Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maritje1991 schreef:Ninx schreef:Lijkt de middelbare school wel... dat gekift van meiden onder elkaar.
Het zal wellicht aan mij liggen, maar ik zie niet exact in wat er zo vreemd is aan de posts van ts.
Ik vind ook dat mensen met veel te grote gebaren werken. Je ziet meer grote bewegingen en correcties (stem en beweging... en dan met een bepaalde venijnigheid) dan fijnzinnig communiceren.
Ik vind dus dat ze zeker een punt heeft.
Paarden die dag in dag uit in een stabiele groep leven met elkaar, en ruimte hebben om 'paard' te zijn vertonen niet zoveel excessief gedrag.
Paarden die meer solitair zijn opgegroeid of veel binnen staan zullen afwijkend gedrag vertonen, dat begrijp ik..... dat type paard komt minder op mijn weg.
Sorry, maar dat is nu werkelijk onzin..
Dus een paard dat in een kudde staat, zal nooit bijten of trappen?
Sorry, maar je hebt t over 5/6/700 kilo of meer wat voor zichzelf denkt en soms ook WEET wat voor kracht ze in huis hebben..
Precies wat ik denk! Dank voor je uitleg
Pentax schreef:Paarden zijn echt geen zachtaardige wezens hoor haha. Met die instelling lig je in het ziekenhuis bij het verkeerde paard.
Verder ben je gewoon de verkeerde mensen tegen gekomen denk ik.
Dakotah schreef:Maar als je paard niet wil komen als je hem uit de wei wil halen, en je gaat dan weg, ben je geen leider.
Alsjeblieft?Citaat:Geef eens een voorbeeld van een situatie waar een paard het gevraagde niet kan door instinct. Ik DENK (voordat dit het enige onderwerp van discussie wordt) namelijk dat iets wel tegen het instinct in kan gaan, maar dat een paard hier wel overheen kan stappen door middel van leiderschap.
nine1987 schreef:[/quote]Sorry, maar dat is nu werkelijk onzin..
Sorry, maar je hebt t over 5/6/700 kilo of meer wat voor zichzelf denkt en soms ook WEET wat voor kracht ze in huis hebben..
Maritje1991 schreef:mylittlejoy schreef:Tja, misschien moet ik eerst het topic verlaten en later terugkomen....je weet wel...leiderschap tonen? XD
Na zo'n opmerking heb ik nog weinig zin om verder op in te gaan.
Welk paard heeft dan het leukste leven eigenlijk? Degene die gewoon kan doen maar af en toe wel eens een stapje te ver gaat en hier dan aan herinnerd wordt? Of de andere 2 die bij wijze van spreken al schrik hebben van hun eigen schaduw? Die laatsten zullen nooit een knal krijgen, maar of die zo gelukkig zijn ...
).
Maritje1991 schreef:mylittlejoy schreef:Tja, misschien moet ik eerst het topic verlaten en later terugkomen....je weet wel...leiderschap tonen? XD
Na zo'n opmerking heb ik nog weinig zin om verder op in te gaan.
_kajo_ schreef:Mijn opa was vroeger hengstenhouder en van hem heb ik als klein meisje al hele belangrijke dingen geleerd. Ten eerste: als een paard tijdens het werk/omgang iets niet goed doet dan doet de mens iets verkeerd. Ten tweede: ken het verschil tussen respect, ontzag en angst. Een paard moet te allen tijde respect voor je hebben, soms ontzag maar zorg dat hij nooit angst voor je krijgt. Ten derde: pas je aan aan het karakter van het paard. Een dominant paard pak je heel anders aan dan een angstig paard.
Citaat:Geef eens een voorbeeld van een situatie waar een paard het gevraagde niet kan door instinct. Ik DENK (voordat dit het enige onderwerp van discussie wordt) namelijk dat iets wel tegen het instinct in kan gaan, maar dat een paard hier wel overheen kan stappen door middel van leiderschap.
Ninx schreef:nine1987 schreef:Sorry, maar dat is nu werkelijk onzin..
[***] schreef:(en ik hoop niet dat ik met deze post bereik dat er nu gedacht wordt dat ik contant op mijn pony sta te schreeuwen en hem loop te slaan, als dat wel gedacht wordt mogen jullie eens komen kijken).