Paard spiegelt energie/ lichaam / ziektes van de mens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 00:42

Arabesk schreef:
Toen mensen nog niet wisten waardoor onweer kwam, verklaarden ze dit met een verhaal dat wodan langs de hemel reed ofzoiets.

dus toch hé ?! mijn Wodan :D .. sorry, grapje moet kunnen, tóch :o

JPS

Re: Paard spiegelt energie/ lichaam / ziektes van de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 03:45

Om het bestaan van iets wat nog niet bewezen is te kunnen aantonen, zul je je eerst moeten openstellen en ik denk dat sommigen van de closed-minded sceptici dat, om verschillende redenen zoals bijvoorbeeld angst voor het onbekende of de verwardheid die dat met zich mee kan brengen, niet zullen doen.
Door je af te sluiten zul je ook niet zo gauw ervaren.. om vervolgens bevestigd te worden in je scepticisme en van daaruit veilig te wachten op een feitelijke onderbouwing van de wetenschap.
Voor een deel ben ik zo'n sceptist, maar niet op het vlak van de communicatie tussen sommige mensen en dieren waarvan ik denk dat, als het een juiste combi betreft, zij wel degelijk in staat zijn om een dieper contact te hebben dan de geschreven regels van de huidige wetenschap op dit moment voor mogelijk houden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:02

Arabesk, wat ik wil zeggen is dat ons hele bestaan met ziel en zaligheid opgebouwd is met stofjes, maar dat jehet zo`n complex geheel is dat wij dat wel proberen na te bouwen, maar dat zelfs al zou je het ,hemisch gezien correct kunnen is dat nog geen garantie voor een levende ziel.

Daarnaast bestaat er veel meer dan wij vroeger konden meten, wat we nu wel kunnen meten en verklaren, dus waarom zou er in de toekomst niet nog een helr nieuwe wereld voor ons opengaan?

En ten derde, wij leven hier op aarde als heel klein puntje in een enorm heelal. Wat zou het ontzettend onwaarschijnlijk zijn wanneer onze planeet de enige zou zijn waaroä een bepaalde levensvorm aanwezig is die zich ook nog aan past aan de omstandigheden. En zou het dan ook niet mogelijk zijn dat er andere levensvormen zijn die zich aan hun omstandigheden zo goed aangepast hebben dat zij vaardigheden beschikken waar wij aleen of nog niet eens over kunnen fantaseren? En zou je in datzelfde kader wetenschappelijk gezien niet ook de mogelijkheid hebben dat andere intelligente wezens in hun technische ontwikkeling of evolutie al zo veel verder zijn dat zij veel meer of andere dingen kunnen dan wij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:18

Pasten wij ons maar aan aan omstandigheden.........was dat maar het beginsel.....allen de natuur doet dat met als gevolg dt er al veel niet meer is en overvloed wat er niet moet zijn...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:37

Ik denk niet dat een paard ( of welk dier dan ook ) een ziekte over kan nemen. Wat ik wel geloof is dat een paard een spiegel is van je ziel.

Jij blijft kalm, je paard blijft kalm.. Jij bent blij, paard is blij.. Enz.. :)

Vind het onderwerp overigens wel heel interessant! :j

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:42

Hoi Ts,

Ik heb je openingspost gelezen en ik kan mij er ook in vinden.
Mijn paard is in dat opzicht gevoeliger dan mijn hond, maar wellicht heb ik er gewoon een andere band mee?

Overigens merk ik het ook wel andersom, wanneer mijn iets heeft, dat ik het ook heb.
strange, maar ik denk dat mensen en dieren zeker wel verbonden zijn :)

Je moet het natuurlijk wel willen zien :)

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:20

Daks schreef:
maura schreef:
Had Daks die hoefzweer linksvoor of linksachter?

Linksvoor

Dan zal het er wel aan liggen dat ik onvoldoende open sta, maar het lukt mij echt niet om enige overeenkomst te zien tussen die hoefzweer en jouw eeltpit. Als dat er was, zou jij toch die eeltpit op je hand hebben moeten gehad (strikt genomen waarschijnlijk op het topje van je middelvinger) en niet op je voet?

Arabesk schreef:
Ik zie het anders Joyce; voordat radioactiviteit werd ontdekt was er niemand die erin geloofde. Het werd bij toeval ontdekt door het echtpaar Curie.
:j Ook ziets met appels en bomen en zwaartekracht en water en bad en Eureka. Niks geloven, niks openstaan, gewoon mensen loslaten in de wijde wereld en de televisie afpakken. Gaan ze beter van opletten. Al zal het ook wel helpen als een aspirant-wetenschapper een beetje in zichzelf gelooft, maar goed, dat is een voorwaarde voor succes in elke loopbaan.

joyce B schreef:
De meeste sceptici wat betreft paranormale gaven, zesde zintuigen en anderen alternatieve ideeën, doen alleen maar hun best te ontkennen dat het zou kunnen bestaan, af te kraken van diegenen die pogingen doen om het aantoonbaar te maken en afkraken van onderzoeken of onderzoeksmethoden van mensen die het wel proberen. Tja, dan is het, in het kader van ontwikkeling, te hopen dat er anderen wel verder onderzoeken en proberen zodat als er wel iets is dat uiteindelijk onweerlegbaar aantoonbaar wordt...

Niet mee eens. De sceptici die het meeste lawaai maken en/of het meeste aandacht krijgen doen vooral hun best om van alles af te kraken. Maar dat zijn niet de meeste sceptici. Overigens, als we het hebben over voorwaarden voor wetenschappelijke ontwikkeling dan staat wetenschappelijk scepticisme minimaal in de top 5.

joyce B schreef:
Daarnaast bestaat er veel meer dan wij vroeger konden meten, wat we nu wel kunnen meten en verklaren, dus waarom zou er in de toekomst niet nog een helr nieuwe wereld voor ons opengaan?

Dát ontkent voor zover ik weet ook niemand. Sterker nog, als wetenschappers zouden denken dat we er wel zo'n beetje zijn met wat we nu weten dan zouden ze lang zo druk niet zijn met onderzoeken en experimenteren. Juist de overtuiging dat de sky allesbehalve de limit is drijft mensen om uit te gaan zoeken wat we nog níet weten. Alleen gaan er dingen door elkaar lopen als je gaat zeggen hoe die hele nieuwe wereld die er open zal gaan er uitziet en daarbij de wetenschap als argument aandraagt. Geloof je in intelligent leven buiten deze planeet? Helemaal prima, hartstikke leuk. Is er enig wetenschappelijk bewijs voor het bestaan van intelligent leven buiten deze planeet? Nee. Is er enige wetenschappelijk bewijs voor het tegendeel? Ook niet. En dus zijn er mensen druk met proberen wetenschappelijk bewijs te vinden voor intelligent leven buiten deze planeet en mensen die proberen te bewijzen dat wij alleen zijn. In mijn optiek zijn er belangrijker zaken om je energie in te steken maar goed, je hebt altijd van die mensen die overal wat over te zeiken hebben. O:)