikken, absoluut niet! Heb het idee dat er wat meer achter zal zitten dan dat.

Nee ik bedoel naar merrie's toe!
Dat ie ze wil bespringen enzo :)

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:33

Ik geef gelijk toe. Ik heb niet alles gelezen, wel jouw berichten. Ik heb er wel een beetje een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant vind ik het super dat je het beestje bij iemand anders nog een kans wil geven. Aan de andere kant ben je niet bang dat het straks echt fout gaat. Als hij al compleet out of the blue je nichtje die je op je arm vasthoud en op grote afstand al aanvalt. Hoever moet het komen. Zou het misschien toch niet eerlijker zijn om hem in te laten slapen of naar de slacht? Helaas belanden bij de slacht ook shetten die niks mankeren en wel heel braaf zijn. Het beestje is overduidelijk niet happy en ik betwijfel of ie dat ooit wel zal worden. Ik vraag me af of er niet iets mis is in zijn koppie. Nogmaals ik ben er geen voorstander van om een dier zomaar van zijn leven te beroven, echter in dit geval lijkt het mij beter. Ook dit is een vorm van je verantwoording nemen.

Dit alles is absoluut niet aanvallend bedoeld. Ik hoop toch een reactie hierop van je te krijgen. Ga je voor een nieuwe eigenaar vind ik dat net zo goed. Kies je voor bovenstaande optie, ook goed. of laat hem lekker oud worden in je wei en verwacht verder helemaal niks voor hem. Al ben ik bang dat dat ook geen optie is ivm het zomaar aanvallen. Wat zei je dierenarts en die holistische arts hierover? Sorry als ik daar overheen heb gelezen.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:44

Is het geen idee om de pony naar een paardenopvang te brengen? Hier in de buurt zit ook iemand die een opvang heeft, hij zorgt voor ze en maakt er weer evenwichtige dieren van. Daarna zijn ze te adopteren, en zolang niemand ze hebben wil blijven ze daar.
maar volgens mij moet je dan wel geld betalen om hem daarheen te kunnen doen.

Misschien heb je er wat aan.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:48

Voor de pony is het alleen maar beter als hij bij iemand terecht komt die hem wel kan opvoeden. Prachtig dier, niks mis mee. Heeft alleen een baas nodig met veel verstand van ponies en een consequente aanpak. Succes met het vinden van een goede, nieuwe eigenaar. (lees al een tijdje mee)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:09

Ja precies Jetta
Afmaken?Waarom?Omdat ie zich DURFT te uiten?
Wel als een paard een aangetoond mankement in zn hoofd heeft,dan zou ik ook zeggen dat het moet eindigen maar toch niet in dit geval?
Tjee beestje heeft gewoon nooit een échte baas gehad waarschijnlijk,dier is het zat wie weet hoe vaak ie al verplaatst is en wat voor behandelingen hij heeft moeten ondergaan.
Nee deze hoort bij iemand die 1 op 1 met hem aan de slag gaat,zodat ie eerst eens leert dat ie écht een leider heeft.

Ik weet zeker dat het goed gaat komen,er komt een goede nieuwe baas.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:35

Ik woon in de buurt! Heel veel ervaring met paarden en we hebben ook een pittige mini gehad. Nu hebben we haar veulen nog en die is strak opgevoed vanaf de geboorte. Ik wil best komen kijken, maar ik weet niet of dat veel gaat toevoegen. De beslissing is al genomen volgens mij. Het lijkt mij een leuke uitdaging, maar daar moet je natuurlijk zin en tijd voor hebben.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:30

Advertentie ook gezien. Lijkt een beetje op de advertentie van mijn shet zo'n 9 jaar geleden. Allleen stond daar "pony bijt en slaat". Gelukkig dat deze het niet in die mate heeft. Mooi beestje en wat woon je dichtbij. Ik reageer maar niet op de advertentie want voor ik het weet neem ik hem mee. Ik hoop dat er serieuze mensen gaan reageren en het diertje een plekje krijgt waar men met hem aan de slag wil. Hij heeft het echt verdiend want hij is niet zo geboren

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:44

Wat een mooi dier zeg, ik vind het jammer dat ik geen trailer heb om hem op te halen.. ts heel veel suc6 en dat hij een plekje mag vinden waar hij op zijn plaats is! :j

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 21:58

martine0503 schreef:
Ik geef gelijk toe. Ik heb niet alles gelezen, wel jouw berichten. Ik heb er wel een beetje een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant vind ik het super dat je het beestje bij iemand anders nog een kans wil geven. Aan de andere kant ben je niet bang dat het straks echt fout gaat. Als hij al compleet out of the blue je nichtje die je op je arm vasthoud en op grote afstand al aanvalt. Hoever moet het komen. Zou het misschien toch niet eerlijker zijn om hem in te laten slapen of naar de slacht? Helaas belanden bij de slacht ook shetten die niks mankeren en wel heel braaf zijn. Het beestje is overduidelijk niet happy en ik betwijfel of ie dat ooit wel zal worden. Ik vraag me af of er niet iets mis is in zijn koppie. Nogmaals ik ben er geen voorstander van om een dier zomaar van zijn leven te beroven, echter in dit geval lijkt het mij beter. Ook dit is een vorm van je verantwoording nemen.

Dit alles is absoluut niet aanvallend bedoeld. Ik hoop toch een reactie hierop van je te krijgen. Ga je voor een nieuwe eigenaar vind ik dat net zo goed. Kies je voor bovenstaande optie, ook goed. of laat hem lekker oud worden in je wei en verwacht verder helemaal niks voor hem. Al ben ik bang dat dat ook geen optie is ivm het zomaar aanvallen. Wat zei je dierenarts en die holistische arts hierover? Sorry als ik daar overheen heb gelezen.

Dank je wel voor je reactie. Het is gebleken, ook met de DA besproken, dat hij mij ziet als bedreiging. Misschien lijk ik op iemand die hem ooit pijn heeft gedaan, heb ik dezelfde manier van bewegen, of iets in die trant. Hij is bij mij vals, bij een ander niet. Het gaat tegen mijn hele gevoel in om deze pony te laten inslapen/slachten terwijl het een gezonde pony is, misschien zit er wat mis in zijn bolletje, maar niets wat iemand er met geduld (heb ik niet) en tijd niet uit kan krijgen, dus naar zo'n iemand ben ik op zoek.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 21:58

Mandy_89 schreef:
Is het geen idee om de pony naar een paardenopvang te brengen? Hier in de buurt zit ook iemand die een opvang heeft, hij zorgt voor ze en maakt er weer evenwichtige dieren van. Daarna zijn ze te adopteren, en zolang niemand ze hebben wil blijven ze daar.
maar volgens mij moet je dan wel geld betalen om hem daarheen te kunnen doen.

Misschien heb je er wat aan.

Goede tip. Wie en waar? Heb je gegevens?

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 21:59

Jetta schreef:
Voor de pony is het alleen maar beter als hij bij iemand terecht komt die hem wel kan opvoeden. Prachtig dier, niks mis mee. Heeft alleen een baas nodig met veel verstand van ponies en een consequente aanpak. Succes met het vinden van een goede, nieuwe eigenaar. (lees al een tijdje mee)

Dank je wel, na een paar jaartjes in Brabant zit de kennis over paarden wel goed, maar het geduld en de ambitie en de ervaring met dit soort dieren is er niet, helaas. Fijne reactie!

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 22:00

Tiffany schreef:
Wat een mooi dier zeg, ik vind het jammer dat ik geen trailer heb om hem op te halen.. ts heel veel suc6 en dat hij een plekje mag vinden waar hij op zijn plaats is! :j

Dank je!