Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:ik vind dat mensen vergeten te kijken hoe paarden in de natuur reageren en hoe zij eigenlijk horen te leven
veel paarden die bijten of duwen of vervelend doen staan minstens 23 uur per dag op stal. dit is gewoon niet normaal voor een paard en klopt gewoon niet, dan is het ook niet naar de het paard zijn natuurlijke trekken op zijn eigenaar of andere mensen wilt uitoefenen...
zowiezo werkt straf alleen maar in negatieve zin... als jou paard jou bijt en jij geeft hem gelijk een klap, zal die niet denken ' o ik ben stout omdat ik bijt' nee hij zal die klap zien als iets gemeens wat jij hem aan doet... en dat werkt alleen maar in jou nadeel...
he paard zal vaker saggerijnig worden of zelfs nog vaker gaan bijten..
ik vind een paar reacties in dit topic heel erg overdreven...
slaan en schoppen vindt ik zowiezo niet kunnen... je slaat of schopt je kind toch ook niet? of je hond of je kat.... dit klopt gewoon niet, waarom dan wel een paard slaan of schoppen? alleen omdat deze groter en sterker is en omdat de paarden dat ook weleens bij elkaar doen??
er bestaan geen rangordes tussen mens en paard, dit is alleen in een kudde zo. een paard vind jou als mens fijn of vind jou als mens eng.. ( veel paarden laten niet zien dat ze bang zijn voor de mens omdat ze erg sterk zijn en veel aankunnen)
een paard dat een mens fijn vind zal je ook gaan vertrouwen en daar bouw je een speciale band mee op...
ik denk dat veel mensen dit jammer genoeg mensen ...
ik ben dus tegen het straffen van je paard. het vervelende gedrag negeren of je stem verheffen.
of als je paard jou wilt bijten je arm omhoog doen, maar niet laten merken dat jij dit zelf doet, maar het paard laten denken dat hij zich zelf pijn doet...
iemand heeft ooit tegen mij gezegt dat ik mijn paard erg streng moest aanpakken. met een ketting en zweep...
NOOOOIT gedaan en met gedult en belonen ben ik nu een stuk verder en is mijn paard ongelovelijk lief en luisterd nu echt super goed
uiteindelijk bepaald iedereen zelf hoe hij mijn zijn of haar paard omgaat..