Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Julia_14 schreef:Bij dat filmpje wat jij plaatst: Paard heeft kennelijk een zeer lage tolerantie, ook in dit geval niet slim van de verantwoordelijke om dat meisje daar zo haar gaan te laten gaan. En ja het is natuurlijk gedrag. Eigenaar had het paard blijkbaar beter moeten opvoeden. Maar als ik een paard had dat na 2 van die kietelklopjes al zo reageert...
Adil schreef:Ja, ze geeft het paard een tik.
http://www.youtube.com/watch?v=PV7gWBfr ... re=related
Deze is een stuk linker.....
Lielle schreef:en dat zou ik dus volkomen onacceptabel gedrag (van het paard!) vinden, en eigenlijk in het eerste filmpje ook. Staat er los van dat kinderen niet zonder toezicht bij paarden zouden moeten zijn, een paard mag ook niet zomaar bijten (en het eerste filmpje vind ik - zonder verdere context - nog steeds zomaar). Bijten mag gewoon nooit, tenzij in uiterste provocatie.
MamboBeach schreef:Bij allebei de filmpjes had het paard van mij al een enorme klap voor zijn harses te pakken gehad!
Adil schreef:Julia_14 schreef:Bij dat filmpje wat jij plaatst: Paard heeft kennelijk een zeer lage tolerantie, ook in dit geval niet slim van de verantwoordelijke om dat meisje daar zo haar gaan te laten gaan. En ja het is natuurlijk gedrag. Eigenaar had het paard blijkbaar beter moeten opvoeden. Maar als ik een paard had dat na 2 van die kietelklopjes al zo reageert...
Dat vind een makkelijke uitspraak. Ik heb een perfect opgevoedde merrie die vooral gezien haar jonge leeftijd goed luistert. Echter heeft ze al van kleins af aan een hekel aan honden en kleine kinderen. Bij honden weet ik niet waarom, bij kinderen wel: Ze zijn kleiner dan zij is, zijn vaak druk en maken hectische, abrupte bewegingen. Dat vind ze vervelend. Een groot persoon die zich hectisch beweegt is geen probleem, alleen bij kleine kinderen.
Het enige wat ik imo kan doe is er voor zorgen dat er geen kinderen bij mijn paard komen (dus zowel ouders als kinderen waarschuwen) en dat ik mijn paard uit de buurt van kleine kinderen en honden hou.
En ik kan goed begrijpen dat er paarden zijn die moeite hebben met kleine kinderen, inderdaad vanwege abrupte en grote bewegingen. Dus is het inderdaad de taak van de verantwoordelijke om een situatie waarin dit kan voorkomen te vermijden, wat jij dus ook goed doet. Maar dan nog, mocht het moment daar een keer zijn. Een paard hoort dan naar mijn mening te hebben geleerd dat bijten NIET wordt getolereerd. Hij moet mensen met respect kunnen behandelen. Een paard in het wild geeft zijn meerdere ook niet even een hap hoor wanneer deze een keer vervelend doet, dan is en blijft ie onderdanig of loopt weg. Adil schreef:Lielle schreef:en dat zou ik dus volkomen onacceptabel gedrag (van het paard!) vinden, en eigenlijk in het eerste filmpje ook. Staat er los van dat kinderen niet zonder toezicht bij paarden zouden moeten zijn, een paard mag ook niet zomaar bijten (en het eerste filmpje vind ik - zonder verdere context - nog steeds zomaar). Bijten mag gewoon nooit, tenzij in uiterste provocatie.
Jij wordt dus ook pas boos bij uiterste provocatie?
Ik ben het met je eens dat een paard op dit gedrag gestraft moet worden...!

Lielle schreef:mee eens Limonade, dat vind ik dus ook.
MB, er zijn situaties waarin een paard wat mij betreft het recht heeft om te bijten. Maar dan praat je wel over heel erg extreme provocatie, en geen andere opties.
Adil schreef:MamboBeach schreef:Bij allebei de filmpjes had het paard van mij al een enorme klap voor zijn harses te pakken gehad!
Zeker! Bij mij ook. Maar die heeft mijn merrie ook al wel eens gehad, ook alleen voor het dreigen naar kleine kinderen. Kinderen die zich rustig bewegen is ook geen probleem, maar dat is vaak zelden bij een klein kind op een stal vol ponies
Lielle schreef:Adil schreef:Lielle schreef:en dat zou ik dus volkomen onacceptabel gedrag (van het paard!) vinden, en eigenlijk in het eerste filmpje ook. Staat er los van dat kinderen niet zonder toezicht bij paarden zouden moeten zijn, een paard mag ook niet zomaar bijten (en het eerste filmpje vind ik - zonder verdere context - nog steeds zomaar). Bijten mag gewoon nooit, tenzij in uiterste provocatie.
Jij wordt dus ook pas boos bij uiterste provocatie?
Ik ben het met je eens dat een paard op dit gedrag gestraft moet worden...!
leuke vraag
Ik ga het niet al te persoonlijk beantwoorden als je het niet erg vindt, maar ik laat me niet provoceren, ik loop weg.
MamboBeach schreef:Dat valt me op, om het goed te praten wordt er dan afgevraagd wat er van te voren is gebeurd? Waarschijnlijk weinig of niets... Net of er in elk geval dat een paard iets doet er speciaal een aanleiding is en dat het eigenlijk de schuld van de mens is, want paarden maken nooit fouten of hebben nooit geen rotbui. Ik kan hier echt enorm pissig van worden...
).